راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

عربستان و ترکیه

بخت خود را

در سوریه

آزمایش می کنند؟

 

ریا نووستی - ترجمه آزاده اسفندیاری

 

 

در پی ناکامی ارتش داعش و دیگر گروه‌های تروریستی مورد حمایت غرب، برای دستیآبی به حکومت در سوریه، کشورهای عربستان سعودی، ترکیه و امارات متحده عربی، اعلام کردند آمادگی دارند تا نیرو های زمینی ارتش های خود را به سوریه اعزام دارند و جنگ نیابتی را به جای داعش، آنان به عهده بگیرند.

پیروزی های پی در پی ارتش سوریه و آزاد سازی مناطق اشغالی این کشور از تصرف داعش، نیروهای مداخله گر خارجی را به فکر شکل دیگری از سرنگونی دولت سوریه انداخته است.

با اعلام آمادگی کشورهای نام برده، برای اعزام نیروهای زمینی خود به سوریه، وزیر خارجه این کشور در مصاحبه با خبرنگاران گفت، هر نیروی خارجی که بدون دعوت رسمی دولت ما به خاک سوریه وارد شود، ما آن‌ها را با تابوت های چوبی بدرقه خواهیم کرد.

در واکنش به اعلام نظر مقامات ترکیه، عربستان و کشورهای شیخ نشین خلیج فارس مبنی بر عملیات نظامی در سوریه، سناتور "فرانس کیلینسویچ" معاون کمیته شورای امنیت ملی روسیه در مصاحبه با خبرنگاران در مسکو گفت: "در همه کشورها عملیات نظامی مورد توجه و واکنش همگان قرار می گیرد. قضاوت در مورد عملیات نظامی باید بیشتر به جنبه‌ های منفی آن باشد. روسیه قصد هیچگونه دخالت در کشورهای دیگر را ندارد اما گذشته ثابت کرده که روسیه از خود و دوستان خویش با توانایی دفاع کرده و خواهد کرد."

کیلینسویچ با تاکید بر توانایی نیروهای بی بدیل هوا-  فضای روسیه در سوریه و اطمینان به پیروزی نظامی سوریه بر داعش در این کشور، گفته سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه این کشور را یاد آوری کرد که: "روسیه تا پایان سرکوب ارتش داعش و پیروزی نهایی بر تروریست ها در کنار مردم سوریه خواهد ماند. "

 

پیش از این" ایگور کناشنکو" وزیر دفاع روسیه اعلام کرده بود که در هفته‌ های گذشته هواپیماهای نظامی سو 35 توانستند وظایف نظامی خود را در آسمان سوریه طبق برنامه به خوبی به انجام برسانند .او یاد آوری کرد که چندی پیش ما توانستیم با امکانات نیروهای هوا-  فضای خود در یک عملیات تمرینی در دفاع از تأسیسات نظامی خود و رزمندگان سوری، خصوصا پایگاه های سیستم‌های پیچیده اس 400 را پوشش دهیم.

فرمانده نیروهای هوا-  فضای روسیه در خاک سوریه نیز در ارتباط با کارآیی هواپیماهای سوخو35 گفت: این هواپیماها با امکانات گسترده و وسایل بسیار پیچیده خود می‌توانند همزمان در عین شناسایی اهداف معین، 8 هدف را نشانه گیری کرده و مورد حمله قرار دهند. این فرمانده نظامی تأکید کرد که این هواپیماها برای دفاع از پایگاه هوایی روسیه در" حمیم" به طور شبانه‌ روز در حال آماده باش هستند و قادرند در صورت ایجاد خطر در عرض یک دقیقه به پرواز درآیند.

در خبری دیگر" ماریا زاخاروا" سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، در یک کنفرانس مطبوعاتی در واکنش خبر آمادگی عربستان برای اعزام نیروی زمینی به سوریه گفت: شما پیروزیهای خود را در جنگ در کشور عربی یمن نشان دهید و بعد به فکر لشگر کشی به سوریه باشید."

 

یاد آوری می‌شود با شروع عملیات تروریستی در سوریه از ماه مارس 2011 میلادی طبق آمار سازمان ملل متحد، تا به حال بیش از 220 هزار نفر کشته شده اند. اساسی ترین نیروی های مسلح درگیر در جنگ با دولت و مردم سوریه را دو ارتش تحت حمایت ترکیه و عربستان، یعنی داعش و گروه جبهه النصره تشکیل می دهند . از 30 دسامبر 2015 بنا به درخواست رسمی رئیس جمهور سوریه از نیروهای نظامی روسیه برای بمباران مواضع گروه‌های تروریستی داعش و جبهه النصره، نیروهای هوا-  فضای روسیه عملیات سرکوب تروریست ها را آغاز کردند.

 

http://ria.ru/syria/20160205/1370334454.html

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                       شماره 540 راه توده - 22 بهمن ماه 1394

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت