راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

آقای خامنه ای
تا کی می تواند
از پاسخگوئی
به ملت فرار کند؟


اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور هفته گذشته در جریان یک همایش به بخشی از فساد در دولت احمدی نژاد اشاره کرد و گفت:
"برخی گفته‌اند دولت در انعکاس یکی از شاخص‌های اقتصادی در سه ماهه گذشته تعلل داشته و باید از این بابت شرمنده باشد. شرمندگی مال آنها است که پارک پردیسان را فروختند. در سال جاری که نفت از 100 دلار به 25 دلار کاهش یافت، کشورهای منطقه با پولی که در سال های گذشته از نفت 100 دلاری ذخیره کرده بودند، کشورشان را اداره کردند، اما آقایان در کشور ما کل پول نفت را بردند، خرج کردند و بدهی‌های سنگین به بار آوردند و یک دولت بدهکار به جا گذاشتند که در برخی آمارها این بدهی 380 هزار میلیارد تومان است."
جهانگیری ادامه داد: "کسانی باید شرمنده باشند که 22 میلیارد دلار پول مملکت را به بهانه تعادل قیمت ارز در دبی و استانبول با قیمت پایین به خارجی ها فروختند. کسانی باید شرمنده باشند که 17 هزار میلیارد تومان را ظرف یک ماه و نیم بدون مجوز از منابع بانک مرکزی برداشت کردند. کسانی باید شرمنده باشند که فساد را در کشور نهادینه کردند. کسانی باید شرمنده باشند که بابک زنجانی درست کردند و دکل نفتی را گم کردند."

اینها تنها گوشه هایی از فساد و بی لیاقتی دوران دولت احمدی نژاد است، دولتی که آقای خامنه ای نظرات آن را به خودش نزدیک تر می دانست، احیا کننده "شعارهای انقلاب" معرفی اش می کرد و اطرافیان فرصت طلب و فاسد و اختلاسگر وی را "رویش کرده های انقلاب" می نامید که جایگزین "ریزش کرده" هایی از نوع موسوی و کروبی و خاتمی و نبوی و تاجزاده شده اند.

همین چند جمله اسحاق جهانگیری کافیست تا بدانیم بخشی از وحشتی که از انتخابات خبرگان دارند در کجاست. ناگفته معلوم است که در صورت وجود یک مجلس خبرگان مستقل، رهبر کنونی باید بابت همه آنچه اسحاق جهانگیری گوشه ای از پرده آن را بالا زده پاسخگو باشد. حتی با وجود همه ترفندها و همه مهره چینی هایی که برای مجلس خبرگان می شود، به محض درگذشت رهبر کنونی، کارنامه وی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و دفتر فجایع دوران او گشوده خواهد شد. نه فقط منتقدان و مخالفان رهبر، بلکه همین مدافعان و سینه چاکان امروز "مقام عظمای ولایت" نخستین کسانی خواهند بود که برای نجات خود از کشتی سرنگون شده، کوشش خواهند کرد حساب خود را از حساب بی تدبیری ها، دزدی ها و اختلاس ها و فجایع دوران رهبری آقای خامنه ای جدا کنند.
بخشی از کوششی که می شود تا عده ای را با دهان بند به مجلس خبرگان ببرند همین است که با وخیم تر شدن اوضاع دهان ها حداقل در دوران رهبر کنونی باز نشود. همه اینها در شرایطی است که اساسا معلوم نیست که کار جانشینی به چه شکل پیش خواهد رفت و با کودتای سپاه علیه خبرگان و روحانیت پایان خواهد یافت و یا انکه مردم می توانند حساب روحانیت دست راستی و واپسگرا و فرماندهان به ثروت رسیده و فاسد سپاه را یکجا تصفیه کنند یا از اختلاف میان آنها بسود جنبش و تحولات مثبت بهره گیرند.
بخشی از جنگ بر سر انتخابات آینده با فاش شدن و آشکار شدن ناگزیر بازهم بیشتر فساد ها و فجایع در دوران رهبری آقای خامنه ای و بویژه دولت کودتایی مورد حمایت وی در ارتباط است. تا این فسادها و فجایع فاش و آشکار نشود و عوامل آن در حکومت و در سپاه و در میان روحانیت حکومتی شناسایی و بازخواست نشوند امکان در پیش گرفتن راهی دیگر و غلبه قطعی بر آنها وجود نخواهد داشت.


 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                       شماره 540 راه توده - 22 بهمن ماه 1394

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت