راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

برپائی مراسم

با شکوه سالگرد

تاسیس ارتش روسیه

ترجمه نعمت بوستانی

 

 

بیست و سوم فوریه سالگرد بنیانگذاری ارتش نوین و انقلابی روسیه است. این ارتش یکسال پس از انقلاب اکتبر، در سال 1918 به دستور لنین با پذیرش کارگران و دهقانان برای دفاع از انقلاب بنیانگذاری و نام آن "ارتش سرخ" اعلام شد.

حتی در سالهای پس از فروپاشی اتحاد شوروی و ضرباتی که به ارتش این کشور وارد آمد نیز سالگرد بنیانگذاری ارتش روسیه شوروی با همت و ابتکار حزب کمونیست این کشور برگزار شد. در سالهای اخیر این سالگرد بسیار با شکوه برگزار می شود. چنان که امسال برگزار شد.

امسال در سالگرد تاسیس ارتش روسیه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور همراه با شماری از مقامات حکومتی روسیه به پای دیوارکرملین رفت و تاج گلی بر مزار سربازگمنام و دیگر شخصیت‌های نظامی که در جنگ‌ های میهنی شرکت داشتند نهاده و این روز را گرامی داشت و سنت دفاع از میهن را به مردم روسیه شاد باش گفت.

به همین مناسبت وزیر دفاع روسیه "سرگئی شایگو" نیز طی بیانیه ای نود و هشتمین سال تشکیل ارتش روسیه را شادباش گفت و دفاع از میهن را از اساسی‌ ترین وظایف آن دانست. در ادامه جشن های سالگرد تاسیس ارتش سرخ، در شهرهائی که در دوران اتحاد شوروی شهرهای قهرمان روسیه نامیده  می شدند مراسم آتشبازی پر شکوه انجام شد. این مراسم بصورت همزمان در ساعت 21 روز سالگرد انجام شد.

در همین روز به دعوت حزب کمونیست روسیه در مسکو و دیگر شهرهای این کشور گرد همآیی و میتینگ هائی جهت بزرگداشت روز تشکیل ارتش سرخ و نیروی دریایی این کشور بر گزار شد.

در شهر مسکو با حضور دهها هزار نفر میتینگ حزب کمونیست با سخنرانی گنادی زوگانف رهبر حزب کمونیست فدراتیو روسیه برگزار شد.  سخنران اصلی این میتینگ دبیرکل حزب "زوگانف" بود که طی سخنانی گفت:

زمانی ارتش کارگران و دهقانان در روسیه تشکیل شد که این کشور از سوی چهارده کشور خارجی مورد حمله قرار گرفته بود. ارتش خلقی ما توانست تهاجم نیروهای خارجی را دفع کند و آرامش را در کشور شوراها حاکم سازد. این ارتش با هدایت و رهبری حزب کمونیست توانست فاشیسم هیتلری را که رؤیاهای بردگی جهانیان را در سر می پروراند شکست داده و زمینه را برای آزادی خلق ها فراهم آورد. در این روزها ارتش مقتدر و توانای روسیه با همکاری مردم و ارتش سوریه گروه‌ها و دیگر کشورهای مداخله گر در این کشور را به پای میز مذاکره کشانده و توانسته آتش بس را با ایالات متحده آمریکا در سوریه به امضاء برساند.

ما نیاز به روسیه ای با اقتصادی توانا و ارتشی قوی داریم تا بتوانیم سنت‌های مبارزاتی خلق های اتحاد شوروی را زنده کنیم.

 

سخنرانی زوگانف را از اینجا می توانید ببینید و بشنوید:

http://kprf.ru/party-live/cknews/152123.htmll

 تلگرام راه توده: https://telegram.me/rahetude

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                       شماره 542 راه توده - 6 بهمن ماه 1394

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت