راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

کارنامه رهبری فردی
امروز در برابر
مجلسین فردا

 


انتخابات دو مجلس شورا و خبرگان، با هر نتیجه ای که پایان یابد، آنچه که در برابر منتخبین و این دو مجلس قرار دارد یافتن چاره ای برای بحرانی است که در زیر بخشی از آن را به نقل از رسانه های داخل کشور می خوانید:
آمار و ارقامی که هنوز همه واقعیت نیست و رسانه های داخل کشور و مسئولین دولتی و حکومتی با احتیاط درباره آنها دهان گشوده اند:

کمیته مستقل مبارزه با مواد مخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام:
"میزان اعتیاد در میان کارگران روبه گسترش است. به طوری که اکنون از 3 و نیم میلیون کارگر کشور 20 درصد آنها معتادند. بیش از10میلیون ایرانی مستقیم و غیرمستقیم گرفتار اعتیاد به مواد مخدر هستند."(نقل از خبرگزاری ایرنا)
مدیرکل آسیب های اجتماعی وزارت کار به خبرگزاری ایسنا:
«احساس «تحقیر» از عواملی است که در ایجاد و تشدید خشونت در جامعه نقش دارد. بعضی حتی در بیان و ابراز احساس همدردی نسبت به قربانیان حوادث داخلی و بین‌المللی از زبان خشونت استفاده می کنند. حرکت به سمت از بین بردن زبان و احساس تحقیر و خشونت در جامعه بیش از پیش ضرورت دارد . طبق آمار پزشکی قانونی سالانه حدود ۶۰۰ هزار نزاع منجر به معاینه در این سازمان ثبت می‌شود. کافی است نگاهی به نزاع‌هایی که در هنگام رانندگی رخ می‌دهد داشته باشیم. یا تعداد حوادث خشونت باری که در نقاط مختلف کشور اتفاق می‌افتد. پایین آمدن آستانه تحمل مردم و افزایش خشونت‌ها به گونه ایست که رهبری در سفر به خراسان شمالی مطرح کردند که «علت برخی پرخاشگری‌ها و نابردباری‌ها در روابط اجتماعی چیست؟»
آمار رسمی که توسط مرکز ملی آمار، پزشکی قانونی و مصاحبه‌های علنی مسئولین ذی‌ ربط بیان شده بیانگر این است که ضرب و جرح در سال ۹۲ در مقایسه با سال قبل از آن، ۱۲ درصد افزایش یافته است، آمار قتل عمد در کشور از 1577 در سال ١٣۸۰ به 2112 در سال ١٣٩۰ افزایش یافته است، بین سال‌های ۱۳۸۲ تا ۱۳۹۱ بیش از 10 هزار نفر با سلاح سرد جان باخته‌اند، سن استفاده از سلاح سرد در کشور کاهش یافته است و فقط در سال ۹۲ بیش از ۶ میلیون پرونده وارد سیستم قضایی شده است. مزاحمت‌های فیزیکی و جنسی خیابانی نیز یک واقعیت اجتماعی است. برآورد دفتر امور آسیب‌های اجتماعی نشان میدهد که حدود ۶۰ میلیون لیتر مشروبات الکی در سال در ایران مصرف می شود.»
تا اینجا هرچه را خواندید همه سخنان مدیرکل بود. وقتی ساده ترین شعار در جمهوری اسلامی "مرگ بر این و آن" است. وقتی آسان ترین راه حل مسائل سیاسی دستگیری و زندان است، وقتی اعدام عادی ترین روش قضائی - امنیتی است. وقتی زبان پلیس و نیروی انتظامی در خیابان ها باطوم و لگد و گریبانگیری از مردم است. وقتی زبان امام جمعه ها تهدید و ارعاب و اعدام است، وقتی دروغ رایج ترین وسیله تبلیغاتی در جمهوری اسلامی است و دهها "وقتی" دیگر، تعجب آور آنست که رهبر جمهوری اسلامی در خراسان شمالی از دیگران می پرسد چرا مردم پرخاشگرند؟ نگاهی به کارنامه خود بکنید. پاسخ آنجاست!)
ادامه اش را از قول کمیسیون اجتماعی مجلس بخوانید:
« اعتیاد و طلاق در صدر آسیب های اجتماعی قرار گرفته است. گزارش ها نشان دهنده رشد آسیب های اجتماعی نسبت به سال های قبل است. از هر ۳ ازدواج یکی به طلاق می انجامد. در مورد آمارهای اعتیاد نیز کف و سقفی وجود دارد که ۲.۵ میلیون نفر حداقل و حداکثر نیز دو برابر این تعداد است.
بخش عمده ای از مشکلات به اشتغال و بیکاری جوانان برمی گردد. از ۳.۵ میلیون آمار رسمی بیکاران بیشتر آنها در سنین ۲۲ تا ۴۰ سال هستند.» (خبرگزاری مهر)
سازمان ثبت احوال جمهوری اسلامی:
«در 9 ماهه نخست سال جاری در مقایسه با همین مدت در سال قبل طلاق 4.2 درصدی افزایش یافته است. در تهران از هر 2.8 ازدواج یک مورد به طلاق می انجامد که 14 در صد آن مربوط به همان سال اول ازدواج است.»
اقتصاد نیوز:
«قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در محله صادقیه از سه میلیون تومان شروع می‌شود و تا 11 میلیون تومان بالا می رود. این ملک‌ها به ترتیب مربوط به واحدهایی 110متری و 30 سال ساخت در خسروجنوبی و 125متری و 20 سال ساخت بین فلکه اول و دوم صادقیه هستند. ارزان‌ترین و گران‌ترین واحدها از نظر قیمت کل به ترتیب 200 میلیون تومان و یک میلیارد و 69 میلیون تومان آگهی شده‌اند که ارزان‌ترین مربوط به واحدی 45 متری و 20 سال ساخت و گران‌ترین مربوط به واحدی 150متری و 25 سال ساخت است که هر دوی آنها در خیابان خسروجنوبی واقع شده‌اند.»
وزارت کار:
« براساس آمارهائی که بدست آورده ایم۷۸.۱ درصد کل مهاجرت ها برای یافتن کار به کلانشهر ۸.۵ میلیون نفری تهران برای شغل بوده و در این بین ۳.۱۴ درصد مهاجرت‌ها به اصفهان، ۱۸.۳ درصد به اهواز، ۱۴.۲ درصد به تبریز، ۱۴.۵ درصد به شیراز، ۱۳.۲ درصد به قم، ۱۴.۴ درصد به کرج و ۱۹.۲ درصد هم به مشهد صرفا برای یافتن کار بوده است.»
خبرگزاری ایسنا:
« در 8 ماه گذشته 11 هزار و 866 نفر در حوادث رانندگی ایران کشته شده اند. این آمار رسمی است که پزشکی قانون اعلام کرده است.»
خبرگزاری ایلنا:
«سالی 6 هزار تن مواد مخدر از مرز افغانستان وارد کشور می‌شود. فقط 25 درصد مشروبات الکلی وارداتی و ساخته شده توسط نیروی انتظامی کشف می شود. از 75 میلیون نفر جمعیت کشور بیش از 13 میلیون آسیب دیده در حوزه مشکلات اجتماعی و فرهنگی اند. رشد اعتیاد سال گذشته به 52 درصد رسید. ایران تبدیل به تولید کننده مواد مخدر صنعتی در منطقه شده است.»

مجلس خبرگان آینده نیز که سازندگان فاجعه بالا همچنان می خواهند آن را یکدست و تابع رهبر نگهدارند نیز در برابر همین کارنامه قرار دارد. این کارنامه متعلق به این مجلس نیز هست، زیرا توان و اختیار و لیاقت نداشته از رهبر جمهوری اسلامی سئوال کند: این چه فاجعه ایست که در دوران رهبری شما برای مملکت به بار آمده است؟ این بیت شما که 75 در صد اختیارات اقتصادی و سیاسی و اجتماعی و امور داخلی و خارجی و امنیتی و ضد جاسوسی را در اختیار دارد و عظیم ترین و وسیع ترین تاسیسات و ادارات و موسسات و نهادها در آن دفتر و دستک دارند نباید کنترل شوند و پاسخ بدهند این کارنامه چیست؟ فرماندهان سپاه و امام جمعه ها و منصوبین و منسوبین شما که از شورائی و یا محدود شدن دوران رهبری مثل جن از بسم الله می ترسند، مسئولیتی در برابر این کارنامه ندارند؟ دولتی که همه از آن حمایت کردید و بزرگترین ثروت محصول فروش نفت را برباد غارت و فنا داد، نباید پاسخ بدهد؟ زیرا تحت فرمان رهبر بوده و اگر به پاسخ فراخوانده شود موقعیت میرحسین موسوی و شیخ مهدی کروبی تقویت می شود؟


 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                       شماره 535 راه توده - 13 دیماه 1394

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت