راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

انگلستان

بر سر دو راهی

ماندن یا رفتن

از اتحادیه اروپا

اومانیته- ترجمه جعفرپویا

 

 

در حالی که مبارزات بین جناح های مختلف سیاسی انگلستان برای خروج و یا حضور بریتانیا از اتحادیه اروپا با نوسان کامل پیش می‌رود، شخصیت هائی مانند "کوربی" و "یانیس وارو فاکیس" در این شرایط دشوار مردم را برای یک جبهه مشترک علیه اروپای پرچمدار لیبرالیسم خشن اقتصادی بسیج می کنند. روز شنبه نیروهای مترقی، دمکراتیک و چپ بریتانیا متشکل از نمایندگان حزب کارگر؛ سبزها؛ استقلال طلبان اسکاتلند و همچنین روزنامه نگاران متعهد چپ؛ اعضای اتحادیه های بریتانیا، فعالان محیط زیست، طرفداران سازمان مسکن اجتماعی، سازمان همبستگی مهاجران و … در لندن در همایشی که به منظور رهائی از برنامه های تحمیلی ریاضت اقتصادی اروپا و بازسازی دمکراتیک اروپا برگزار شد شرکت کردند. "یانیس وارو فاکیس"، وزیر دارایی سابق اولین دولت حزب سیریزا در یونان از پشت میکروفن تریبون گفت:

 

مدافعان و مخالفان حضور یا خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا برای رفراندم 23 ژوئن در انگلستان در جدال اند. ما تنها نیروئی هستیم که سعی می کنیم با دلایل منطقی واقعیت را برای شهروندان انگلستان افشاء کنیم. زمان برای ترقیخواهان و نیروهای مترقی فرا رسیده است. آیا آن‌ها فکر میکنند که چیز مثبتی از فروپاشی اتحاد ارتجاعی و غیر دمکراتیک اروپا بدست خواهند آورد؟ آیا با انفجار اتحادیه اروپا قاره اروپا در یک فاجعه اقتصادی ــ سیاسی غوطه ور خواهد شد؟ آیا بریتانیا قادر نیست از فاجعه اقتصادی و سیاسی که در انتظارش است رها شود و از خود محافظت کند؟

 

"کلایو لوئیس"، نماینده حزب کارگر و از همفکران کوربی برنامه کار خود را در مبارزه برای ایجاد یک اروپای اجتماعی نوین و واقعی در آینده توضیح داد. وی گفت: کنترل دمکراتیک بیشتر بر تصمیمات مؤسسات و نهادها ضروری است. باید از فرار مالیاتی و همزمان، برای بهینه سازی مالیاتی مبارزه کرد. آب و هوا و محیط زیست و افزایش حقوق کارگران در سراسر اتحادیه اروپا بدون پذیرفتن برنامه های دیکته شده "ریاضت اقتصادی" که اکنون به یونان تحمیل می شود عملی است. این اولویت برنامه ما در یونان است.

 

جرمی کوربی که چپ ترین مواضع را در حزب کارگر بریتانیا نمایندگی می کند، در پایان میتینگ گفت: زمان برای یک اتحاد گسترده علیه برنامه ریاضت اقتصادی در سطح اروپا فرا رسیده است من به عنوان یکی از رهبران حزب کارگر بریتانیا بر علیه برنامه ریاضت اقتصادی و رشد اقتصادی و عدالت اجتماعی در سراسر اروپا مبارزه میکنم.

http://www.humanite.fr/la-gauche-anti-austerite-tente-de-se… :: . . . .
تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                       شماره 554 راه توده - 13 خرداد ماه 1395

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت