راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

مردم سوریه را
بی خانمان کردند
و حالا کمک هوائی
برایشان پرت می کنند

اشپیگل چاپ آلمان- ترجمه عسگر داودی

 

تعدادی از شهرها و دهات سوریه که در آنها جنگ داخلی در جریان است، از داشتن امکانات تغذیه و بهداشتی در محرومیت کامل به سر می برند. در این مناطق مردم گرسنه اند، دارو وجود ندارد، بازار سیاه مواد غذائی و دارو رونق کامل دارد. بخش «کمک های اضطراری سازمان ملل» اعلام کرد دولت بشار اسد موافقت کرده است تا به 12 شهر از 19 شهر در محاصره جنگ داخلی سوریه کاروان کمک های انسانی ارسال شود. همچنین موافقت شده است که در سه شهر دیگر نیز به میزان محدودی این کمک ها ارسال شود اما دولت سوریه هنوز با ارسال این نوع کمک ها به دو شهر دیگر موافقت نکرده است. سازمان کمک های اضطراری سازمان ملل در حال مذاکره با دولت سوریه است تا موافقت این کشور را برای پرتاب کمک های انسانی ضروری از فراز شهرها و توسط هواپیما ها و هلیکوپترها جلب کند. به گزارش آژانس خبری «د.پ.آ» مذاکرات در مقر «شورای امنیت» سازمان ملل در نیویورک، پشت درهای بسته در جریان است. گروه های بین المللی حامل سوریه در ماه مه گذشته خواستار شده بودند تا با همکاری سازمان ملل برنامه پرتاب مواد غذائی و داروئی برای مردم محروم مناطق درگیر جنگ داخلی سوریه تنظیم شود. در شرایط جنگی سوریه رساندن کمک های مختلف از طریق هوا به مراتب آسان تر از ارسال این کمک ها از طریق زمینی است. یک سخنگوی سازمان ملل در این رابطه گفت: در 15 شهر از 19 شهر محروم از کمک های انسانی غیر از طریق هلیکوپتر، امکان رساندن کمک ها غیر ممکن است. در ماه فوریه گذشته اولین محموله این نوع کمک ها در حجم چندین تن به شهر «دیر الثور» که تحت محاصره نیروهای درگیری است، رسانده شد که البته بخشی از این کمک ها در اثر عدم تجربه و تسلط بر منطقه متلاشی و از بین رفت، اما بخش قابل توجهی به دست مردم رسید. فرانسه که ریاست شورای امنیت سازمان ملل را اکنون در اختیار دارد از روسیه خواسته است تا موافقت دولت سوریه را برای ارسال این نوع کمک ها جلب کند.« فرانسس دلاتر» سفیر فرانسه در سازمان ملل در این رابطه گفت کوشش می شود تا «به یک فاجعه انسانی» در سوریه خاتمه داده شود.
در نقشه منتشر شده به همراه این مطلب توسط اشپیگل، وضعیت نیروهای درگیر با رنگ های مختلف نشان داده شده است. نیروهای طرفدار دولت بشار اسد با رنگ های قرمز و قرمز کمرنگ نشان داده شده است که بخش های کم رنگ میزان نفوذ دولت را نشان می دهد. رنگ نارنجی محل استقرار نیرو های حزب الله است و رنگ های خاکستری پر رنگ و کم رنگ منطقه استقرار داعش است. بخش های سبز پررنگ و کم رنگ محل استقرار مسلمانان غیر داعش که تحت حمایت غرب می باشند، است. بخش زرد رنگ محل تحت اختیار کردهای سوریه «ی.پ.گ» می باشد که تحت حمایت «پ.ک.ک» نیز می باشند و منطقه آبی رنگ بلندی های جولان است که محل تحت اشغال نظامی اسرائیل می باشد.


تلگرام راه توده:
https://telegram.me/rahetudeh


 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                       شماره 555 راه توده - 20 خرداد ماه 1395

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت