راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

مصاحبه با مسئول

سیاسی عقیدتی نیروی دریائی

پیرامون دستگیری ناخدا افضلی

واقعیات را

امروز بگوئید

فردا تاریخ

خواهد گفت!

 

اخیرا برنامه "به عبارت دیگر" تلویزیون بی ‌بی ‌سی گفتگویی با حجت الاسلام محمد علی الهی امام جمعه و مسئول کنونی دارالحکمه اسلامی میشیگان و رئیس سابق سیاسی عقیدتی نیروی دریایی انجام داد که لینک آن را برای شنیدن کامل این گفتگو (چنانچه مایل به آن باشید) در پایان این مطلب می گذاریم.

ایشان در این گفتگو درباره دستگیری ناخدا بهرام افضلی می گوید:

«البته کار ما عقیدتی بود و نه حفاظتی. ولی هنگامی که ایشان دستگیر شد برای ما سورپرایز بود و من تماسی داشتم و دیدار کردم با آیت الله هاشمی رفسنجانی ولی ظاهرا تصمیمی در دادگاه انقلاب گرفته شد که برای ما هم تعجب انگیز بود. آقای رفسنجانی هم در ارتباط با رئیس جمهور وقت (آیت‌الله خامنه ای) بود و نظر آیت‌الله هاشمی این بود که به هر حال در آن زمان روزنامه های حزب توده آزاد بود و اگر آقای افضلی این روزنامه ها را می خوانده و ارتباط در این حد است نباید مسئله ای باشد و باید آزاد شود. و من در جریان تغییرات و پیچیدگی ها و تفاصیل بعدی داستان نبودم.»

این خلاصه سخنان حجت الاسلام الهی است. مشابه این سخنان را آقای رفسنجانی در خاطرات روزانه خود نیز نوشته و تاکید کرده که بنا بود ناخدا افضلی پس از بازجویی آزاد شود ولی سپاه می گوید که احتمال فرار او وجود دارد. یعنی به بهانه اینکه ممکن است فرار کند او را نگه می دارند تا کار به اعدام وی می کشد. تاسف انگیز اینجاست که از خطر فرار کسی سخن می گویند که خود دو ماه پیش از آن و پس از دستگیری رهبران حزب توده ايران از خارج (ایتالیا) و پس از یک ماموریت حکومتی و نظامی به ایران بازگشته بود و معلوم نیست اگر خود را متهم می دانست و می خواست فرار کند چرا به ایران بازگشت؟!

مشابه این سخنان در موارد دیگری نیز بیان شده، چنانکه درباره قتل عام سال 67 نیز در خاطرات هاشمی رفسنجانی آمده است که آقای خامنه ای گفت: "ما چگونه می توانیم چنین کشتاری را در آینده توجیه کنیم؟ این یک لکه سیاه است!"

اینکه خود این آقایان در آن دوران چه گفتند و چه کردند و یا آقای خامنه ای با آن مشاورانی که داشت پس از آنکه خود به مقام رهبری رسید چه راهی رفت بحث دیگری است که پرونده آن همچنان باز است. ولی این واقعیت به هر حال وجود دارد که در جمهوری اسلامی جنایاتی انجام شده که عوامل پشت پرده هدایت کننده و اجرا کننده آن همچنان در هاله ای از ابهام اند. چنانکه در مورد همین دستگیری رهبران حزب توده ايران محسن رضایی می گوید که رهبران حزب توده ایران را بدین دلیل دستگیر کردیم که می خواستند کودتا کنند و از شوروی برای حمله به ایران دعوت کنند. ادعایی که آنقدر مضحک بود که حتی در محاکمات رهبران حزب نیز مطرح نگردید. آقای رفسنجانی می گوید که مدرکی برای کودتا وجود نداشته و اصلا این دستگیری اشتباه بود. سعید حجاریان می گوید که جلسات رهبران حزب علنی و معلوم بود و سپاه این کار را روی دست نظام گذاشت و چون مدرک محکمه پسندی نداشتند جنجال کودتا و جاسوسی را راه انداختند...

اینها را این آقایان هم نمی گفتند تاریخ می گفت و به هر حال هیچ حادثه ای نیست که در نگاه تاریخ پنهان بماند ولو اینکه آشکار شدن واقعیت چند دهه کمتر یا بیشتر به درازا بکشد. ولی بسیاری از کسانی که از دست های پشت پرده این حوادث اطلاعات دقیق دارند اگر بخواهند همچنان به سکوت خود ادامه دهند فردای دیگری خواهد بود و لکه ننگ این جنایات نه تنها امروز به نام آنها ثبت شده، بلکه در آینده نیز بنام آنان و در گور هم همراه آنان خواهد بود و بعدها دامنگیر خانواده های آنان نیز خواهد شد. محروم کردن انقلاب از جدی ترین و پیگیرترین مدافع آن خیانت و جنایت کمی در حق مردم و تاریخ ایران نبود. مسئولیت هر کس در این خیانت به انقلاب باید در حد خود شناخته و بررسی شود. نه کمتر و نه بیشتر.

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=Uuj-VHCPBkM

 

به عبارت دیگر: گفت و گو با محمد علی الهی

محمد علی الهی، رئیس دارالحکمه اسلامی در میشیگان آمریکا، مهمان این برنامه به عبارت دیگر است. مشترک شويد : http://bit.ly/12wjlifC وبسايت ما: http://www.bbc.co....

youtube.com

 

 

 

به کانال تلگرام راه توده بپیوندید:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                       شماره 5565 راه توده - 27 خرداد ماه 1395

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت