راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

اختلافات مردم
با هیات حل اختلاف
را چه کسی حل می کند؟



در جمهوری اسلامی بدستور رهبر آن یک هیات حل اختلاف تشکیل شده که خودش کانون فتنه و اختلاف است. همه آنها از یک جناح و در برابر مردم و منتخبین مردم قرار دارند. همین باصطلاح هیات که چشم به دهان احمد جنتی دبیر شورای نگهبان دارد، نظر وی را برای ابطال آراء خانم مینو خالقی منتخب سوم شهر اصفهان تائید کرده است.
نگاهی بیاندازیم به ترکیب این باصطلاح هیات حل اختلافات:

این هیئت در سال 1390 با هدف رفع اختلاف میان قوای سه گانه به فرمان رهبر جمهوری اسلامی تشکیل شد. اعضای این هیئت عبارتند از: هاشمی شاهرودی (متهم به نزدیک بودن به احمدی نژاد)، حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی (نایب رئیس دست راستی مجلس که در انتخابات هفتم اسفند رای نیآورد)، سیدمرتضی نبوی (مدیر مسئول روزنامه دست راستی بنیاد راست)، عباسعلی کدخدائی (سخنگوی دست راستی سابق شورای نگهبان) و سید صمد موسوی خوشدل (که ظاهرا از مسئولین حقوقی بیت رهبری است).
این ترکیب هیئتی است که قرار است اختلافات قوا را حل کند! اصولا در اینگونه هیئت ها که وظیفه آن حل اختلاف هاست افرادی بدون وابستگی های جناحی یا اتهام به گرایش به این یا آن طرف دعوا را قرار می دهند تا آرا و نظرات آن مورد پذیرش طرفین و مردم قرار گیرد. ولی آقای خامنه ای عده ای دست راستی همسو و هم عقیده را در یک هیئت جمع کرده و وظیفه آن را رفع اختلاف های قوا قرار داده است! ایشان ظاهرا نهادهای انتصابی را لانه همه کسانی می داند که مردم از آنها نفرت دارند و به آنها رای منفی می دهند و در هر انتخابات آنان را کنار می گذارند. اعضای این هیئت هم مانند امام جمعه های تهران هستند که در شهر 12 میلیونی تهران، 20 هزار نفر هم پای نماز آنها نمی روند. یا مانند اکثریت اعضای مجمع تشخیص مصلحت از قبیل میرسلیم یا صفار هرندی که هزار نفر هم در انتخابات به آنان رای نمی دهند یا امثال احمدی نژاد است که بجای نشستن بر صندلی مجمع باید بر صندلی دادگاه بنشیند و به هشت سال غارت و جنایت پاسخ دهد؛ یا سعید جلیلی که باید روزی در این کشور پاسخگوی دوران به اصطلاح مدیریت خود بر پرونده هسته ای و دستوراتی که برای حصر و کهریزک داده باشد. اما کسانی مانند حسن خمینی یا محمد خاتمی یا موسوی خویینی ها در این مجمع جایی ندارند که البته این موجب افزایش محبوبیت آنها شده است. مشابه این وضع درباره فرماندهان نظامی هم وجود دارد که می روند و می آیند و درجه می گیرند و هیچکس هم نمی داند که اینها چه کسانی هستند و سابقه شان چیست و کجا بوده اند و چه کرده اند.
آشنا شدن مردم با نهادهای انتصابی و معیارهای انتصابات رهبر که شرط آن ظاهرا وابستگی به جناح راست حکومتی است شرایط را برای مداخله مجلس خبرگان در مسئله انتصاب های رهبری فراهم خواهد کرد. این را هم باید یکی دیگر از دستآوردهای پیگیری مردم و آقای روحانی برای ورود مینو خالقی به مجلس دانست.

به کانال تلگرام راه توده بپیوندید:
https://telegram.me/rahetudeh



 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                       شماره551 راه توده - 23 اردیبهشت ماه 1395

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت