راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

احمدی جنتی و مینو خالقی
آن که رای نیآورد
آراء آن را که رای
آورد، باطل کرده


روز سه شنبه این هفته، به اصطلاح "هیئت حل اختلاف میان قوا" در اختلاف بر سر ابطال آرای خانم مینو خالقی منتخب مردم اصفهان در مجلس شورا به سود شورای نگهبان رای داد. این رای فعلا آخرین ضربه ای است که بر اعتبار شورای نگهبان و رهبر و جناح راست در کوشش بر سر جلوگیری از ورود مینو خالقی به مجلس وارد شده است.
پرونده خانم خالقی تا به اینجا مردم را بیش از گذشته با ماهیت شورای نگهبان و اقدامات آن آشنا کرد. کار به جایی رسید که حتی احمد توکلی نماینده پرسابقه مجلس هشدار داد که "هر نهاد مسئولی در جامعه باید برای اقدامات خویش توجیه قانونی داشته باشد ... توضیح ناکافی، بویژه در این مورد، هزینه سنگینی برای این نهاد مهم (شورای نگهبان) و کل کشور داشته و دارد."
علی مطهری نماینده تهران نیز در همین رابطه تاکید کرد: "شورای نگهبان باید بداند این کارها پر هزینه است و تکرار آن آسان نخواهد بود."
وبسایت دست راستی "عصر سیاست" که البته بیش از "سیاست" با محافل رانت خوار عصرانه می خورد ابطال آرای مینو خالقی را با فاجعه قتل ندا آقا سلطان مقایسه کرد و زیر عنوان "لجن ‌پراکنی علیه ارکان نظام؛ فصل مشترک پروژه‌های ندا آقاسلطان و مینو خالقی" نوشت: "فصل مشترک پروژه هایی چون ندا آقاسلطان و مینو خالقی را می توان حمله به ارکان نظام اسلامی دانست که در آن عده ای قصد دارند با استفاده از آن حاکمیت سیاسی، اسلام و نهادهای آن را زیر سئوال ببرند."
ابطال آرای مینو خالقی در شرایطی صورت می گیرد که احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، با ابطال آرای آیت‌الله محمد سجادی، نفر شانزدهم انتخابات خبرگان، خود را بجای وی وارد مجلس خبرگان کرد. کسی که از سوی مردم طرد شده و در آرای مردم و بقول خودشان "حق الناس" دست برده و در واقع با دزدی رای وارد مجلس خبرگان شده است چه مقبولیت مردمی یا مشروعیت شرعی دارد که بخواهد برای بقیه منتخبان و نمایندگان مردم تعیین تکلیف کند و صلاحیت آنها را تشخیص دهد یا تعیین کند؟
این در واقع بخشی از آن آگاهی است که مردم در این انتخابات و در ماجرای ابطال آرای خانم خالقی بدست آوردند که به ادعای "عصر سیاست" ضررش برای نظام به اندازه قتل ندا آقا سلطان بوده است. ولی اکنون ادامه پافشاری بر سر ابطال آرای خانم خالقی مردم را علاوه بر شورای نگهبان با ماهیت هیئت حل اختلاف قوا و فراتر از آن معیارهای انتصاب های رهبر آشنا می کند.


به کانال تلگرام راه توده بپیوندید:
https://telegram.me/rahetudeh


 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                       شماره551 راه توده - 23 اردیبهشت ماه 1395

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت