راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

بیانیه حزب کمونیست یونان

این همه تحریف

تاریخ جهان

به چه دلیل است؟

روزنامه پراودا- ترجمه آزاده اسفندیاری

 

 

فراکسیون حزب کمونیست یونان در پارلمان اروپا بیانیه ای در باره نشست اخیر این پارلمان در کشور اسلواکی صادر کرد.

در سال های اخیر پارلمان اتحادیه اروپا روز 23 اوگوست را روز تاریک "رژیم های دیکتاتوری" در اروپا نامیده است. به همین مناسبت در این روز پارلمان اتحادیه اروپا جلسه ای را با شرکت وزیران دادگستری این اتحادیه در کشور اسلواکی برگزار کرد.

 سازمان های مختلف غیر دو لتی اروپایی سخاوتمندانه هزینه نشست مقامات پارلمانی اروپا و تهیه و توزیع مطالب مختلف جهت بی اعتبار نشان دادن دستآورد های سوسیالیسم و باز نویسی و جعل تاریخ را پرداخت کردند.

هدف آشکار این گرد همایی تحریف تاریخ جنبش کمونیستی و کارگری جهانی، وارونه جلوه دادن دستآورد های سوسیالیسم، به ویژه زهر آگین کردن افکار جوانان امروز می باشد.

تلاش دیگر این گردهمایی، همسان جلوه دادن فاشیسم و کمونیسم و در نهایت توجیه هیولای فاشیسم و سیستم سرمایه داری است.

سازمان دادن چنین گردهمایی توسط اتحادیه اروپا و دولت اسلواکی در باره بحث "افراط گرایی در اروپا" را می توان مقابله علنی این اتحادیه با جنبش های کارگری برای عدالت طلبی و آزادیخواهی و نگاه زحمتکشان این قاره به گذشته و جنبش کمونیستی دانست. فعالیت کمونیست ها و رشد احزاب کمونیستی در اروپای امروز خار چشم دشمنان طبقاتی زحمتکشان است.

در بخش دیگر بیانه فراکسیون حزب کمونیست یونان آمده است:

همدلی و همکاری دولت به اصطلاح "چپ گرای"ی یونان- سیریزا- با نظرات دیگر دولت های اروپایی، بیانگر خط مشی دولت یونان در تقویت ایدئولوژی ضد کمونیستی و توجیه فاشیسم است که ناشی از دیدگاه سیاست ضد مردمی دولت های اروپایی می باشد. تاریخ گذشته نه چندان دور قضاوت خود را در باره چنین تفکراتی به انجام رسانیده است.

مردم اروپا گذشته را به یاد دارند و هرگز فراموش نکرده و نخواهند کرد که سیاست های وحشیانه و ضد مردمی دنبال شده توسط انحصارات و دولت های سرمایه داری اروپا، چه سرنوشتی را برای آنان رقم زده است. تجربه و تاریخ به زحمتکشان نشان داده است که هیستری ضد کمونیستی و ضد سوسیالیستی حاکمان سرمایه داری اروپا، نشان از بالندگی و رشد آگاهی و تجربه مردم دارد و آنان راه مقابله با آن را در زندگی روزمره خود به کار خواهند برد.

 

 http://gazeta-pravda.ru/archive/issue/94-30445-26-29-avgusta-2016-goda/kompartiya-gretsii-antikommunizm-evrosoyuza-ne-proydyet/

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetude

 

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                       شماره 567 راه توده - 18 شهریور ماه 1395

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت