راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

 

برخی پیام های شما

و پاسخ های راه توده

 

 

امیر-  درود بر شما

رفقای عزیز فکر نکنید که اگر با شما تماس نمی گیریم تنها هستید. برعکس، آنقدر تحلیل های شما را  در میان مردم داریم که یادمان می رود به شما بگوییم واقعا خسته نباشید!

 

راه توده: درود ما هم بر شما و دوستانتان. حتی با همین پیام کوتاه هم پیوند خودتان را با ما مستحکم تر می کنید.

 

----------------

 

احسان- با درود

لطفا در مورد دستیابی به آرشیو نشریه دنیا راهنمایی فرمایید. نیاز مبرمی به دوره های اول تا دهم این نشریه دارم و مقالات بسیار ارزشمندی در آنها وجود دارد که متاسفانه جستجوی اینترنتی ، نتیجه ای در پی نداشت.

 

راه توده: دوست عزیز نشریه دنیا روی اینترنت نیست. زمانی که این نشریه منتشر می شد اینترنت وجود نداشت و پس از آن هم مقالات آن مگر گهگاه و به ضرورت و آن هم گزین شده در برخی نوشته ها منتشر نشده است. بنابراین اگر در داخل کشور حضور دارید به کتابخانه ملی و یا آرشیو مرکز دائره المعارف اسلامی مراجعه فرمائید و اگر در خارج تشریف دارید می توانید پرس و جو کرده و مرکز  نگهداری این نوع نشریات را پیدا کنید. برای مثال هم در آلمان و هم در سوئد چنین مراکزی وجود دارد و به همت علاقمندان دائر شده است.

----------------

 

امید- با عرض سلام و آرزوی سلامتی برای همه شما عزیزان.

در زیر لینک سخنان بسیار مهم پوتین  از سایت اخبار روز را برایتان ارسال می کنم.

                                                                 http://www.akhbar-rooz.com/article.jsp?essayId=75132

 

راه توده:  با تشکر متقابل. محبت کردید که ارسال فرمودید.

----------------

 

MHR- سلام و درود

 

اخیرأ رادیوهای بیگانه شروع به کوبیدن طبل در خطر بودن منافع ملی ایران در ارتباط با استفاده روسها از پایگاه همدان می کنند. البته این یک شیوه جا افتاده امپریالیسم امریکا و انگلیس است که نیروهای ملی را مجبور به موضع گیری علیه روسیه می کنند تا در دراز مدت دو کشور را از هم دور کنند و موفقیت های زیادی در این زمینه داشته اند. دراین مورد بعنوان مثال میتوان سیاست نه شرقی نه غربی را مورد بحث قرار داد که در عمل نه شرقی بلکه غربی بود. این که رادیو بی بی سی و امریکا و اسراییل این را در بوق وکرنا بدمند قابل پیش بینی است یا آن شورای کذایی که برای منافع عربستان و قطر مشغول است و قبلا نوکری صدام را میکرد. ولی از سازمان «چپ» انتظار دیگری بود. اخیرأ اطلاعیه ای از سازمان فداییان اکثریت در این مورد خواندم که تداعی سالهای اول انقلاب و قبل را می کرد:

«......قرارداد نظامی که مخفيانه بين تهران و مسکو بسته شده، مغاير منافع ملی کشور و صلح در منطقه است. اين قرارداد می تواند زمينه را برای وارد شدن ايران به پيمان های نظامی استراتژيک و پايدار فراهم سازد. ما به قرارداد نظامی بين تهران و مسکو معترضيم.»

 

بنده از جزيیات اطلاع ندارم ولی اجازه استفاده موقت برای اهداف مشترک دو کشور که مبارزه با تروریسم امریکا است چگونه مغایر منافع ملی است؟ اگر حضرات راه بهتری سراغ دارند ارئه دهند. سیاست نشستن بین دو صندلی این سازمان همچنان ادامه دارد . یادم می آید در اوائل انقلاب دوستان در بحث ها که طرف مقابل مذهبی بود در جواب« شانتاژهای انگلیسی» شماها کمونسیت ها وا بسته به شوروی هستید می گفتند نه ما نیستیم اون حزب توده است. در قسمت دیگر نوشته اند «از جنگ جهانی دوم به اينسو هیچ کشور خارجی در ایران پایگاه نظامی نداشته است. اين جمهوری اسلامی است که برای اولین بار از زمان جنگ جهانی دوم پایگاه نظامی در اختیار یک کشور خارجی قرار می‌دهد. امری که حتی در دوره رژيم شاه سابقه ندارد.»

این دوستان فراموش کرده اند که امریکائیها در آن زمان کل ایران را در اختیار داشتند و احتیاج به کسب اجازه از نوکر دست نشانده خود نداشتند.

 

راه توده: دوست گرامی. ما عین پیام شما را منتشر کردیم و اجازه بفرمائید در این مورد خود چیزی به آن اضافه نکنیم زیرا همان نوشته شما حجت را بر خیلی ها تمام می کند.

--------------------------------         

منصور بهمنی- سلام

نوشته اید "اگر اسلام نبود، مغولها به ایران حمله نمی کردند".در متن چنین مطلبی نیامده و اصولاً حمله مغول که تا اروپا را نیز فتح کردند، چه ربطی به ادئولوژی اسلامی دارد؟ دلایل مادی این حمله نیازی به توضیح ندارد.

 

راه توده: آقای بهمنی گرامی شما مطابق معمول از بس عجله دارید برای انتقاد کردن دقت نکرده اید که آن مطلب را ما ننوشته ایم بلکه بخشی از نوشته زنده یاد احسان طبری در کتاب برخی بررسی در جنبش های اجتماعی است که در راه توده بصورت مسلسل منتشر می شود. ضمنا در آنجا اگر دقت کرده باشید با صراحت نوشته شده که چرا بعد از اسلام، مغولان برای حمله به ایران تحریک و تشویق شدند. بار دیگر و با دقت کافی بخوانید حتما متوجه توضیح ما و منظور نویسنده می شوید. آن عنوان نیز بر گرفته شده از مجموع نظر نویسنده است. یعنی اگر اسلامی در کار نبود، تشویق مغول ها برای حمله هم در کار نبود. این که مغولها ممکن بود به دلائل دیگر و در زمان دیگری به ایران حمله کنند و یا نکنند مسئله مورد بحث در آن نوشته نیست، بلکه موضوع مورد نظر اینست که با چه دلائل و انگیزه هائی مغولان، پس از حاکم شدن اسلام تشویق به حمله به ایران شدند. در اینجا بحث بر سر مقابله و ضدیت با اسلام هم نیست. همانگونه که در همین شماره ای که این پیام را می خوانید در ادامه آن سلسله نوشته ها با نقش تشیع در حفظ استقلال ایران آشنا می شوید.

 

تلگرام راه توده:

Https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

 

 

 

 

 

تلگرام راه توده:

Https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                       شماره 570  راه توده -  هشتم مهر ماه 1395

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت