راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

 

جذب نیرو

از میان جوانان

 روستاها ی ویران

برای نیروی انتظامی

 

 

نیروی انتظامی در مناطق محروم و عمدتا نواحی مرزی گروه های ویژه جذب نیرو برای ناجا را پیش از آن که ساکنان جوان این روستاها به حاشیه نشین های شهرها تبدیل شوند و تا حدودی چشم و گوششان در شهرها باز شود، به روستاها اعزام می کند. این روستاها بسیار محروم و عقب افتاده بوده و در محروم ترین نقاط واقع شده اند، بگونه ای که اکثر این نواحی فاقد جاده و راه آسفالت بوده و مسافت زیادی با شهر فاصله دارند وعمدتا در نواحی صعب العبور قرار دارند. ساکنین این نقاط بعضا کمترین اطلاعی از جریانات روز کشور نداشته و حتی بعضی از آنها در عمرشان سوار ماشین نشده اند!

نیروهای جذب ناجا جوانان این روستاها را که همگی بی سواد یا کم سواد هستند و بیکار یا مشغول کشاورزی تشویق به استخدام در نیروی انتظامی می کنند، سپس با انتقال این افراد به دو نقطه اطراف تهران، با روشهای خاصی آنها را برای سرکوب مردم و هر وظیفه ای که برعهده شان گذاشته شود آموزش می دهند. این دو نقطه یکی پادگان امام موسی کاظم در جاده خاوران، جنب مرکز شماره گذاری خودرو است و محل دیگر پادگانی در جاده کرج. علاوه بر این دو پادگان، مرکز دیگری نیز وجود دارد که  پشت ستاد فرماندهی کل سپاه در خیابان تختی در اتوبان افسریه حوالی میدان کلاهدوز واقع شده که این افراد بعد از آموزش های ابتدایی به صورت دائم در این مرکز مستقر می شوند. به این افراد که عمدتا افرادی رنج کشیده هستند بطور مرتب گفته می شود که: این جوانان تهرانی یا پولدار و مرفه هستند که حق شما رو خورده اند! یا دانشجو هستند باز هم حق شما رو خورده اند و جای شما را در دانشگاه گرفته اند و شما روستایی ها رو مسخره میکنند.

بدین ترتیب عملا این افراد را خشن ومهم تر از آن دست آموز و مطیع تربیت می کنند.

این افراد نه تنها در دوره آموزش بطور شبانه روزی در این مکان ها مستقر هستند بلکه پس از آموزش نیز در همین مکان ها در قرنطینه نگه داشته می شوند تا در زمان تجمعات مردمی از آنها استفاده شود. معمولا با لباس معمول ناجا و کلاه کج به عنوان نیروی گشت ارشاد و مقابله با جوانان نیز از آنها استفاده  می شود.

این افراد در تهران با "الگانس"  خودروی ون و مینی بوس و اتوبوس و موتور سیکلت کراس و پیاده در سطح شهر مستقر می شوند. اگر قبلا حضور آنها به استقرار در میادین و چهار راه های اصلی  محدود بود حالا در مقابل پارک ها، سینماها، کنار سواحل دریای شمال، مراکز تفریحی، پاساژها، سالن های عروسِی! کنسرت ها و حتی نمایشگاه عرضه کالا و میادین تره بار وسبزی پخش می شوند! در مقاطع حساسی مثل انتخابات، نیروی بسیج نیز همراه با آنان در خیابان ها و کوچه های فرعی  وهمینطور اطراف مراکز رای گیری، مراکز دانشگاهی و آموزشی مستقر می شوند! (از یک نامه و پیام دریافتی)

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 تلگرام راه توده :

https://telegram.me/rahetudeh

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                       شماره 595  راه توده -  7 اردیبهشت 1396

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت