راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

دخالت مخرب

و همیشگی

رهبر در کار

ملت ایران!

 

آیت‌الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، این هفته طی سخنانی وحشت زده از نتیجه مناظره های تلویزیونی به پشتیبانی از نامزدهای جناح راست حکومتی برخاست و گفت : "این را هم همه بدانند! ما جز با کار جهادی و کار انقلابی نخواهیم توانست این کشور را به سامان برسانیم. شعارها را جوری انتخاب کنید که همه بدانند شما میخواهید از قشرهای ضعیف کشور و طبقات ضعیف کشور حمایت کنید."

ایشان همچنین گفت : "گاهی می‌شنویم بعضی می‌گویند یا در گذشته گفته‌اند که وقتی ما آمدیم مسئولیت پیدا کردیم، توانستیم سایه جنگ را از سر کشور رفع کنیم، اما این حرفها درست نیست و واقعیت آن است که در تمامی سالهای متمادی، حضور ملت در صحنه، باعث رفع سایه جنگ و تعرض از سر ایران شده است."

این سخنان چند جنبه و معنا داشت. معنای نخست آن بود که وعده های دروغ به مردم بدهید. اگر کسی گفت من یارانه را پنج برابر می کنم، نگویید عوامفریبی می کند و دروغ می گوید بلکه بگویید که دارد از قشرهای ضعیف کشور سخن می گوید. ٱن را به حساب حمایت از طبقات ضعیف بگذارید، همان طبقات ضعیفی که در دوران احمدی نژاد حق سخن گفتن نداشتند و نمایندگانشان را با غل و زنجیر از این زندان به آن زندان می بردند و برخی از آنها هنوز هم به جرم آنچه در دوران احمدی نژاد و دولت "طبقات ضعیف" گفته اند و کرده اند در زندان هستند.

معنای دوم این بود که راجع به سیاست خارجی سخن نگویید. از نامزدها نپرسید چه برنامه ای برای اجرای تفاهم اتمی دارند یا ندارند، با آن مخالفند یا موافق، موضعشان نسبت به ترامپ، خطر جنگ در منطقه و غیره چیست. ظاهرا این موضوع جزیی از خط قرمزها شده که در مناظره ها اصلا نباید مطرح شود.

اما سخن آقای خامنه ای که نه این یا آن مسئول (منظور آقای حسن روحانی است) بلکه این مردم بودند که خطر جنگ را از کشور دور کردند کاملا درست است. آقای روحانی هم، چنین ادعایی ندارد که او به تنهایی خطر جنگ را از کشور دور کرده است. بحث بر سر آن است که مردم چگونه و به چه شکل خطر جنگ را از کشور دور کردند: با رای ندادن به سعید جلیلی نامزد آقای خامنه ای برای ریاست جمهوری! سخن اقای خامنه ای درست است ولی علیه خود اوست. این نه گفتن های پیاپی  مردم به سیاست ها و نامزدهای مورد نظر ایشان بوده که توانسته خطر جنگ را تا حدودی از کشور دور کند.

بنابراین اگر آقای روحانی بگوید که دولت او خطر جنگ را از کشور دور کرد هیچ تفاوتی ندارد با اینکه بگوید مردم خطر جنگ را دور کردند، چرا که مردم دولت او را انتخاب کردند و بر دولت یکدست و امام زمانی احمدی نژادی نقطه پایان گذاشتند. مردم که خود نرفتند در مذاکرات 5+1 شرکت کنند یا طرح برجام را بنویسند و بریزند. البته اگر آقای خامنه ای به ملت و حضور آن اعتقاد داشت در سال 88 دست به کودتا نمی زد و "ملت همیشه در صحنه" در همان سال کار احمدی نژاد را یکسره کرده بودند و اصلا کشور در تحریم و خطر جنگ قرار نمی گرفت که قرار باشد دولت حسن روحانی آن خطر را از کشور دور کند. اکنون هم اگر قرار باشد خطر جنگ از کشور دور شود باز هم با رای ملت ممکن خواهد بود بشرط آنکه ایشان در کار ملت کارشکنی نکند.

 

 

 تلگرام راه توده :

https://telegram.me/rahetudeh

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                       شماره 596  راه توده -  14 اردیبهشت  1396

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت