راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

دعوت از روسیه

برای استقرار

نظامی در سودان!

تلویزیون حزب کمونیست روسیه

ترجمه - آزاده اسفندیاری

 

روز 23 نوامبر "عمر البشیر" رئیس جمهوری سودان طی یک سفر رسمی وارد شهر "سوچی" روسیه شد و با ولادیمیر پوتین و دیگر مقامات این کشور ملاقات کرد.

عمر بشیر در مذاکره با ولادیمیر پوتین از رئیس جمهور روسیه درخواست کرد تا با کمک نظامی به به سودان، از این کشوردر مقابل دخالت و تهاجم نظامی ایالات متحده آمریکا حمایت کند.

رئیس جمهور سودان گفت، ما با دخالت آمریکا در کشورهای عربی مخالف هستیم. تجربه نشان داده است که مشکلات کنونی منطقه ناشی از دخالت های نظامی آمریکا است. در سال 2011 جدایی رسمی سودان جنوبی اگر چه بصورت رفراندوم انجام شد اما طرح سیاستی بود که آمریکا طی چندین سال با کمک نظامی خود به جدایی طلبان عملی کرد. تقسیم سودان به دو کشور وضع را به مراتب برای مردم ما پیچیده تر و دشوار تر کرده است.

نمونه دیگر دخالت های واشنگتن در دیگر کشورها، فاجعه بزرگ در جمهوری عربی سوریه بود که اگر روسیه به کمک مردم و حکومت این کشور نرفته بود، وضعیتی مشابه لیبی در انتظار سوریه بود.

دوستی دو کشور سودان و روسیه به ما کمک خواهد کرد تا بتوانیم بر معضلات خود غلبه کنیم و در عین حال ارتباط روسیه را با دیگر کشورهای آفریقایی هموار کنیم. سودان می تواند کلید روسیه برای ورود به آفریقا باشد.

عمر بشیر در مصاحبه با ریانووستی گفت، او با ولادیمیر پوتین و سرگیی شایگو وزیر دفاع روسیه در مورد ایجاد پایگاه نظامی توسط روسیه در سودان و در دریای سرخ بحث و گفتگو کرده است. بشیر در این مصاحبه در مورد نتیجه مذاکرات با ولادیمیر پوتین و سرگیی شایگو سخنی به میان نیاورد اما از گفتگوی خود با مقامات روسیه جهت خرید هواپیماهای جنگی سوخو 30 و سوخو 35 ، و همچنین استقرار مجموعه دفاع ضد هوائی اس 300 در سودان اظهار امیدواری کرد.

رئیس جمهور سودان در ادامه مصاحبه خود از حضور نیروهای نظامی آمریکایی و دخالت های نظامی این کشور در دریای سرخ ابراز نگرانی کرد و احیای پایگاه های نظامی در دریای سرخ را توسط روسیه خواستار شد.

لازم به یاد آوری است که عمر بشیر از سال 1993 به ریاست جمهوری سودان رسید. از آن تاریخ تا سال 2005 آتش جنگ های داخلی شعله ور شد و منجر به دخالت سازمان ملل گردید. سال 2007 با نظارت سازمان ملل، نیروهای صلح این سازمان برای اجرای آتش بس بین طرفین شمال و جنوب این کشور وارد سودان شد. در چهارم فوریه سال 2009 دیوان بین المللی کیفری مستقر در لاهه در اقدامی بی سابقه حکم بازداشت عمر بشیر به اتهام «ارتکاب جنایت جنگی علیه بشریت» در دارفور، توسط ارتش این کشور را صادر کرد.

در ارتباط با سفر عمر  بشیر به روسیه، خبر نگاران از دیمیتری پیسکوف رئیس دفتر مطبوعاتی ولادیمیر پوتین در باره حکم بین المللی دستگیری رئیس جمهور سودان سوال کردند. پیسکوف به این سوال جواب نداد اما گفت: عمر بشیر رئیس جمهور قانونی کشور سودان است!

http://www.rline.tv/news/2017-11-27-prezident-sudana-poprosil-u-putina-zashchity-ot-ssha-/

 

 

 تلگرام راه توده :

https://telegram.me/rahetudeh

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                       شماره 627  راه توده -  23 آذرماه  1396

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت