راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

ترامپ

سرعقل آمده

یا مخالفانش

به هدف رسیده اند؟

 

در هفته های اخیر توپخانه مطبوعات و رسانه های امریکایی و اروپایی از حملات خود به دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید امریکا کاسته اند.این کاهش حملات ظاهرا با پیروزی سیستم امریکا در وادار کردن مایکل فلین مشاور امنیت ملی ترامپ به استعفا رو داده است و توام است با امیدواری هایی که سرمایه‌داران فراملی و بی وطن امریکایی و اروپایی به امکان عقب راندن ترامپ و بازگرداندن سیستم امریکا در همان جهت جنگ سرد و گرم دوران جرج بوش و کلینتون پیدا کرده اند.البته با وجود آنکه مواضع ترامپ نسبت به ایران تغییری نکرده است، رسانه های ایرانی نیز در هفته های اخیر بدنبال رسانه های امریکایی و اروپایی کشیده شده و ترامپ را فراموش کردند. تا چه زمانی موجی تازه شروع شود و رسانه های ایرانی هم چشم بسته بدنبال امپراتوری رسانه ای جهانی راه بیفتد. فاجعه رسانه ای ایران که از صدا و سیما شروع می شود و به خبرگزاری های داخلی و مطبوعات ادامه می یابد از آنجا اشکارتر می شود که کشورهای مستقل جهان و خود امریکا و اروپا یا روسیه و چین و ژاپن هرگز سیاست های رسانه ای خود را بر مبنای منافع دیگر کشورها تنظیم نمی کنند و شرایط و فشارها هرچه باشد آنها راه خود را می روند، همان کاری که ما در حد خود به عنوان یک رسانه در راه توده می کوشیم انجام دهیم و می کوشیم سیاست رسانه ای خود را خود تعیین کنیم نه آن که دنباله رو دیگر رسانه ها باشیم که البته بسیاری هم منتقد ما در این عرصه هستند. ولی اکثر رسانه های ایرانی متاسفانه تحلیل و مسیر مستقل ندارند و ظاهرا نمی خواهند داشته باشند و فراز و فرودها و سکوت ها و جنجال های رسانه ای آن روی موج سی.ان.ان. و بی.بی.سی و نیویورک تایمز و واشنگتن پست قرار دارد.

اما آن سیاستی که امیدوارند ترامپ مجری آن شود تا رسانه های غربی و ایرانی به او دیگر لقب "فاشيست" ندهند کدام سیاست هاست؟‌ اگر ترامپ به دوران بوش بازگردد، اگر با اشغال کشورها موافق باشد، اگر همین امروز دستور حمله به عراق یا بمباران لیبی و سوریه را صادر کند، اگر مقابله نظامی با روسیه را در صدر سیاست های خود قرار دهد، اگر خود را مکلف بداند در همه جای جهان مداخله کند، اگر کارخانه های امریکایی را تعطیل کند و به سرمایه امریکایی اجازه دهد که به هر کجای دنیا که می خواهند فرار کنند و ... دیگر فاشيست نیست. آن جنجالی که بر سر فاشيست بودن ترامپ به راه افتاده برای آن است که گفته شود که سیاست های پیشین حاکم بر امریکا فاشیستی نبوده، نماد دموکراسی بوده است. آیا واقعا اینگونه  است؟

 

 تلگرام راه توده :

https://telegram.me/rahetudeh

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                       شماره 589  راه توده -  12 اسفند ماه 1395

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت