راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

آنچه را از حلب

رسانه های غربی

نگفتند، بخوانید

تدوین و ترجمه- عسگر داوودی

 

 

در دیدار هیئتی مشترکی از اعضای پارلمان اروپا و پارلمان روسیه (دوماً) در 29 دسامبر، رئیس جمهور سوریه «بشار اسد» در دمشق خطاب به هیئت اروپائی گفته است: «تنها با متوقف شدن حمایت از گروه های تروریستی در سوریه، کشورهای اروپایی می توانند کمک کننده ایجاد صلح و آرامش در سوریه باشند. حذف تحریم های اقتصادی نشان دهنده حسن نیت اروپا برای همکاری با سوریه خواهد بود».

به گزارش رسانه های خبری روسیه، از روزهای اول سال نو مسیحی، درعین تلاش برای حفظ آتش بس حمله به مراکز استقرار تروریست های داعش ادامه دارد. دوم ژانویه شبکه خبری «ریانووستی» گزارش داد که بمب افکن های ترکیه و روسیه مواضع داعش را در شمال سوریه را بمباران کردند. همچنین نظامیان ترک تاکید کردند که هواپیماهای روسیه چندین مرکز تجمع «داعش» را در «الباب» منهدم کرده اند.

اواخر ماه دسامبرگذشته «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه از توافقات صورت گرفته در خصوص آتش بس در سوریه و شروع مذاکرات صلح خبر داد. سه سند در این چارچوب به امضا رسیده است:

سند اول بین دولت سوریه و اپوزیسیون مسلح برای آتش بس،

سند دوم اتخاذ مجموعه اقدامات برای کنترل بر آتش بس

سند سوم، اظهار آمادگی برای شروع مذاکرات صلح در سوریه

موافقتنامه حاضر بدون مشارکت سازمان های تروریستی «جبهه النصره» و «داعش» تنظیم شده است. شایان ذکر است که «جبهه النصر» یکی از متحدین نزدیک گروه «احرارالشام» می باشد که از جمله اپوزیسیون مسلح مورد حمایت غرب در سوریه است و این احتمال وجود دارد که سازمان تروریستی «جبهه النصر» که عملا بخشی از القاعده و حتی داعش می باشد، نفودی های خود و داعش را از طریق گروه «احرارالشام» به درون گروه های مذاکره کننده وارد کند.

«ساره عبداللهه» نویسنده، تحلیگر و مستند ساز روزنامه «ایندیپندنت» لبنان است. او در توئیتر نیز بخشی از مطلب مربوط به سوریه را گزارش می کند. این گزارشگر که احتمالا سوری است در توئیتر خود فیلم مستندی را در رابطه با کشف انواع سلاح های آمریکائی، آلمانی و بلغاری، پس از تسلط نیروهای سوری بر «حلب» به نمایش گذاشته است که تاکنون در هیچ رسانه غربی پخش و منتشر نشده است. روزنامه «یونگه ولت» نیز اگر چه از قول منابع روسی با استناد به مدارکی، از کشف این سلاح های خبر داده است اما از وجود فیلمی در این رابطه در گزارش خود اطلاع نداده است. تا حد اطلاع فیلم مستند موجود در دسترس رسانه های روسی نیز نیست. به هر حال سکوت توطئه آمیز رسانه های زنجیره ای وابسته به کنسرن ها در باره کشف این سلاح ها خود نشان دهند عمق توطئه و فاجعه ای است که در زرورق حقوق بشر و «حمایت از غیر نظامیان محصور در سوریه»! دارد که البته توسط نیروهای هوادار دولت بشار اسد از معرکه جنگ رهانده شده و نزد خانواده های خود بازگشته اند.

 

«یونگه ولت» چاپ آلمان نیز در رابطه با دستگیری 128 افسر امنیتی ـ نظامی غربی در «حلب» مطلبی منتشر کرده است که آن را در زیر می خوانید:

 «حلب» اکنون آرام است. رسانه های آلمانی و دولت المان در رابطه با خارج کردن 35 هزار تن از بخش شرقی شهر سکوت کامل اختیار کرده اند.

پس از گذشت دو هفته سازمان ملل و دولت های بریتانیا، فرانسه و آمریکا، کشور های روسیه و ایران را متهم می کنند که در زمان درگیری در شرق حلب، «کشتار» کرده اند و اقدام به «اعدام» نموده اند و «بان کی مون» دبیر کل وقت سازمان ملل نیز گفته است: «حلب شبیه جهنم شده»، سفیر آمریکا «سامانتا پاور» نیز مدعی شده است که در زمان درگیری بین تروریست ها و هواداران دولت بشار اسد، وضعیت حلب مشابه وضعیت وخیم «حلبچه، رواندا و سربرنیکا» بوده است. لازم بوده تا سازمان ملل با اعزام نیرو به خروج غیر نظامیان از منطقه درگیری نظارت می کرد، اما آنها ننوشتند که همزمان با درگیری ها هزاران تن از مردم حلب تلاش می کردند خود را به مناطق غربی شهر که  تحت کنترل دولت سوریه بود برسانند.

در آن شرایط، وقتی که «فارس شهابی» تاجر و نماینده پارلمان سوریه در فیس بوک خود فقط نام 14 افسر امنیتی خارجی حاضر در حلب را ذکر کرد که در شرق این دومین شهر بزرگ سوریه تروریست ها را به منظور مقاومت و از دست ندادن مواضعشان راهنمائی می کردند، شورای امنیت سازمان ملل از اتهامات ادعائی بر علیه دولت سوریه کوتاه آمد و سکوت اختیار کرد. این 14 افسر امنیتی خارجی که توسط هواداران دولت سوریه دستگیر شدند، از جمله تعداد زیادی از افسرانی بودند که از آمریکا، اسرائیل، عربستان سعودی، قطر، مراکش، اردن و ترکیه برای کمک به «مقاومت» به سوریه اعزام شده بودند.

شبکه خبری «المیادین» لبنان در این رابطه گزارش داد که در زمان درگیری ها، اعضاء کمیته بین المللی صلیب سرخ و حلال احمر چندین روز در کنار غیر نظامیان گرفتار در منطقه شرق حلب بودند و بالاخره 35 هزار تن به "ادلب" و ترکیه اعزام شدند که در میان آنها 4 هزار تن از مخالفان نظامی دولت سوریه به همراه همراهانشان بودند. این افراد مجروح و تحت حمایت از منطقه خارج شده بودند. جالب است که آخرین اتوبوس افسران امنیتی ـ نظامی خارجی را از حلب خارج کرد. در این رابطه رسانه های غربی تاکنون سکوت اختیار کردند.

سایت اینترنت  Veterans Today (جانبازان امروز) متعلق به آمریکا که بنا به اطلاعاتی « به اعضاء گروه های نظامی وجانبازان امنیتی، ثبات ژئو پولتیک و سیاست داخلی مربوط می شود» با اشاره به اسامی افسران امنیتی مذکور می نویسد: «روش معمول این است که برای افراد اعزامی جهت عملیات های مخفی از نام های جعلی استفاده می شود. 14 اسم ذکر شده نام واقعی این افراد نیست.» نام نویسنده این ادعا «گوردن» ذکر شده است. به احتمال زیاد سایت «جبهه جنوب» نیز مانند سایت اینترنتی «جانبازان امروز» به محافل امنیتی مربوط می شود وقتی که می نویسد:«همکاری با تیم های متخصصان از چهار گوشه دنیا (...) و در نیز رابطه با تحلیل و توضیحات عملیات نظامی و وضعیت های امور نظامی قدرت های مهم جهانی»

«جبهه جنوب» می نویسد: « اطلاع داریم که بنا به توافق های همه جانبه  انجام شده 128 افسر نظامی خارجی به همراه مخالفان مسلح دولت سوریه وهمراهانشان و مجروحان از شرق حلب به خارج منتقل شده اند.» از مجمع 128 افسر نظامی ـ امنیتی 22 تن آمریکائی، 16 تن انگلیسی، 21 تن فرانسوی، 7 تن اسرائیلی، 62 تن ترک بوده اند که از حلب خارج شدند.

اما آنچه از عملکرد تروریست ها و افسران امنیتی ـ نظامی خارجی در حلب باقی مانده است بنا به اسناد و مدارک به گزارش متخصصان سوری و روسی از این قرار است:

16 هزار مین و تله های انفجاری که تاکنون خنثی شده اند،

هزاران بمب خود ساخته توسط تروریست ها که در 4 مدرسه، یک مهد کودک، و نه مسجد ذخیره شده بودند.

همچنین مسئولین نظامی سوری و روسی به ذخایری سرشار از سلاح های سنگین در حلب دست یافته اند. شبکه خبری روسیه 24 در گفتگوئی با سرگرد ایوان گروموف می گوید: کشورهای آمریکا، آلمان و بلغار تامین کنندگان اصلی سلاح های گروه های تروریستی در سوریه معرفی اند. انواع سلاح های سنگین کشف شده از مخازن، بنا به اسناد و مدارک به شرح زیر است:

مورس های نوع 122م.م، نارنجک و نارنجک انداز، انواع راکت ها برای تامین گلوله دستگاه های راکت انداز، انواع گلوله توپ. اغلب این سلاح ها در بسته بندی های اصلی کشف شده اند که روی آنها نوشته شد: «از طرف آمریکا برای نیروهای مقاومت».

به گزارش وزارت دفاع روسیه که در 26 دسامبر که در رسانه های روسی اعلام شد، در فاصله زمانی تسلط بر حلب تاکنون ده ها گور جمعی در منطقه کشف شده است که نشانه های شکنجه های قبل از کشتن این افراد آشکار است. اعضآی بدن اغلب این افراد قبل از کشته شدن قطع شده است. هیجکدام از موارد ذکر شده در رسانه های وابسته به کنسرن های غربی اعلام نشده است. نه کشف انبارهای اسلحه و مهمات، نه کشف حضور 128 افسر امنیتی ـ نظامی غرب و نه کشف گورهای دسته جمعی با اجسادی بدون دست و پا و سر که توسط مخالفان بشار اسد شکنجه و کشته شده اند!

 

 تلگرام راه توده :

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                       شماره 582  راه توده -  16 دی ماه 1395

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت