راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

کلاه سفیدها

همراه جنایتکاران

و تروریست ها

در سوریه

ترجمه وتدوین - عسگر داوودی

 

 

سوریه از سال 2011 به بهانه بهار عربی به کام جنگی رفت که کارتل های نفتی غربی به این کشور تحمیل کردند. این جنگ پس از مخالفت بشار اسد با عبور خطوط نفت و گاز ترکمنستان، قطر و عربستان سعودی از خاک سوریه آغاز شد و در حقیقت مجازاتی بود که برای بشار اسد در نظر گرفتند تا پس از سقوط بشار اسد گروهی دست نشانده را سر کار آورند که مخالف عبور نفت و گاز از خاک سوریه و رسیدن آن به اروپا و آمریکا نباشد.

آمریکا اعتراضات اولیه سال 2011 را علیه دولت سوریه شکل داد. اعتراضاتی که از همان ابتدا حالت خشونت آمیزی داشت و در نهایت به جدی‌ترین بحران انسانی در قرن 21 تبدیل شد. داعش از طرف غرب و بویژه امریکا جنگ نیابتی نفت و گاز را در سوریه به عهده گرفت و همانطور که در هفته های گذشته اعلام شد تاکنون ارتش سوریه 128 افسر امنیتی ـ نظامی غرب را در شهر حلب دستگیر کرده است که 22 تن از آنها آمریکائی می باشند.

گزارش نمایندۀ ویژۀ سازمان ملل در سوریه حاکیست که این جنگ  تحمیلی بیش از 400 هزار کشته و بیش از 1.9 میلیون تن زخمی برجا گذاشته است و نیمی از جمعیت 23 میلیونی این کشور در داخل و خارج از مرزهای سوریه آواره و بی خانمان شده اند.

از جمله گروه های دست نشانده غرب درسوریه، گروه کلاه سفیدهاست. این گروه که خود را «داوطلبان دفاع شهری»، «دفاع غیرنظامی سوریه» می نامد، ظاهرا سازمانی غیر مسلح برای حمایت و نجات جان شهروندان سوریه است، اما جالب این است که  این سازمان در مناطقی حضور می یابد که از کنترل نیروهای دولتی سوریه بیرون است. «رائد صالح» ( نفر وسطی در عکس) رئیس این سازمان در واشنگتن پیش از تسلط ارتش سوریه بر حلب با اعلام این که بخش شرقی حلب زیر بمب ها آوار شده، خواستار کمک به این منطقه شد. او به کشورهای غربی سفر کرد. عکس های او با اولاند رئیس جمهور فرانسه و دیگر رهبران غربی افشاء کننده اهداف این گروه دست نشانده در سوریه است. همان زمان رائد صالح در واشنگتن مدعی شد: ما امروز فقط در شهر حلب ۱۲۰ داوطلب کلاه سفید داریم. تعدادی از تحلیلگران و خبرنگاران مستقل ادعای بی طرفی این گروه را رد کردند. "براندون توربول" تحلیگر آمریکائی می گوید: کلاه سفیدها مزدوران نظامی یک شرکت بزرگ امریکائی می باشند که توسط  «جیمز لو مسوریر» افسر ارشد سابق ارتش بریتانیا و مزدور گروه زیتون، بنیانگذاری شده و سپس تحت عنوان یک سازمان پیمانکاری خصوصی با «بلک واتر» آمریکا ادغام شد، این شرکت آمریکائی تامین مالی کلاه سفیدها را بر عهده دارد. «آکادمی» که پیش‌تر با نام «بلک‌واتر» شناخته می‌شد، یک شرکت خدماتی ـ نظامی است، که در زمینه «مدیریت ریسک، «ارائه خدمات لجستیکی»، «سرویس‌های امنیتی» و «نیروهای مسلح خصوصی» فعالیت می کند. بر اساس آماری که در ماه سپتامبر ۲۰۱۴ در خصوص عملکرد این شرکت در نیویورک تایمز منتشر شده مجموع ارزش قراردادهای «بلک واتر» با دولت آمریکا در طول سال‌های فعالیت فقط در عراق، بیش از یک میلیارد دلار بوده است. شرکت «بلک‌واتر» همچنین جزء ۶۰ شرکت امنیتی خصوصی فعال در جنگ عراق بود. دفتر مرکزی این شرکت در شهر مک‌ لین، ویرجینیا، ایالات متحده آمریکا قرار دارد. وی در ادامه تصریح کرد: گرچه کلاه سفیدها تلاش می کنند تا منبع اصلی تامین مالی خود را مخفی کنند ولی این سازمان با جورج سوروس در ارتباط است، آن هم از طریق شرکتی موسوم به "پرپس" که از دخالت نظامی غرب علیه دولت بشار اسد حمایت می کند. یکی از بنیانگذاران اصلی این شرکت "جرمی هایمنز" است، کسی که به تشکیل گروه "آوواز" کمک کرد، گروهی مدعی حامی دموکراسی که با بنیاد جامعه آزاد سوروس در ارتباط است.

یک خبرنگار انگلیسی فاش کرد سازمان موسوم به کلاه سفیدها در سوریه با تروریست ها برای کشتن و اعدام شهروندان سوری همکاری می کند. «وانی سابیلی» در تلویزیون الاخبار سوریه گفت: گروه موسوم به کلاه سفید ها عملا با گروه النصر و داعش همکاری می کند، جای تعجب آن است که کلاه سفیدها همواره در مناطق تحت کنترل تروریست‌هایی مانند جبهه النصره یا گروه های وابسته به آنها حضور دارند.

تصاویر زیادی وجود دارد که در این مناطق تحت تسلط داعش و دیگر گروه های تروریستی گرفته شده و نشان می‌دهد سازمان کلاه سفیدها با گروه های تروریستی در ارتباط است و به آنها خدمات و امکانات پزشکی می رساند. دهها فیلم ویدئو آشکار می سازد که کلاه سفیدها به طور مستقیم با گروههای مسلح که در میان آنها جبهه النصره نیز هست همکاری می‌کنند. این سازمان کلاه سفید ها در کمپین‌های ضد حکومت سوریه با دست بردن در تصاویر و اخبار با هدف تاثیر گذاشتن بر روی افکار عمومی مشارکت می‌کند.

 در یک فیلم ویدئوئی روزنامه نگار کانادائی «اوا بارتلت» ضمن ارائه گزارشی در باره سوریه در مقر سازمان ملل به سوالات یک روزنامه نگار انگلیسی جواب می دهد:

«در مورد گروه کلاه سفیدها صحبت کنیم، گروه کلاه سفیدها سال ۲۰۱۳ توسط یک افسر سابق انگلیس بوجود آمده، این گروه توسط امریکا، انگلیس و اروپا با پشتیبانی مالی حدود ۱۰۰ میلیون دلار تشکیل شده  است. گزارش می شود که آنها جان افراد غیر نظامی را در شرق حلب - ادلب  نجات میدهند. اما کسی در شرق حلب اسم این گروه را نشنیده! کسی این گروه را نمیشناسد، می گویم هیچکس! گزارش شده که گروه کلاه سفیدها گروهی است بی طرف! اما می شود آنها را دید که سلاح حمل می کنند و کنار جنازه سربازان سوریه ایستاده اند و لبخند زنان کلیپهای ویدئوئی تهیه می کنند. یک کلیپ ویدئوئی که از کشته شدن دختری بنام «عیا»  در ماه اگوست پخش شده را باز سازی کرده اند و مدعی شده اند که این دختر در بمباران های اخیر حلب توسط ارتش سوریه کشته شده! پس اینها (گروه کلاه سفیدها) قابل اعتماد نیستند. آنها میخواهند رژیم را تغییر بدهند. ادعا می کنند که دولت سوریه به مردم عادی در حلب  حمله می کند اما با هر کسی که از شرق حلب که توسط تروریستها اشغال شده بود، می آمد، صحبت کردیم خلاف آنرا گفت! من چطور متوجه  حمایت مردم سوریه از رژیم اسد می شوم؟ از طریق انتخابات. در انتخابات سال ۲۰۱۴ اکثریت مردم سوریه از اسد حمایت کردند و من این را براساس گفتگو هائی که از مردم سوریه داشته ام، می گویم. دستور کار رسانه‏های وابسته به کنسرن های غربی تغییر دولت سوریه است و آن‌ها واقعیت را به ما نشان نمی دهند!»

 

تلگرام راه توده:

https://telegra.me/rahetudeh

 

 

 تلگرام راه توده :

https://telegram.me/rahetudeh

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                       شماره 584  راه توده -  30 دی ماه 1395

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت