راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

رهبر حزب کمونیست روسیه

سیاست های

ترامپ را باید

به فرصتی برای

خود تبدیل کنیم

سایت حزب کمونیست روسیه

 ترجمه - آزاده اسفندیاری

 

بیست و یکم ژانویه،93 سال از در گذشت "ولادیمیر ایلیچ لنین" رهبر انقلاب کبیر اکتبر روسیه و بنیان گذار اولین کشور سوسیالیستی جهان می گذرد. به همین مناسبت  برخی از اعضا و رهبری حزب کمونیست روسیه و سازمان جوانان این حزب، با حضور در میدان سرخ مسکو تاج های گل نثار مقبره  لنین و مجسمه های استالین و دیگر رهبران و قهرمانان اتحاد شوروی کردند.

پس از مراسم نثار تاج های گل "گنادی زوگانف" رهبر حزب کمونیست روسیه در جمع خبرنگاران حاضر در کنار مقبره لنین با اشاره به مشکلات اجتماعی و اقتصادی روسیه و تغییر رئیس جمهور در آمریکا سخنرانی کرد که فراز هایی از آن ها در پی می آید. رهبر حزب کمونیست روسیه گفت:

 

من سخنان روز تحلیف "ترامپ" را به دقت گوش دادم. باید به یاد داشته باشیم که او محصول و پرورش یافته نظام سرمایه داری آمریکا است. با توجه به نا به سامانی های اجتماعی و رکود تولیدات صنعتی، رئیس جمهور جدید در پی ارتقای رشته های مختلف صنایع و ایجاد شغل برای شهروندان این کشور است. او به درستی بیان کرد: "باید فاصله به وجود آمده بین نخبگان و رها شدگان جامعه آمریکا برداشته شود. ما تا به حال تمایلات خود را به دیگر کشورها تحمیل کردیم و در تشنجات جهانی شرکت داشته ایم. حال زمان آن فرارسیده است تا نقطه پایانی بر آن بگذاریم و به مشکلات داخلی خود بپردازیم".

مقامات روسیه باید توجه داشته باشند که آمریکایی ها دارای استراتژی روشنی هستند. اگر به دویست سال گذشته این کشور توجه کنیم، در می یابیم، آمریکا طی این مدت در زمینه های تولیدات داخلی و کسب بازار جهانی، حتی به قیمت تاثیرات مخرب بر شرایط آب و هوایی یک برنامه روشن و تخریبی داشته است. این روحیه تهاجمی در داخل نیز منجر به کشته شدن دو میلیون سرخ پوست در این کشور شد.

باید توجه داشت که بعد از جنگ جهانی اول 50 درصد ذخائر طلای جهان در این کشور جای داشت و این رقم بعد از جنگ جهانی دوم به 60 درصد رسید. به همین مناسبت ما نباید از آن ها غافل شویم و به فکر تقویت خود نباشیم. زمانی ما قوی و موفق خواهیم شد که بنیاد های علمی، پرورشی و تکنیکی خود را ارتقا داده وسطح تولیدات ملی را بالا ببریم. بر اساس یک اقتصاد تکامل یافته و متکی بر مردم خواهیم توانست با اعتماد به نفس با دیگران سر میز مذاکره بنشینیم. به نظر ما بر آمدن رئیس جمهور جدید آمریکا بر حاکمیت این کشور یک فرصت برای توجه به مسائل داخلی روسیه است، نه چیزی بیشتر از آن. پنجره ای که قرار است توسط رئیس جمهور جدید بر روی مردم آمریکا باز شود، برای دولت، مجلس دوما و احزاب روسیه مجالی را فراهم خواهد کرد تا با اتکای به تجارب دولت مداری لنین و استالین در نوسازی کشور بپردازد!

 

فیلم سخنان زوگانف در میدان مسکو:

https://www.youtube.com/watch?v=lQbLFKr1blg

 تلگرام راه توده :

https://telegram.me/rahetudeh

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                       شماره 585  راه توده -  7 بهمن ماه 1395

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت