راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

توطئه جدید

انگلستان در دو

جمهوری مستقل

 در شرق اوکراین

 

راشا تودی - ترجمه آزاده اسفندیاری

 

 

نیروهای اطلاعاتی جمهوری مردمی "دنتسک" در شرق اکرائین خبر دادند که نیروهای ویژه ارتش بریتانیا در دنباس دیده شده اند. (این جمهوری مستقل و جدا شده از اوکرائین به همراه جمهوری مستقل دیگری با نام لوهانسک در منطقه دنباس در شرق اوکرائین قراردارند) آنها واحدی هستند برای ماموریت های ویژه جنگی. این نیروها، اعضای ارتش انگلستان، سازمان نظامی ناتو، یا مشاوران تعلیماتی انگلستان در ارتش اکرائین نیستند.

آنها برای چه اهدافی به دنباس اعزام شده اند؟ پاسخ پایه ای به این سئوال ماهیت این اعزام نیرو را مشخص می کند.

برای پی بردن به اصل مسئله باید جنبه های فنی آن را مورد بررسی قرار داد. این نیروهای ویژه تجربه های شناخته شده ای را از جنگ های عراق به دست آورده اند، خصوصا در زمینه نجات دادن گروگان ها از زندان های عراق. بدین صورت که اعضای ارتش تروریستی داعش را که گرفتار شده بودند آزاد می کردند و به پشت جبهه ها انتقال می دادند. دلیل روشن انتقال نیروهای ویژه به دنباس و دنتسک به کارگیری تجربه آن ها در این مناطق، از جمله ربودن افسران ارتش روسیه و انتقال آن ها به زندان و باج گیری از مقامات روسیه می باشد.

پیش از هر چیز، آنچه توجه غربی ها را در دنباس جلب کرده حضور داوطلبان روس در دفاع از مردم دنباس می باشد. این نیروهای داوطلب تجربه های جنگی فراوانی دارند ( به عنوان مثال گردان افسانه ای "اسپارتا" آرسن موتارولا پاولوف). آنها افرادی هستند که در ارتش روسیه خدمت کرده اند.

نیروهای ویژه ارتش بریتانیا، حتی در صدد هستند تا افرادی را که به مدت چهار سال در مناطق مختلف حساس دنباس و دونتسک فعالیت دفاعی انجام داده اند شناسایی کرده و دستگیر کنند. هدف انگستان پیدا کردن دست آویزی است تا به رهبران آلمان و فرانسه، نشان دهند که نیروهای نظامی روس، برغم توافقنامه های مینسک در مناطق جنگی دنباس شرکت فعال دارند. ( 1 )

کشورهای اروپایی به تدریج و به ویژه نماینده سازمان های بین المللی – ماموران ناظر اروپایی- دریافته اند که تا به حال هیچگونه علائمی از حضور نیروهای ارتش فدراسیون روسیه را در مناطق جنگی مشاهده نکرده اند.

البته کارشناسان نظامی آمریکایی و انگلیسی در حالی که مستمرا با ارتش اوکرائین تنور آتش جنگ را گرم نگه داشته اند در تبلیغات خود چنین وانمود می کنند که روسیه باعث شعله ور تر شدن آتش جنگ در شرق اوکرائین می باشد. در این زمینه، سرویس های اطلاعاتی اکرائین با برنامه ریزی، در صدد هستند تا با گرد آوری خبرها و صحنه سازی های دروغین دستگیر شدن نظامیان روسیه را به تماشا بگذارند.

دنیای مدرن جایی برای پنهان کردن جنگ های اطلاعاتی باقی نمی گذارد. اطلاعات هر قدر هم که مخفی باشند در فضای مجازی راه پیدا می کند و عمومی می شود. به عنوان مثال دو هفته قبل، دولت اکرائین، در خبرها اعلام کرد که چند بشگه سلاح شیمیایی به شهر" ماریوپل" (یکی از شهرهای بزرگ اکرائین) وارد شده است که بلافاصله توسط ارتش دفاعی دنتسک خبر آن فاش شد و آشکار گردید ارتش اوکرائین بشگه های بمب های شیمیایی را به این شهر برده است. شیوه رسوا شده ای که نیروهای ویژه انگلیس در سوریه با همکاری "کلاه سفید ها" انجام می دادند- هر چند در ابتدای کار موثر بودند.

باید توجه داشت که با وجود حضور مربیان و تعلیم دهندگان غربی، ارتش اکرائین جهت فریب افکار عمومی از خلاقیت لازم برخوردار نیست و واحدهای ویژه انگلستان برای پر کردن جای خالی این ابتکار به دنباس اعزام شده اند.

یاد آوری می شود، کمتر از دو ماه به پایان دوره ریاست جمهوری پیتر پراشنکو باقی نمانده است. به همین مناسبت او در صدد می باشد تا با تشدید عملیات نظامی در دنباس و تحریکات نیروی دریایی این کشور علیه روسیه، شرایط ویژه را اعلام کند و از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ممانعت به عمل آورد.

---------------------------

1- (ماه مارس سال 2014 اجلاسیه ای با شرکت صدر اعظم آلمان، روسای جمهور فرانسه، روسیه، اکرائین و بلاروس، برای آتش بس بین اکرائین و جمهوری های مردمی دونتسک و دنباس به امضا رسید اما تا به حال مقامات اکرائین، در هماهنگی با سیاست های آمریکا و بریتانیا در منطقه از اجرای آتش بس و گفتگو با مقامات دو جمهوری سر باز زده اند.م )

 

https://russian.rt.com/opinion/588148-pegov-donbass-velikobritaniya-specnaz-celi

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 


 

 

 تلگرام راه توده :

https://telegram.me/rahetudeh

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                       شماره 675  راه توده -  13  دیماه  1397

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت