راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

سرمقاله راه توده 561

حملات تروریستی تهران

ادامه مقابله با "انتخاب" مردم بود

 

 

حمله مسلحانه به مجلس و حمله و انفجار انتحاری در آرامگاه آیت الله خمینی را حکومت و رسانه های تبلیغاتی هر گونه که مایل باشند و صلاح بدانند می توانند تحلیل وتفسیر کنند و اخبار سانسور شده و دست و پا شکسته آن را نیز منتشر سازند. آن را گردن منافقین (مجاهدین خلق) بیاندازند و یا حتی اطلاعیه داعش را دستآویز قرار داده و آن را به این گروه نسبت بدهند. همه این امکانات دراختیار حکومت است، اما مردم کوچه و بازار تفسیری بسیار ساده و صریح دارند که دراین جمله بیان می شود "کار خودشان بود"!

پشت این تفسیر ساده و عامه نشانه ها و دلائلی نهفته است که شاید مردم نتوانند آن را بیان کنند و یا حتی حدس بزنند، اما برای ما یقین است که حکومت، بویژه در راس آن میداند که این اقدامات تروریستی از درون نهادهای مسلح خود حکومت برخاست. آنها که می خواستند رئیسی را رئیس جمهور کنند تا پرونده دزدی و اختلاسشان بسته شود، آنها می خواستند جنجال بابک زنجانی را بی سر و صدا بخوابانند، آنها که بیم دارند پرونده های مالی آستانقدس باز شود، آنها که اختلاس های دهها میلیاردی در دوران 8 ساله احمدی نژاد کرده اند، آنها که عظیم ترین کارزار تبلیغات انتخاباتی را به سود قالیباف و ابراهیم رئیسی راه انداخته بودند و سرانجام پای صندوق های رای با سر به زمین آمدند، آنها که روحانی و وزارت کشور را ناچار ساختند 7 میلیون رای بی برگه را بر آراء نوشته شده بر برگه های انتخاباتی به سود رئیسی اعلام کنند تا صحت انتخابات را شورای نگهبان تائید کند، آنها که وحشت کرده اند از عزم روحانی در دوره دوم ریاست جمهوری اش برای مقابله با غارت و دزدی و فساد مالی حکومتی و بیم دارند از فشارهای آشکار او برای تغییر مدیریت صدا و سیما و شورای ائمه جمعه، آنها که پس از بازداشت اخیر چند فرمانده سپاه در ارتباط با اختلاس های شهرداری خود را در خطر احساس کرده اند، آنها که 38 سال از زیر بار مالیات دولتی گریخته اند، آنها که صندوق های قرض الحسنه و صندوق های صدقه و خمس و گدائی در سراسر مملکت دارند و معلوم نیست پول های آن به کجا می رود، آنها که امام زاده ها را تبدیل به دکان چند نبش پول نقد و کمک دولتی و زمین و ملک کرده اند، آنها که گنج دو قلوی جمکران را دراختیار دارند، آنها که بشدت نگران مرگ رهبر و رفتن عنان رهبری از چنگشان هستند، آن  فرماندهان چاق و چله شده و پیه شکم آورده که هنوز نان دوران جنگ با عراق را می خورند و ....

آنها پشت حوادث تروریستی روز چهارشنبه  (دیروز) در تهران بودند. حتی اگر داعش مستقیما هم مسئولیت این عملیات را برعهده بگیرد باید گشت و در سپاه و بسیج و عماریون و مداحان و ... عوامل نفوذی داعش را پیدا کرد. از آغاز سقوط سلطنت شاه تا امروز، در هدایت بسیاری از جنایات، کشتارها، ترورها، اعدام ها و کشاندن ایران به جنگ فرسایشی و ترورهای خارج از کشور سازمان حجتیه و سازمان های جاسوسی و نفوذی اسرائیل نقش داشته اند. ما با این گفته ارتشبد فردوست در خاطراتش کاملا موافقیم که سازمان های مخفی اسرائیل در ایران که حتی به شخص شاه هم گزارش نمیدادند و او هم نمی دانست این سازمان ها در ایران چه می کنند، نه تنها با انقلاب از بین نرفتند، بلکه بر مبنای شرایط جدید تجدید سازمان کردند و نفوذ خود را گسترش دادند. حجتیه از جمله نهادهائی است که سازمان های نفوذی اسرائیل حضور خود در آنها را گسترش دادند. ما اعتقاد داریم که سازمان مجاهدین خلق را نیز همین دو تیغه تیز قیچی حوادث خونین پس از انقلاب ایران در میان گرفتند و هدایت کننده ترورها و انفجارها از یکسو و کشتار و اعدام های وسیع از سوی دیگر شدند. از یکسو در درون مجاهدین خلق و از سوی دیگر در نهادهای قضائی و مدیریتی زندان ها. کار با ترورهای گروه "فرقان" آغاز شد که چهره ای مذهبی و تندرو داشت و امروز رسیده است به حمله به مجلس و آرامگاه آیت الله خمینی. ساده لوحی است اگر تصور شود میان نهادهای امنیتی - بویژه اطلاعات سپاه- نهادهای نظامی (بسیج و سپاه) و حوادث تروریستی روز چهارشنبه ارتباط برقرار نبوده است. سر ماری که باید با سنگ کوبیده شود و 38 سال تاخیر شده همین است و ادامه غفلت ها به فجایع تاریخی خواهد انجامید. فجایعی که از درون آن جنگ داخلی می تواند برخیزد. سر این مار کوبیده نمی شود مگر به تمرکز باصطلاح نظارت بر نیروهای مسلح و نهادهای امنیتی متنوع در بیت رهبری خاتمه یابد. دیروز حمله و آتش زدن سفارت عربستان و امروز حمله به مجلس و آرامگاه آیت الله خمینی و فردا؟

برای مقابله با این وضع باید فضای سیاسی ایران را بست و آن را امنیتی تر کرد؟ حداقل تجربه روسیه از 5 سال پیش تاکنون خلاف آن را می گوید. آنها به مردم اعتماد کردند، مردم را هوشیار کردند نه باشعار و فریبکاری بلکه با گفتن حقیقت، با گشودن درهای بسته استادیوهای فرستنده های تلویزیونی و بالا زدن پرده ها در برابر دیدگان مردم. ما با احساس مسئولیت کامل می گوئیم و می نویسیم: فضای بسته سیاسی را باز کنید، به شعبده بازی های تبلیغاتی خاتمه بدهید، به مردم اعتماد کنید و حقایق را به آنها بگوئید. این یگانه راه روئین تن شدن و نرفتن به سوی گسترش ترور و کشتار و جنگ داخلی است!

 

 تلگرام راه توده :

https://telegram.me/rahetudeh

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                       شماره 601  راه توده -  18 خرداد  1396

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت