راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

اردوگاههای جنگی

در کشورهای اروپائی

روزنامه یونگه ولت

ترجمه - الناز گرجی

 

 

 

کمیسیون اتحادیه اروپا در بروکسل، برنامه ای راهبردی برای معضل مهاجرت ارائه داد. دو هفته پیش نیز رئیس اتحادیه اروپا پیشنهادات جدیدی با تمرکز بر مسیرهایی قانونی مهاجرت و همبستگی با آفریقا مطرح کرد. چگونگی کمک و همچنین تمرکز بر دلایل مهاجرت آوارگان نیز مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس سازمان حفاظت مرزی اروپا در مصاحبه با روزنامه Handelsblatt تصریح کرد که کشورهای عضو بایستی قوانین مشترکی را برای سریع تر بازگرداندن پناهجویان رد شده به اجرا بگذارند. او اضافه کرد که برخی اوقات پروازهای بازگرداندن که توسط شرکت frontex سازماندهی می شوند کامل نیستند و این به دلیل عدم تکمیل اطلاعات پناهجویان است.

او گفت که برای سال 220 پروازها را به نوعی سازماندهی کرده است تا بیش از10 هزار پناهجوئی که در خواست پناهندگی آنها رد شده را به کشورهایشان  بازگرداند.

 در همین حال مدیر عملیاتی مرزهای اروپا خواهان هرچه سریعتر شدن روند رسیدگی به مراحل پناهندگی شد.

در عین حال گزارش کمیته پیشگیری از شکنجه و مجازات نشان دهنده سیاست های تبعیض آمیز پناهندگی در اتحادیه اروپا است.

طبق گزارشات انتشار یافته در استراسبورگ وضعیتی غیر انسانی و اسفباری در اردوگاه های یونان حاکم است. شرایط بهداشتی بسیار بد، کمبود آب آشامیدنی و مواد غذایی و نبود تناسب بین جمعیت و مسکن از جمله این موارد هستند.

در ماه آوریل و ژوئیه 2016 یک هیئت از همین کمیته و یک دکتر از حدود بیست اردوگاه و ایستگاه پلیس و پست های مرزی و همچنین نقاط مختلف در دریای اژه که در بهار 2016 توسط اتحادیه اروپا برای اسکان آوارگان به ثبت رسیده بود دیدن کردند . برای مثال در محوطه "موریا" در جزیره سلبس 43 زن و کودکانشان در محوطه ای به مساحت 46 متر مربع سکونت داشتند! و اردوگاهی که برای هزار نفر طراحی شده بود 3 هزار نفر در آن اسکان داشتند!

هیئت مدیره با برخی از این آوارگان ملاقات کرد که بسیاری از آنان آلوده به بیماری های پوستی و حتی سل بودند. مراقب های پزشکی بسیار ناکافی بود و هر پناهنده در یونان روزانه کمی بیش از 5  یورو دریافت می کند که برای تهیه مواد غذایی و دارو ناکافی است.

 در ژوئیه ۲۰۱۶ از سه هزار کودک و نوجوانی که در یونان ثبت نام کرده بودند فقط پانصد نفر در شرایط خوب قرار گرفته و دیگران به اردوگاه های محافظت شده منتقل شدند. کودکان و نوجوانانی که از شرایط جنگ و تهاجم گریخته اند اینک گرفتار بدرفتاری پلیس و خشونت شده اند!

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 تلگرام راه توده :

https://telegram.me/rahetudeh

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                       شماره 617  راه توده -  6 مهر ماه  1396

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت