راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

غربی ها

سهم خود را

در تحریک

کره شمالی نمی گویند

ریا نووستی- ترجمه آزاده اسفندیاری

 

 

 

"عبور بدون مانع" جدید ترین موشک جمهوری دمکراتیک خلق کره از فضای ژاپن باعث تحقیر کشور سامورایی ها شد. همه نوع جنجالی بر سر آزمایش های موشکی و اتمی کره می کنند بی آنکه بگویند خود چه کرده و چه می کنند که کره شمالی را به واکنش مجبور می کنند.

ژاپن در سال جاری با پرداخت 1.52 میلیارد دلار، سیستم های جدید ضد موشک ازایالات متحده آمریکا خرید. کارشناسان نظامی آمریکایی این سیستم ها را در پایگاه های زمینی و دریایی این کشور مستقر کردند.

در ارتباط با تقویت بنیه دفاعی ژاپن اخیرا وزیر دفاع این کشور اعلام کرده است، تا سال 2018 48.6 میلیارد دلار به بودجه دفاعی اختصاص داده خواهد شد که شامل دو و نیم در صد کل بودجه این کشور می باشد.

سیستم های ضد موشکی دفاع هوایی، با ویژگی های تکامل یافته، عملا نا کارآمدی خود را در مقابل موشک کره شمالی به اثبات رساندند. با این حال دولت ژاپن در نظر دارد تا قدرت نظامی خود را با خرید راکت های مدرن تر با برد متوسط، هواپیماهای جنگی جدید و زیر دریایی های پیشرفته ارتقا بخشد.

بر اساس جدید ترین آمار موسسه "گلوبال فریپور" ارتش ژاپن بالا تر از ارتش ترکیه و آلمان، دارای هفتمین رده جهانی است. تعداد هواپیما های نظامی ارتش این کشور1500 فروند، کشتی جنگی 130، زیر دریایی 17، موشک با برد های متفاوت حدود 100 و 700 عراده تانک و 700 واحد  توپ خانه می باشد.

این روزها سیستم های ضد موشکی ژاپن توسط کشتی با سیستم های رد یاب و ره گیر، س م 3 ، در اطراف ژاپن تحت کنترل می باشند. علاوه بر این، تاسیسات، پ آ س 3 ، منفجر کننده موشک ها در فضا نیز آماده فعالیت هستند. همه سیستم های مورد نظر عملا روز 29 اوت هنگام عبور راکت بالستیکی کره شمالی، از فضای ژاپن و فرود در 1180 کیلو متری، هیچ گونه عکس العملی نتوانستند نشان بدهند.

قابل توجه است که برخی از سیستم های دفاع موشکی ساخت آمریکا، تنها می توانند تا ارتفاع 247 کیلومتری به اهداف مورد نظر اصابت کنند. با توجه به توانایی برد حد اکثر سیستم ره گیر، س م 3 ، تا ارتفاع 250 کیلومتری، این سیستم نمی توانست، موشک، ج د خ ک، را که در ارتفاع 550 کیلومتری پرواز می کرد، هدف قرار دهد. در این رابطه احتمال داده می شود که متخصصین نظامی کره شمالی و طراحان موشک ج د خ ک، از ضعف سیستم دفاعی ژاپن مطلع بودند.

باید یاد آوری کرد که موشک جمهوری دمکراتیک کره شمالی، از فضای ژاپن با مسافت 2700 کیلومتر و ارتفاع 550 کیلومتر بمدت 14 دقیقه پرواز کرد.

روز 31 اوت "ترزا می" نخست وزیر انگلستان برای دیدار با" شینزو آبه" نخست وزیر ژاپن وارد توکیو شد. کارشناسان سیاسی دلیل ملاقات نخست وزیران دو کشور را همکاری های آنها برای مقابله با باصطلاح "تهدیدات" جمهوری دمکراتیک کره عنوان کرده اند، اما فضای سیاسی منطقه و بحران شبه جزیره کره، بیانگر اهدافی ورای مقابله با "تهدیدات" جمهوری دمکراتیک کره می باشد. باز سازی و مدرنیزه کردن ارتش ژاپن با اختصاص دادن بودجه ای که بعد از جنگ جهانی دوم در این کشور بی سابقه است، به معنی آمادگی ژاپن و همپیمانان این کشور به بهانه تهدیدات کره شمالی اما  برای رویاروئی با روسیه و جمهوری خلق چین می باشد.

جمهوری دمکراتیک خلق کره همواره تاکید کرده که دستیابی این کشور به سلاح اتمی جنبه دفاع از خود دارد و هیچ کشوری را تهدید نمی کند.

 

https://ria.ru/analytics/20170831/1501484631.html

 

 

تلگرام راه توده:

 

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

 تلگرام راه توده :

https://telegram.me/rahetudeh

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                       شماره 614  راه توده -  16 شهریور ماه  1396

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت