راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

دیدار در مینسک

خودباختگی های

پس از فروپاشی

اتحاد شوروی

به پایان رسیده!

سایت حزب کمونیست روسیه

ترجمه -  آزاده اسفندیاری

 

 

 

در پی دعوت الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس، روز ششم سپتامبر، گنادی زوگانف رهبر حزب کمونیست روسیه و رئیس فراکسیون این حزب در مجلس دومای روسیه، جهت گفتگو در باره توسعه روابط فدراسیون روسیه و بلاروس وارد مینسک پایتخت بلاروس شد.

الکساندر لوکاشنکو در دیدار خود با رهبر حزب کمونیست روسیه گفت: قبل از هر چیز به شما درود می فرستم و ورودتان را به کشور سوسیالیستی بلاروس خیر مقدم می گویم. باید صادقانه و روشن بگویم که ایدئولوژی شما برای ما ملموس است. آنچه که  بلاروس را از بقیه جمهوری های سابق اتحاد شوروی متمایز می کند، واقعیت بخشیدن به ایدئولوژی مترقی، جهت دستیابی به رشد و پیشرفت اجتماعی است. ما این راه را آزمودیم و دستآوردهای ارزشمند آن را هم شاهد هستیم. تنها باید به همراه مردم کار کرد و زحمت آنان را ارزش گذاشت. کسانی که دستآورد های گذشته را نفی کردند قطعا پشیمان خواهند شد.

با سقوط اتحاد شوروی، طرز تفکر غالب این بود که" بازار آزاد" و پیوستن به سیستم سرمایه داری" راه نجات انسان ها است" اما در عمل و تجربه معلوم گردید که چنین تفکری یک فریب بزرگ است. در باغ بهشت را به مردم نشان می دادند و می گفتند: هر کس وارد این باغ شود به جرگه خوشبخت های جهان خواهد پیوست. ما این بهشت خیالی را نپذیرفتیم و راه خود را رفتیم. ما سعی خود را به کار خواهیم برد تا به راه خود ادامه دهیم اما با اطمینان می گویم که ما راه دشواری در پیش داریم و بدون همیاری شما و بدون همکاری روسیه، کار بسیار سخت خواهد بود.

گنادی زوگانف ضمن تایید اظهارات رئیس جمهور بلاروس گفت: در شرایط امروزی بسیار مشکل خواهد بود که کشوری به تنهایی بتواند بر مشکلات خود فائق آید. بحران های همه جانبه جهانی و تحریم های جدید، اتحاد و همبستگی را طلب می کند. باید با تقویت دوستی و همکاری های اقتصادی با نا برابری ها مقابله کرد.

در ادامه گفتگو رهبر حزب کمونیست روسیه تاکید کرد که سال های قبل، تعدادی از کارشناسان حزب کمونیست روسیه را برای آشنایی و فراگیری تجربیات کشور بلاروس در زمینه های توسعه مجتمع های کشاورزی و صنعتی، اقتصاد شهری و بخش ماشین سازی به بلاروس فرستاده بودند. امروز بسیاری از دستآورد های بلاروس در موسسات روسیه مورد استفاده قرار می گیرند. به طور خاص ما این تجربیات را در مزرعه ای بنام لنین، در اطراف مسکو به کار گرفته ایم که "قلمرو خوشبختی اجتماعی نامیده شده است".

بنا بر گفته رئیس فراکسیون حزب کمونیست روسیه در مجلس این کشور، مزرعه نامبرده یکی از موفق ترین مزرعه های روسیه است: مجموعه ای نمونه که از هر نظر جالب توجه می باشد. در سال جاری برای این مجموعه بهترین مهد کودک و مدرسه ساخته شد. در این مدارس از جدید ترین روش های آموزشی بهره گرفته شده است. از یاد گیری در کارگاه های تعمیرات تا آموزش های فضایی دانش آموزان را می توان نام برد. این موسسات بدون کوچکترین کمک های دولتی ساخته شده اند. در پایان زوگانف از رئیس جمهور بلاروس برای بازدید از مزرعه لنین دعوت رسمی به عمل آورد!

 

https://kprf.ru/party-live/cknews/168532.html

تلگرام راه توده

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

 تلگرام راه توده :

https://telegram.me/rahetudeh

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                       شماره 616  راه توده -  30 شهریور ماه  1396

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت