راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

دفاع از سوریه

دربرابر متجاوزان

با تمام قدرت!

تلویزیون حزب کمونیست روسیه

ترجمه آزاده اسفندیاری

 

روز15 آوریل هیات رئیسه کمیته مرکزی حزب کمونیست روسیه طی اطلاعیه ای تجاوز نظامی امپریالیسم آمریکا، بریتانیا و فرانسه به جمهوری عربی سوریه را محکوم کرد.

در این اطلاعیه آمده است: حمله موشکی تروریسم دولتی کشورهای غربی با رهبری آمریکا به جمهوری عربی سوریه نشان داد که ماجرا جویی های نظامی ایالات متحده آمریکا، بریتانیا و فرانسه، عملا قوانین و کنوانسیون های جهانی را با حمله نظامی به یک کشور مستقل و عضو سازمان ملل متحد، کشوری که درخط مقدم جبهه مبارزه با تروریسم جهانی است نقض کردند.

رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ، با صدور دستوری زیر ساخت های نظامی و تاسیسات اجتماعی و فرهنگی سوریه را با موشک مورد هدف قرار داد. بدین ترتیب تلاش مردم جمهوری عربی سوریه و اقدامات صلح جویانه روسیه و دیگر کشورها، جهت جلوگیری از خون ریزی در خاورمیانه را به بن بست کشاند.

ایالات متحده آمریکا و متحدان این کشور، یکبار دیگر با برداشتن ماسک از چهره، بر نقش ژاندارم جهانی خود، صحه گذاشتند و در قربانی کردن شهروندان غیر نظامی کشور ها تردیدی به خود راه ندادند.

 بی ثباتی اقتصادی و سرمایه مالی در کشورهای سرمایه داری منجر به جنگ خواهد شد. هرچند کشورهای غربی در سال های اخیر با پوشش دموکراسی خواهی و صلح، نیات جنگی خود را پنهان کرده اند اما جنگ علیه یوگسلاوی، افغانستان، عراق، لیبی و سوریه و دیگر مناطق جهان دلیل روشنی است بر خوی تجاوزکارانه امپریالیست ها. تا زمانی که نیروهای ترقیخواه و صلح دوست جهان، سدی در مقابل آن ها به وجود نیاورند خون ریزی و تخریب کشورها ادامه خواهد داشت.

نیروهای تجاوزگر، با ادعای دروغین خود ارتش سوریه را متهم کردند که علیه مخالفین خود سلاح های شیمیایی بکار گرفته است و با این ادعای واهی، مناطقی را در سوریه بمباران کردند، در حالی که با شروع عملیات تروریستی در این کشور، دولت سوریه با نظارت سازمان های جهانی از آن جمله سازمان نظامی ناتو، سلاح های شیمیایی خود را نا بود کرد.

با این حال امپریالیسم جهانی از پا نخواهد نشست و به عملیاتی کردن نیات جنگ طلبانه خود ادامه خواهد داد. در عین حال نیز میدان برای ژاندارم جهانی خالی نیست. طی حملات موشکی ائتلاف آمریکایی، نیروهای نظامی و مردمی سوریه با مقابله با متجاوزین، از پرتاب 103 موشک کروز که از نقاط مختلف پرتاب شده بودند، 71 فروند از آن ها را در هوا منهدم کردند. ضمن این که قبلا دونالد ترامپ ادعاکرده بود موشک های کروز ساخت آمریکا، هوشمند، مدرن و غیر قابل رهگیری هستند.

طرح نیروهای ائتلاف در زهر چشم گیری از سوری ها عملا با شکست مواجه شد. مردم جمهوری عربی سوریه در پی موشک باران آمریکایی ها، آمادگی و اراده خود در دفاع از حکومت، آزادی و استقلال کشورشان را به اثبات رساندند. در عین حال بمباران سوریه توسط عوامل ناتو حامل پیامی برای روسیه و متحدان کشور ما بود. آمریکایی ها با به نمایش گذاشتن قدرت نظامی خود روسیه را در برابر یک آزمایش تاریخی قرار داده اند. در شرایط حساس کنونی روسیه باید علاوه بر تقویت قدرت دفاعی، توان اقتصاد، صنعت و تکنولوژی خود را به بالا ترین سطح ممکن ارتقا دهد. حکومت روسیه باید اقتصاد و امکانات مالی کشور را از چنگال الیگارش ها رها سازد و با سرمایه گذاری در زمینه های علمی و آموزش و پرورش، امکاناتی برای پرورش نسل جوان کشور فراهم کند. در چنین شرایطی است که روشن می شود چه نیروهایی به سرزمین مادری خود عشق می ورزند و از آن دفاع می کنند. سپر دفاعی ما اتحاد و همبستگی ملی است.

در شرایط موجودهیچ تضمینی وجود ندارد که اتش افروزان آمریکایی نقشه های شوم خود را متوقف کنند. ناو هواپیما بر "هری ترومن" و دیگر ناوهای آمریکایی در سواحل سوریه آماده عملیات نظامی هستند. در واقع جهان امروز با یک خطر بسیار جدی مواجه می باشد.

حزب کمونیست روسیه از رهبران فدراسیون روسیه انتظار دارد با هوشیاری تحرکات آمریکایی ها را زیر نظر داشته باشند و برای خنثی سازی عملیات تجاوز کارانه آن ها از همه امکانات سیاسی، دیپلماتیک و نظامی کشور بهره گیری کنند. در عین حال با تقویت بخش ورزیده نیروهای نظامی روسیه، در جمهوری عربی سوریه، شرایط دفاعی این کشور حتی الامکان بالا برده شود. روسیه باید سیستم های دفاعی اس. 300 و اس. 400 را به عنوان قدرت بازدارنده در اختیار دمشق بگذارد تا نیروهای نظامی آمریکایی و اروپایی نتوانند در فضای سوریه جولان دهند.

 

http://www.rline.tv/news/2018-04-15-zashchitit-mir-ot-bolshoy-voyny-zayavlenie-prezidiuma-tsk-kprf/

 

 

 

 

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                       شماره 642  راه توده -  30 فروردین ماه 1397

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت