راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

پیوند مافیای

مواد مخدر

با تروریسم جهانی!

نیکیتا کارتونوف- روزنامه پراودا

ترجمه - آزاده اسفندیاری

 

 

گزارش سالانه اتحادیه اروپا، کشور آلبانی را مرکز اصلی تولید و پخش ماری جووانا و دیگر مواد مخدر در اروپا اعلام کرد.

سرویس پلیس اتحادیه اروپا، گردش مالی سال های قبل توسط باند های این کشور را از کوکائین و هروئین تا 24 میلیون یورو اعلام کرد. در این گزارش از روند رو به گسترش مواد مخدر نوع جدید و خطرناک یاد شده و اعلام می دارد، تا به حال تنها یک در صد از مواد مخدر تولید شده در آلبانی توسط پلیس کشف شده است. همچنین مقامات اروپایی اذعان دارند که گروه های مافیای مواد مخدر، با گروه های تروریستی جهانی ارتباط مستقیم دارند و بخشی از نیازهای مالی آنان را تامین می کنند.

در عین حال سرویس پلیس اروپا با یک برنامه بلند پروازانه تصمیم گرفته است، با همکاری همه کشورهای عضو، تا سال 2020 تولید و فروش مواد مخدر را بکلی در این قاره از میان بردارد!

خبرگزاری روسی "رگنوم" در یکی از گزارش های خود اعلام می دارد: کارتل مواد مخدر آلبانی یکی از مشهورترین کارتل های تولید و پخش مواد مخدر در جهان است. این کارتل سال های طولانی است که  75 در صد بازار مواد مخدر اروپا و 50 درصد بازار ایالات متحده آمریکا را در انحصار خود دارد. سالانه صدها هکتار از زمین های کشاورزی کشور آلبانی (پس از فروپاشی کشورهای سوسیالیستی که آلبانی یکی از آنها بود) زیر کشت مواد مخدر قرار می گیرند. تولید ماری جووانا در مقیاس صنعتی انجام می شود و مقامات این کشور ناتوان از کنترل و مقابله با آن هستند.

کانال تلویزیونی "نیوز 24" آلبانی در سال 2016 گزارش داد، تحقیقات روزنامه نگاران نشان می دهد در این کشور دو فرود گاه مخفی وجود دارد که مواد مخدر از آنجا بارگیری شده و به ایتالیا و دیگر کشورهای اروپایی انتقال می یابد.

در سال 2017 پلیس ایتالیا گزارش داد که سازمان های اجرای قوانین آلبانی تحقیقاتی در مورد جا به جایی مواد مخدر در این کشور انجام داده و در 400 صفحه تنظیم کرده اند. شواهد نشان می دهد که مقامات دولتی نزدیک به "ادی راما"، نخست وزیر آلبانی و "سمیر طاهری" وزیر کشور در قاچاق موداد مخدر دست داشته اند. این گزارش باعث رسوایی سیاسی در کشور آلبانی شد و مخالفان خواهان استعفای ادی راما شدند.

ادی راما، نخست وزیر آلبانی همه اتهامات وارده به خود و همکارانش را رد کرده و گفته است دولت به طور موثر و پیگیرانه در حال مبارزه با مواد مخدر و گروه های مافیایی مرتبط با باند های تبهکار است.

اسناد منتشر شده توسط سرویس پلیس اتحادیه اروپا در ارتباط با همکاری دولت آلبانی با تبهکاران مافیایی مواد مخدر، منجر به آن شده است تا مخالفت جوامع مبارزه با عملیات جنائی جهانی علیه مقامات دولتی این کشور برانگیخته شود.

 

http://gazeta-pravda.ru/issue/11-30654-2-5-fevralya-2018-goda/albanskiy-narkokartel-protsvetaet/

 

 

 

 

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                       شماره 635  راه توده -  19 بهمن ماه 1396

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت