راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

بیانیه حزب

کمونیست ترکیه

درباره جنگ

ترکیه در سوریه

ترجمه - بهزاد دولت آبادی

 

  

 

حزب کمونیست ترکیه، درارتباط با تجاوز نظامی ارتش ترکیه به خاک سوریه برای سرکوب کردهای آن کشور بیانیه ای صادر کرد که ترجمه آن چنین است:

 

"سوریه، با به حرکت درآمدن تمامی نیروهای ارتجاعی در منطقه و بدنبال غلتیده شدنش به یک جنگ داخلی که محصول پروژه های امپریالیستی بود، هم اکنون مبدل به صحنۀ  تقابل تمامی نیروهای بزرگ و کوچک شده است.

حزب حاکم عدالت و توسعه، علاوه بر اینکه از همان ابتدا در راستای پروژه های امپریالیستی وظائف مهمی را به عهده گرفته بود، از طرفی هم اکنون در راستای اجرای طرح ها و مقاصد سیاسی اش با آغاز کردن عملیات نظامی در خاک سوریه در تلاش داخل کردن و پیوند دادن مطامع اقتصادی و ایدئولوژیکی اش می باشد که هیچ ارتباطی با امنیت و منافع ملی ترکیه ندارد.

آری، به همان اندازه که ایالات متحده و عناصری که آنها را "متفقش" می بیند تهدیدی برای سوریه و  کل خلق های منطقه است، به همان اندازه تهدیدی برای ترکیه نیز می باشد. ولی از آنجایی که ترکیه عضو و متفق ایالات متحده در ناتو می باشد و این دولت اعتراضی به حضور نیروهای ناتو در کشورش (ترکیه) ندارد، بیانات آمریکا مبنی بر مخاطرات حضور نظامی ترکیه در سوریه نشانۀ دو رویی اش است.

"گروه های تروریستی" (کنایه به معرفی کردن نیروهای دمکراتیک سوریه، یگان های مدافع خلق و حزب کارگران کردستان ترکیه بعنوان گروه های تروریستی از جانب اردوغان - م) متعددی در سوریه موجود هستند، ولی ارتش آزاد سوریه، که هم اکنون ترکیه دست در دستش نهاده، نیز یکی از تشکلات تروریستی می باشد. ارتش آزاد سوریه سال ها از جانب ایالات متحده حمایت می شد و هم اکنون در حال جنگ با نیروی دیگر باصطلاح تحت حمایت آمریکا یعنی یگان های مدافع خلق است.

علی رغم موضع و بیان صریح دولت سوریه در قبال ترکیه مبنی بر اینکه "ما حضور شما را نمی خواهیم"، حکومت ترکیه و رهبرش  که به امید خواندن نماز در (مسجد نبوی - م) شام است، و علیرغم تمامی ادعاها و ادله اش، عملیاتش را به بهانه و با توسل به "مطابقت با حقوق بین المللی" و در راستای خدمت به تقسیم منفعتی امپریالیستی در سوریه آغاز کرد.

شکم مردم ترکیه از شعارهای حماسی و مردم فریبانۀ ملی سیر است. خاک سوریه باید از پروژه های امپریالیستی، حضور منفعت خواهانه و جنگ منافعی قوای بزرگ جهانی و نیروهای ارتجاعی پاک و پالوده شود.

ما می گوییم: دستتان را از سوریه بکشید!"

کمیتۀ مرکزی حزب کمونیست ترکیه 

٢١ ژانویۀ ٢٠١٨

 

 

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

 

 

 

 

 تلگرام راه توده :

https://telegram.me/rahetudeh

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                       شماره 633  راه توده -  5 بهمن ماه 1396

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت