راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

آلمان حساب خود را از امریکا جدا می کند؟

ستاد جدید ناتو

در آلمان و امریکا

یونگه ولت.ترجمه - الناز گرجی

 

 

وزارت دفاع آلمان فدرال آمادگی برای ساختن یک ستاد جدید ناتو در شهر Ulm برای جنگ های احتمالی آینده را آغاز کرده است.

این نیروی تازه نفس برای آمادگی و هشدار به تهدید جدید روسیه شکل گرفته و مجهز به چند کشتی و هواپیمای جنگنده است. ناتو پس از بحران اوکراین و پیوستن کریمه به روسیه حضور خود در شرق اروپا (منطقه بالتیک و لهستان) را تقویت کرد، اما در یکی از گزارش‌های محرمانه ناتو ابراز تردید شده که این پیمان بتواند در برابر حمله‌ای غافلگیرانه از سوی روسیه به شکل سریع و مناسب واکنش نشان دهد.

فعال شدن پایگاه Ulm برایعملیات ناتو در اروپا و همچنین برای تمرینات نظامی بزرگ در این  قاره، در نظر گرفته شده است. کارکنان این پایگاه عمدتا از نیروهای مسلح جمهوری فدرال آلمان هستند، اما این ارتش شامل نیروهایی از دیگر کشورهای ناتو نیز هست. رهبری این یگان با آلمان  و هزینه های آن عمدتا بر عهده این کشور می باشد. به گفته وزارت دفاع آلمان، این کشور می تواند موقعیت خود را به عنوان «مرکز استراتژیک اروپا» تقویت کند.

Wilhelmsburgسربازخانه ای است که به عنوان محل مرکزی انتخاب شده است  تا فرامین در آن به برنامه های کاربردی در سراسر جهان تبدیل شود.

نیروها از چند ملیت برای کسب توانایی عملیات زمینی، هوایی و دریایی و پیوستن به  نیروهایی ویژه از سراسر جهان هستند. آنها آماده عملیات آموزش می بینند. از کمک های بشردوستانه تا ماموریت های جنگی.

در حال حاضر ۶۵۰ پرسنل نظامی از ۱۷ کشور در این پایگاه مستقر هستند و قرار است 60 هزار سرباز برای جنگ در آن فعال شوند.

این ستاد نیز تحت رهبری ارتش آلمان است. بنابراین، برلین تمام گزینه ها را برای جنگ های آینده در نظر می گیرد. از لحاظ جغرافیایی چارچوب گسترده ای نیز لحاظ شده، "مساحت این ماموریت ومسئولیت" همانطور که وزارت دفاع آلمان تایید کرده، "از گرینلند به آفریقا، اروپا و دریاهای حاشیه ای آن" گسترش می یابد. بموجب این طرح از این پس انتقال نیروهای آمریکایی در سراسر اقیانوس اطلس از ستاد جدید ناتو در ویرجینیا انجام خواهد شد!

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                       شماره 648  راه توده -  24 خرداد ماه 1397

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت