راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

تلاش اسرائیل

برای کشاندن ایران

به جنگ منطقه ای

اومانیته - ترجمه جعفر پویا

 

نخست وزیر اسرائیل برای هدف قرار دادن تهران ، بمب افکن ها و هواپیماهای بدون سرنشین خود را به آسمان سوریه و لبنان می فرستد. نتانیاهو که در رابطه با یک چالش سیاسی ــ مالی داخلی  در گیر است از سیاست آتش افروزی برای عبور از بحرانی که گرفتار آنست پیروی می کند. چند ساعت قبل از بمباران نیروی هوایی اسرائیل، دو هواپیمای بدون سرنشین اسرائیلی در حومه جنوبی بیروت سقوط کرد، جایی که جمعیت شیعیان لبنان و جنبش حزب الله مورد حمایت ایران متمرکز شده اند. در این حمله یک مرکز رسانه ای  حزب الله صدمه دید.

حملات اسرائیل میتواند تنش ها را با سوریه و لبنان تشدید کند. تل اویو مانند پدرخوانده اش واشنگتن می خواهد با این حملات نه تنها سوریه و لبنان بلکه ایران را تحریک و تشویق به جنگ کند. نخست وزیر اسرائیل مانند رئیس جمهور ایالات متحده از کشیده شدن منطقه و جهان به جنگ دریغ ندارد. پس از خروج ایالات متحده از توافق هسته ای معروف به "برجام" ترامپ دیگر اهداف خصمانه خود را علیه تهران پنهان نمی کند. همانطور که متحدش نتانیاهو با توافق با  رژیم های فئودالی خلیج فارس، مشتاق کشاندن ایران به یک جنگ است. ترامپ به امید به اشتراک گذاشتن هژمونی قدرت "امریکا ــ اسرائیل" در منطقه تلاش می کند. هواپیماهای جنگی اسرائیل به بهانه جلوگیری از آماده سازی حمله هواپیماهای بدون سرنشین ایران از خاک کشور همسایه، دست به حملات جدید در سوریه زد. نخست وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو بلافاصله این حمله را به عنوان "اقدام لازم" برای خنثی کردن حمله برنامه ریزی شده ایران علیه اسرائیل توسط "نیروی ایرانی سپاه القدس" و شبه نظامیان شیعه اعلام کرد .

 

https://www.humanite.fr/comment/reply/676157

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

 

 

 

 

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 705 - 7 شهریور ماه 1398

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت