راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

اطلاعیه کمیته ملی

حزب کمونیست فرانسه

در همراهی با جلیقه زردها
ترجمه – جعفر پویا

 

   

خشم اجتماعی مردم فرانسه چند ماه است که در شهرهای سراسر این کشور جریان دارد. خواست های مردم بطور قوی برای تغییرات دمکراتیک است. مسئله بهره برداری و توزیع درآمد کشور در قلب این جنبش قرار دارد. تحقیر مردم و انتقال سرمایه های ملی به حساب ثروتمندان بزرگ فرانسه در مقابل سیاست «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه قرار گرفته است.

ما کمونیستها از خواست های اصلی اکثریت مردم حمایت میکنیم و تلاشهای خود را برای افزایش دستمزد، حقوق اساسی مردم، حقوق بازنشستگی، عدالت مالیاتی و باز سازی صندوق بین لمللی پول برای خدمات عمومی و برای دمکراسی واقعی ادامه میدهیم.  اکنون نزدیک به یک سال است که بسیج اجتماعی متعدد و متوالی در سراسر فرانسه با موفقیتی کم نظیر ادامه دارد. بازنشستگان تهی دست، کشاورزان غم زده، کارگران سیه چهره راه آهن، سفید پوشان بیمارستان ها، مادران در حال زایمان، دانش آموزان و دانشجویان پر شور، معلمان و روشنفکران قلم سرخ، قربانیان وعزاداران سیاه پوش، روانپزشکان آشفته، شهرداران حومه ها و روستاها، کارکنان اخراجی شرکتهای آلستوم و رنو، کارمندان شرکت برق و گاز، کارکنان و کاربران خدمات عمومی، بیکاران مضطرب، فعالان محیط زیست و عدالت اجتماعی وغیره ... و خلاصه اکثریت کامل مردم فرانسه ابتدا مسالمت آمیز و اکنون با خشم خواست های خود را برای یک جامعه نوین فریاد میزنند. جنبش جلیقه زردها اکنون به یک شورش عظیم تبدیل شده است. این جنبش خواستار عدالت اجتماعی و مالی در جامعه است. حتی در آنسوی دریاها سرزمین های فراموش شدگان «جزایر مارتینیک و گوادلوپ» که دولت دمکراسی را در آنجا مصادره کرده، مردم خشمگین از جنبش جلیقه زردها حمایت میکنند. این جنبش در حال پیروزی است و برای اولین بار دولت را به عقب نشینی وادار کرده است. بحران سیاسی در فرانسه بی سابقه است. کمیته ملی حزب کمونیست فرانسه از اعضا و هواداران حزب دعوت می کند که همچنان با حضور گسترده خود به جنبش اجتماعی جلیقه زردها و سندیکاهای کارگری بپیوندند. هماهنگی و همراهی حزب کمونیست با جنبش جلیقه زردها و اتحادیه های کارگران برای مبارزه همه جانبه با قدرت برای دسترسی به اشتغال، بهداشت و عدالت اجتماعی و مالی و خدمات اجتماعی و عمومی و غیره ... یک ضرورت است.

http://www.pcf.fr/article_communistes754_gilletjaune

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 682  - 2 اسفند ماه 1297

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت