راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

سکه ای تقلبی

که در آمریکا

ضرب شده است!

ساویتسکایا راسیا

ترجمه - آزاده اسفندیاری

 

 

سال آینده 75 سال از پیروزی اتحاد شوروی بر فاشیسم هیتلری و میلیتاریسم ژاپن خواهد گذشت.

در همین رابطه شرکت آمریکایی "برات فورد" با جعل و سرقت این پیروزی، سکه ای را به قیمت 39.99 دلار ضرب و نام آن را "یک هدیه میهن پرستانه" نامیده است و پیش بینی می کنند که سفارشات زیادی را پذیرا خواهند بود!

بر روی یک طرف سکه عکس و نام های هری ترومن، سی و سومین رئیس جمهور آمریکا که در سال های 1945 تا 1953 ایالات متحده آمریکا را رهبری کرد و دوایت آیزنهاور، سی و چهارمین رئیس جمهور این کشور را نقش زده اند و روی دوم سکه، پرچم های آمریکا، انگلستان و فرانسه منقوش است. زیر پرچم ها تاریخ 1945- 2020 دیده می شود. در این میان فقدان پرچم اتحاد شوروی یک فراموشی آزار دهنده نیست؟

در این جا باید به یک لحظه حساس تاریخی اشاره کنیم. زمانی که گیورگی ژوکوف، مارشال اتحاد شوروی و فیلد مارشال کایتل، فرمانده کل نیروهای نظامی آلمان در برلین اسناد تسلیم بی قید و شرط آلمان نازی را امضا کردند، چند تن از ژنرال های ارتش آمریکا، انگلیس و فرانسه نیز حضور داشتند. هنگام رد و بدل کردن اسناد، کایتل، رو به مارشال ژوکف کرد و با اشاره به ژنرال های آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی گفت: "یعنی این ها هم بر ما پیروز شدند"؟

بنا بر این، ضرب و انتشار این سکه را نمی توان یک اشتباه و یا خطای تاریخی ارزیابی کرد بلکه باید آن را یک عمل از پیش تعیین شده به حساب آورد. این اولین بار نیست که غرب سعی در پاک کردن نقش تعیین کننده و کلیدی اتحاد شوروی در شکست فاشیسم دارد. در سال های 1941 تا 1943 بیش از 90 در صد نیروهای نظامی رایش سوم و نیروهای ائتلاف هیتلری در جبهه های شرق قرار داشتند. اگر قهرمانی های ارتش سرخ اتحاد شوروی در درهم شکستن ارتش نازی نبود، نیروهای آمریکایی و انگلیسی در سال 1944 جرات آن را نداشتند تا در غرب اروپا پیاده شوند، چرا که نیروهای مهیب فاشیست، همه آن ها را تار و مار می کردند و به دریا می ریختند.

ضرب و ارائه سکه به بازار، یک جعل تاریخی دیگری از جنگ دوم جهانی است اما با چه منظور؟ هدف، کاهش دادن نقش روسیه به عنوان میراث دار اتحاد شوروی در دنیای مدرن امروز است. یعنی اتحاد شوروی "متجاوز" و برابر با آلمان فاشیستی است. یعنی روسیه باید به دادگاه کشیده شود، روسیه باید جوابگو باشد و خسارت بپردازد و اگر پولی نداشته باشد، منابع طبیعی زیر زمینی فراوانی در این کشور وجود دارد. خصوصا منابع طبیعی که بعد از سال 2030  ارزان ترین منابع طبیعی جهان فقط در این کشور به دست خواهد آمد.

در سال های اخیر روسیه از گروه 8 کشور صنعتی جهان حذف شد، توسط نیروهای معینی از پارلمان اروپا اخراج شد. غرب تلاش فراوان دارد تا روسیه را از سازمان ملل متحد به عنوان یک بازیکن قدرتمند اخراج کند. فرانسه در نظر دارد روز 6 ژوئن، 75مین سال روز پیاده شدن نیروهای متفقین به بندر نرماندی را در این کشور جشن بگیرد. برای حضور در مراسم این جشن تعدادی از رهبران جهان از جمله دونالد ترامپ، دعوت به عمل آمده است در حالی که دعوتنامه ای برای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه فرستاده نشده است...

  جهت یاد آوری گذشته های تاریخی که غربی ها، تعمدی برای مخدوش کردن و به فراموشی سپردن آن دارند، فرازهایی از گفته و نوشته های سیاستمداران و نظامیان متفقین بعد از پیروزی اتحاد شوروی بر آلمان هیتلری یاد آوری می شود.

دوایت آیزنهاور، فرمانده قشون آمریکا در اروپا: مبارزات انجام شده توسط ارتش سرخ اتحاد شوروی نقش تعیین کننده در شکست آلمان داشت.

روز 28 ژوئیه سال 1943 فرانکلین روزولت، رئیس جمهور آمریکا نوشت: تحت رهبری مارشال جوزف استالین، مردم روسیه با عشق به میهن، قدرت و فداکاری را در حد اعلا درجه به مردم جهان نشان دادند. کشور ما علاقمند است پس از جنگ رابطه دوستی خود را با روسیه ادامه دهد...

برنارد مونتگمری، فرمانده ارتش انگلستان: روسیه به دست آورد نظامی بزرگی نائل گردیده است. روسیه در یک شرایط سخت و دشوار و در یک نبرد تن به تن و سرکوب ارتش هیتلر به پیروزی رسید. ما مردم انگلستان دلاوری های مردم روسیه را هرگز فراموش نخواهیم کرد.

وینیستون چرچیل، نخست وزیر وقت انگلیس در سخنرانی های خود سال های 1943-1944 گفت:

هیچ حکومتی نمی توانست با زخم های بی رحمانه ای که ارتش هیتلر به پیکر مردم روسیه وارد کرده بود مقاومت کند اما مردم اتحاد شوروی نه تنها با این زخم ها زنده ماندند بلکه قدرت نظامی هیتلر را نیز در هم کوبیدند. دستگاه غول پیکر نظامی آلمان با قدرت مانور های روسیه، علم نظامی اتحاد شوروی و رهبری عالی ژنرال های این کشور شکست خورد...

 

http://sovross.ru/articles/1845/44158

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 693  - 9 خرداد ماه 1398

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت