راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

کمک های امریکائی

اسب تراوای نظامی

برای سرنگونی مادورو!

یونگه ولت چاپ آلمان

ترجمه ـ عسگر داوودی

 

 

 دولت ونزوئلا از تشکیل گروه شبه نظامیان در کلمبیا برای دخالت نظامی در ونزوئلا خبر داد. واشینگتن هدایت عملیات را به عهده دارد.
روز 23 فوریه می توانست یک توطئه نظامی از طریق مرز کلمبیا بر علیه ونزوئلا اعمال شود. زمانی که اپوزیسیون ونزوئلا کوشید تا از درون خاک کلمبیا آنچه را که «کمک های انسانی» نامیده می شود را وارد خاک ونزوئلا کند، تعداد 200 شبه نظامی کاملا مجهز به انواع سلاح ها نیز کوشیدند تا در لابلای محتویات کامیون ها به داخل ونزوئلا وارد شوند. گروه شبه نظامیان نامبرد توسط سرلشگر سابق ارتش ونزوئلا «کلور آلکالا» رهبری می شد. این خبر را چهارشنبه گذشته تارنمای اینترنتی آمریکائی «بلومبرگ» منتشر کرد. البته کوشش برای ورود به خاک ونزوئلا در آخرین لحظات با افشاگری مردم و دخالت رژیم کلمبیا خنثی شد. تارنمای آمریکائی «بلومبرگ» از عواقب چنین اقداماتی در مرز های ونزوئلا ابراز نگرانی کرده است.
دولت کلمبیا مدعی است که در ساعات بروز این اتفاق که با تهاجم و پرتاب کوکتل مولوتف به سوی نظامیان ونزوئلائی مستقر در مرز و آتش زدن تعدادی از کامیون ها توام بود 650 تن از سربازان ونزوئلائی با فرار از ارتش این کشور از طریق  نقطه مرزی مابین کلمبیا و ونزوئلا که یک پل طولانی است وارد خاک کلمبیا شده اند. دولت ونزوئلا تعداد ذکر شده را اغراق آمیز نامیده است و وزیر خارجه ونزوئلا «ولادیمیر پادرینو لاپز» تعداد این افراد را 100 تن تائید کرده است. اسامی 100 نظامی فراری به داخل خاک کلمبیا توسط ونزوئلا در لیستی اعلام شده است.
دولت ونزوئلا اعلام کرده است که دلیل اعلام اغراق آمیز تعداد نظامیان فراری توجیه تشکل دهی و اعلام موجودیت یک گروه شبه نظامی از مخالفان دولت «مادرو» در کلمبیا می باشد. پیش از این «ساموئل مونکادا پارانگرته» نماینده دائم ونزوئلا در سازمان ملل متحد طی یک نشست خبری با اعلام اینکه آمریکا عملیاتی مخفی را برای حمله به ونزوئلا طرح‌ریزی کرده است، گفته بود: «آمریکا در حال تجهیز و مسلح‌سازی گروه شبه نظامیان موسوم به «ارتش آزادی‌بخش ونزوئلا » است تا این افراد فراری از ارتش را برای حمله به ونزوئلا از طریق مرز کلمبیا آماده کند.» دولت ونزوئلا ارزیابی می کند که هدف اولیه این گروه شبه نظامی «ایجاد آشوب و از بین بردن صلح » موجود می باشد. اما رژیم کلمبیا این ادعا را تکذیب می کند. « فردی برنال» فرماندار نظامی ونزوئلا در منطقه مرزی «تاچیرا» یکشنبه گذشته در یک گفتگوی تلویزیونی توضیح م داد که در فاصله ده متری اولین کامیونی که به اصطلاح حاوی «کمک های انسانی» می باشند، تعداد شبه نظامی در چهار گروه مسلح به روش «اسب تروا» مخفی شده بودند و کوشش کردند که به همراه محتویات کامیون ها وارد خاک ونزوئلا شوند.
  «میگوئل گرز پینلا» روزنامه نگار ونزوئلائی در این رابطه نوشت: این توطئه با حضور هزاران تن از مردم ونزوئلا افشاء شد. دولت ترامپ، «الیوت آبرامز»، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ونزوئلا را مخفیانه مامور تشکیل گروههای شبه نظامی ضد دولتی ونزوئلا کرده است. او متخصص تشکیل گروههای شبه نظامی مسلح می باشد. پیش از این «مایک پمپئو»، وزیرخارجه آمریکا روز بیست و پنجم ماه ژانویه امسال «الیوت آبرامز»، دیپلمات کهنه‌کار آمریکائی را به عنوان «نماینده ویژه در بحران ونزوئلا» منصوب کرد. او در سال های 1980 وزیر خارجه آمریکا در آمریکای مرکزی بوده است. همکاری های او با کودتاگرانی که در سال های مذکور برنامه کشتارهای دسته جمعی مردم بی گناه را در منطقه اعمال می کردند، موضوعی پوشیده نیست. از جمله موارد برنامه ریزی توطئه ایجاد ضد انقلاب بر علیه ساندنیست ها در نیگاراگوئه می باشد.(«الیوت آبرامز» از همکاران سابق  رونالد ریگان و جرج بوش پدر روسای جمهور افراطی آمریکا می باشد که در ماجرای «ایران- کنترا» به علت مخفی کردن اطلاعات از کنگره امریکا مجرم شناخته شد اما «جرج .اچ.دبلیو بوش» او را عفو کرد.. در ماجرای «ایران کنترا» دولت آمریکا با پول سود هنگفت فروش ارسال پنهانی اسلحه به جمهوری اسلامی، گروه های مسلح ضد  انقلابی را بر علیه دولت انقلابی ساندنیست ها در نیکاراگوئه ایجاد، تقویت و پشتیبانی کرد. آمریکا توانست با تحریک سرخپوستان بعضی از نواحی در نیکاراگوئه گروهای شبه نظامی قوی بر علیه دولت انقلابی «دانیل اورتگا» و ساندنیست ها ایجاد کند که حتی به عقب نشینی اجباری ساندنیست ها از قدرت منجر شد. در تمامی تنظیم و هماهنگی جریان «ایران کنترا»، شخص «الیوت آبرامز» دخالت مستقیم داشت.م)
به نوشته روزنامه «آبزرور» چاپ لندن «الیوت آبرامز» در برنامه کودتای ناکام آمریکا در سال 2002 که بر علیه «هوگو چاوز» برنامه ریزی شده بود، نیز دخالت مستقیم داشته است. « جیل استاین» نامزد سابق «حزب سبزهای آمریکا» روز بیست و ششم ژانویه در تویتر خود نوشت:« الیوت آبرامز» مامور ترامپ که رهبری « سکانداران مرگ» و دیکتاتورهای راستگرای آمریکای لاتین را به عهده داشته است، مردی که در کنگره آمریکا شهادت دروغ داده است تا جریان فروش غیر قانونی اسلحه بدون اجازه کنگره آمریکا در ماجرای «ایران کنترا» را لاپوشانی کند، مردی که در سال 2002 رهبری کودتا بر علیه چاوز را به عهده داشته است اکنون ماموریت دارد تا با سرنگونی دولت قانونی ونزوئلا به اصطلاح دموکراسی و حقوق بشر مورد ادعای دولت ترامپ را در ونزوئلا به کرسی بنشاند!
 

https://www.jungewelt.de/artikel/350630.krise-in-südamerika-söldner-gegen-caracas.html

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 685  - 23 اسفند ماه 1297

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت