راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

"چاپلوسی"

جاده نفوذ

و جاسوسی را

هموار می کند!

 

اکنون که تقریبا از صدر تا ذیل در جمهوری اسلامی وجود شبکه های جاسوسی اسرائیل در ارگان های حکومتی را پذیرفته اند، جا دارد گفته شود:

واقعیت اینست که شبکه جاسوسی اسرائیل در ایران پیش از انقلاب، بسیار زیرک تر و هوشیار تر از شبکه های خبری و جاسوسی امریکا و انگلیس در ایران عمل کردند. این نکته را هم ارتشبد فردوست قائم مقام ساواک و رئیس بازرسی دربار شاهنشاهی در بازجوئی های خود که بعدها بصورت خاطرات منتشر شد می گوید و هم پرویز ثابتی معاون سیاسی ساواک که چند سال پیش از اسرائیل به امریکا مهاجرت کرد به آن اشاره می کند. بنابراین، هیچ جای تعجبی نیست که اسرائیل در حساس ترین نهادهای نظامی و غیر نظامی و اتمی جمهوری اسلامی نفوذ داشته باشد. فردوست در خاطراتش می گوید که اسرائیلی ها شبکه اطلاعاتی خود را مستقل از ساواک اما با استفاده از نفوذ و اعتباری که در ساواک داشتند در ایران سازمان دادند و هرگز ساواک اشرافی بر این شبکه نداشت. ثابتی نیز تقریبا همین را تائید می کند.

بموجب همین واقعیات که در جریان افشای محرمانه ترین فعالیت های اتمی، امکانات نظامی و ترور دانشمندان اتمی و دهها نمونه دیگر مشخص شده است، اسرائیل در اعماق برخی از حساس ترین نهادهای جمهوری اسلامی نفوذ دارد و طبیعی است که یکی از آنها سازمان ها و تشکیلات بسیج و سپاه و روحانیون حکومتی باشد. در آینده شاید آشکار شود که آنها چه نفوذی در بیت رهبری داشته اند.

وقتی کسانی با زبانی آلوده به چاپلوسی با رهبر سخن می گویند و زیر این چاپلوسی ضد ملی ترین سیاست ها را با اهداف تقویت فرقه گرائی، تشویق ارتجاع مذهبی، اعمال خشونت و جلوگیری از هر تحولی پیش می برند نباید تعجب کرد. این روی دیگر همان سکه ترور دانشمندان اتمی است.

 بخوانید این جمله فرمانده بسیج را که با گفته هائی شبیه آن توسط فرماندهان سپاه و امام جمعه ها مو نمی زند:

"همه پیروزی های برجسته، مرهون بسیج حول ولایت بود و امروز هم با هدایت ولایت است که به پشت خیمه فرماندهی دشمن اصلی رسیده ایم و تجربه تلخ قرن ها محرومیت از آزادی و امنیت و عدالت کافی بود که ما قدر ولایت را امروز بشناسیم تا اگر قطعه قطعه مان کنند هر سلولمان فریاد برآورد "لبیک یا علی."

این سخنان شاید خوش آیند رهبر جمهوری اسلامی باشد اما ارزش و اعتباری برای دفاع از کشور ندارد. آمریکا و اسرائیل خوب می دانند که ارزش این رجز خوانی ها در حد همان گارد جاویدان شاه و فداییان صدام حسین است که در ظرف چند روز بخار شدند و به هوا رفتند.

این نوع سخنان چاپلوسانه که پشت آنها انگیزه جلب اعتماد بیشتر برای نفوذ و رسیدن به موقعیت بالاتر است، نشان می دهد که آنها بدلیل آشنائی با روحیه رهبر جمهوری اسلامی می دانند چه بگویند که ایشان را خوش آید.

در طول تاریخ، همیشه چشم و گوش های بیدار و تیزبین بزرگترین سازمان های اطلاعاتی جهان، پس از کشف خصلت های رهبران، بدنبال نفوذ از دروازه همین خصلت ها و از چاپلوسی به راس نهادهای حساس حکومت ها بوده اند. با همین نفوذ توانسته اند شریف ترین و صادق ترین نیروهای ملی و میهنی و انقلابی را نابود کنند و سرانجام نیز، سر خود رهبر خود بزرگ بین و جاه طلب را زیر آب کرده اند. تاریخ جنبش های انقلابی جهان و حتی تاریخ چند هزار ساله ایران دهها و صدها نمونه از این دست را در سینه دارد.

این همه تملق و چاپلوسی نفرت انگیز، البته دلیل دیگری نیز دارد. چاپلوسان سعی می کنند رهبران را در خواب غفلت نگهدارند. بنابراین "قدرشناسی از ولایت" و اینکه اگر قطعه قطعه مان کنند هر سلولمان فریاد برآورد "لبیک یا علی" همگی داستان های تکراری است و در تاریخ ایران نیز نمونه های بسیار دارد. نه آنها که این چاپلوسی ها را می کنند حاضرند از امتیازات و رانت حکومتی که بخاطر حفظ آن چنین سخنانی را می گویند صرفنظر کنند و بخاطر رهبر قطعه قطعه شوند و نه مجموعه های زیر فرمانشان که چشم وگوششان روز به روز بیشتر به روی واقعیات باز می شود. سرنوشت دهها نمونه نه تنها در تاریخ جهان، بلکه در همین منطقه خاورمیانه و اطراف ایران ثبت شده است. سرانجام ذوالفقار علی بوتو و سپس ژنرال ضیاء الحق در پاکستان، صدام و قذافی درعراق و لیبی و نمونه های دیگر را نباید فراموش کرد. همچنان که سرنوشت عبدالسلام عارف در بغداد، ژنرال نمیری در سودان، مجیب الرحمان در بنگلادش و... را نباید از یاد برد.

چاپلوسان درحالیکه رضاشاه را گام به گام به هیتلر نزدیک می کردند، شب ها در خلوت رضاشاه (ذکاالملک فروغی) حماسه های تاریخی فردوسی و کتاب "تالیران" فرانسوی و یا شرح اندیشه ها و فتوحات ناپلئون را برایش می خواندند و هندوانه زیربغلش می گذاشتند و او را با نادرشاه افشار و تیمورلنگ و سرانجام هیتلر مقایسه می کردند و همزمان بدست او بزرگترین جنایات را آفریده و دفتر انقلاب مشروطه را جمع کردند، چنان که اقدامات اصلاحی او در 10 سال اول سلطنتش نیز زیر جنایاتی که در دوران استبداد او در دهسال دوم سلطنتش روی داد از یادها رفت.

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 



 



 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 766 - 19 آذر ماه  1399

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت