راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

سال 2021
سال قحطی سال بحران

سایت بنیاد فرهنگ استراتژیک
ترجمه کیوان خسروی


سازمان ملل متحد پیش بینی غم انگیز و تیره ای را برای سال 2021 ارائه کرده است: به دلیل همه گیری ویروس کرونا، اقتصاد بسیاری از کشورها، حتی کشورهای پیشرفته صدمه خواهند دید. در این زمینه مسائل بشردوستانه احساس می شود! کشورهای فقیر معمولاً با مشکل گرسنگی گسترده روبرو هستند. «رویترز» در این باره می نویسد که رهبری سازمان ملل متحد در یک نشست ویژه مجمع عمومی در مورد مسئله کووید نوزده که در سوم و چهارم دسامبر در نیویورک برگزار شد، خواستار در دسترس قرار دادن واکسن ویروس کرونا برای همه شد.«"تدروس ادهانوم قبریسوس" دبیر کل سازمان جهانی بهداشت در سخنرانی خود گفت که: «ما به سادگی نمی توانیم جهانی را بپذیریم که در آن فقیر و مستمند توسط ثروتمندان و قدرتمندان در مبارزه برای واکسن زیر پا گذاشته شوند. این یک بحران جهانی است. همه چیز باید عادلانه، مانند دارایی عمومی جهان توزیع شود». همچنین رئیس برنامه جهانی غذا «دیوید بیسلی» اعلام کرد که سال 2021 «سال بدترین بحران انسانی از زمان تاسیس سازمان ملل متحد خواهد بود». وی خواستار«اولویت بندی همانند کوه های یخ در برابر تایتانیک» شد، زیرا «ما نمی توانیم همه چیز را تامین کنیم». به گفته وی، چنین اولویت هایی بی ثباتی، گرسنگی و مهاجرت است. «بیسلی» گفت برای تعدادی از کشورها «قحطی از پیش در خانه آنها را می زند». در ماه اکتبر او گفت که در شش ماه آینده برای جلوگیری از گرسنگی به دلیل پاندمی کووید نوزده 8/6 میلیارد دلار نیاز است. وی این ارقام زیر را ارائه داد: در کمتر از یک سال حدود هفت میلیون انسان در دنیا از گرسنگی مردند. و پیش بینی کرد که: «اگر ما از پس عواقب منفی پاندمی بر نیاییم، میزان مرگ و میر ناشی از گرسنگی می تواند سه، چهار و پنج برابر شود».
وی در نشست ویژه مجمع عمومی سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد که سال آینده "براساس آنچه اکنون شاهد آن هستیم" به معنای واقعی کلمه فاجعه بار خواهد بود. به گفته وی، طی چهار سال گذشته ، تعداد افراد گرسنه به دلیل درگیری های نظامی از 80 به 135 میلیون نفر رسیده است، اما اکنون ممکن است حدود 270 میلیون نفر شود. سازمان ملل متحد تعیین کرده است که برای ارائه کمک های بشردوستانه در سال 2021، سی و پنج میلیارد دلار مورد نیاز خواهد بود، زیرا تعداد نیازمندان به آن چهل درصد افزایش یافته است. این بودجه برای کمک به 160 میلیون نفر از ساکنان 56 کشور کافی خواهد بود. زندگی شمار زیادی از افراد در معرض خطر است و هزینه نجات زندگی آنها در حقیقت در مقایسه با سایر چالشهای دیگری که ما با آن روبرو هستیم بسیار ناچیز است. «مارک لوکاک» معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه همچنین توضیح داد که باید 35 میلیارد دلار جمع آوری شود. اما اگر برای سال 2020 سازمان ملل 29 میلیارد دلار نیاز میداشت، تنها 17 میلیارد دلار جمع آوری می‌شد.
https://www.fondsk.ru/news/2020/12/06/2021-oon-prognoziruet-massovyj-golod-v-bednyh-stranah-iz-za-posledstvij-pandemii-52404.htm.
تلگرام راه توده:
https://telegram.me/rahetudeh









 



 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 768 - 3 دیماه  1399

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت