راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

چرا انگشت اتهام

ملت به سوی

بیت رهبری است؟

   

همه نشانه ها از آن حکایت دارد که بیت رهبری جمهوری اسلامی مانند یک مار هفت سر در همه ارکان کشور از مجلس و دولت و مجمع تشخیص مصلحت گرفته تا شورای نگهبان و نهادها و بنیادها و کارتل‌های اقتصادی و آستان‌های پردرآمد مقدسین مذهبی نفوذ کرده و آنها را به تسخیر خود درآورده است. در همین بحبوحه بحران شیوع بیماری کرونا و مرگ و میر بسیاری از هموطنان همچنان نمونه‌های فساد و آلودگی که یک سر آن به بیت رهبر وصل است فاش می شود. مثلا حدود دو هفته پیش دکتر جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت در یکی از گزارش‌های دروغ هر روزه خود درباره آمار کرونا بدون هیچ دلیل و زمینه‌‌ای ناگهان پای چین را به وسط کشید و چنین گفت: "بسیاری در همه جهان فکر کردند این بیماری مثل آنفلوآنزا است و مرگ و میر کمتری دارد. همه این موارد مبتنی بر گزارش‌هایی بود که از چین گزارش می‌شد..." بدنبال این سخنان که هیچ منطقی در آن وجود نداشت جنجال بزرگی در مطبوعات و رسانه‌ها علیه چین به راه افتاد.

همان زمان روزنت پیک نت نوشت که: "این "بسیاری در جهان" که جهانپور می گوید فقط یک نفر است و آن هم ترامپ است که گفته بود این بیماری مثل آنفلونزاست" و نتیجه گرفت که هدف از این اظهارات نرم کردن ترامپ در رابطه با تحریم‌هاست. بنوشته پیک نت ترامپ در پاداش به این سخنان "روز گذشته به کره جنوبی اجازه داد که اقلام بهداشتی به ایران صادر کند." (پیک نت 24 فروردین)

آن زمان هنوز روشن نبود این اقلامی که ترامپ اجازه صدور آن را از کره جنوبی داده چیست تا اینکه تلویزیون ایران اینترنشنال که در خارج از ایران برنامه می سازد این هفته گزارشی را پخش کرد که براساس آن شرکت "برکت" وابسته به ستاد فرمان امام خریدار و وارد کننده این اقلام از کره جنوبی است و شماری از معاونان و مشاوران وزارت بهداشت عضو هیئت مدیره این شرکت و خود ذینفع و سودبرنده از واردات این کالاهای پزشکی از کره جنوبی هستند. بدنبال این گزارش اعلام شد که امریکا با ارسال این کالاها به ایران مخالفت کرده است و دکتر جهانپور به جای پاسخگویی به مردم درباره نقش شرکت برکت و معاونان و مشاوران وزارت بهداشت در آن و در این واردات با فحاشی به تلویزیون نامبرده و متهم کردن آن به زمینه چینی برای تحریم از پاسخگویی درباره محتوای گزارش فرار کرد.

این خود نشان می دهد که چگونه بدنه دولت نیز به تسخیر بنیادها و نهادهای انتصابی و بیت رهبر درآمده و دستشان در دست همدیگر قرار گرفته است. بسیاری از معاونان و مشاوران وزرا خود در بنیادهای زیر نظر بیت رهبر دارای منافع هستند و به همین دلیل است که درخواست‌های حسن روحانی برای شفافیت و مقابله با نهادهای انتصابی هیچ بازتابی در بدنه دولت پیدا نمی کند. غیر از یکی دو وزیر مانند وزیر ارتباطات بقیه وزارتخانه‌ها عملا فلج یا در خدمت نهادها و بنیادهای انتصابی هستند. نمونه آن محمد شریعتمداری است که تا زمانی که کارخانه‌های خصوصی‌سازی شونده در وزارت صنعت جمع بود در آنجا حضور داشت و رسما با افشای اسامی کسانی که ارز گرفته بودند مخالفت کرد و اکنون که خصوصی‌سازی اموال سازمان تامین اجتماعی متعلق به کارگران مطرح است به وزارت کار رفته تا خصوصی‌سازی‌ها را بسود بیت رهبری سازماندهی کند. در کنار وی محمد باقر نوبخت رێیس سازمان برنامه و بودجه نیز از طریق روزنامه انتخاب و محمد جواد بربریان کارگزار محسن رضایی از طریق سایت "اعتدال" کارزار ضدچینی را به پیش می برند که ارتباط این کارزار با منافع ملی ایران اساسا روشن نیست. اگر امثال نوبخت و محسن رضایی واقعا معتقدند که ضدیت با چین جزیی از منافع ملی ایران است آن را رسما با ذکر دلایلشان بگویند تا بتوان درباره آن دربرابر مردم بحث و گفتگو کرد.

سخنان اخیر جهانپور در دفاع از تقلب در انتخابات 88 و طعنه به میرحسین موسوی که "این‌ طور نیست که شب بخوابیم و صبح بیدار شویم و بگوییم بر اساس اعلام مشاورانم من رأی آوردم و بعد آن همه داستان برای کشور درست کنند" ماهیت این قهرمان قلابی رسانه‌ها و خط و ربط‌ها و وابستگی‌های امثال وی را آشکار می کند و این یک پدیده منحصر به او نیست. امروز بخشی از دار و دسته‌های حکومتی که جمع شده‌اند تا با کرونا مثلا مبارزه کنند یا خود ذینفع در شرکت‌های دارویی هستند و داروهای مرگباری مانند کلروکین، یا بسیار گرانقیمت ضد ایدز را جزو پروتکل درمان قرار داده‌اند یا می خواهند "فاوی پیراویر" بی خاصیت را که تولید کرده‌اند به هزار برابر قیمت به مردم بی پناه بفروشند، یا مانند فرماندهان سپاه برای تولید دستگاه مضحک ویروس یاب تبلیغ کنند و بودجه بگیرند، یا آنکه در کار واردات هستند و برای سودجویی و پیشرفت کارشان حاضرند مهملات ترامپ را تکرار کنند و این غیر از انواع و اقسام مافیاهای ماسک و دستکش و گردانندگان بازار سیاه کالاهای مورد نیاز مردم است.

تا زمانی که مار هفت سر بیت رهبری تمام حوزه‌های اقتصاد و سیاست و دین و تبلیغات و صدا و سیما و وابط داخلی و خارجی کشور را زیر نظر و نفوذ خود گرفته است نه مناسبات خارجی ایران سروسامان خواهد یافت و نه وضع داخلی کشور.

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 



 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 735 -  3 اردیبهشت 1399

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت