راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

هفت گام  از پاندمی

بسوی توتالیتاریسم

والنتین کاتاسانوف

بنیاد فرهنگ استراتژیک

ترجمه از کیوان خسروی

 

  

در میان انبوه بی سابقه گزارش های رسانه ها درباره شیوع و گسترش ابتلاء به ویروس کووید 19،  رسانه هایی وجود دارند که  تحت کنترل سرمایه های بزرگ یا دولتهای جداگانه نیستند. یکی از این رسانه ها  « OffGuardian» است- نشریه ای که همانطور که از نامش پیداست، مخالف   «Guardian» روزنامه لیبرال چپ (واقع در لندن) متعلق به شرکت « Guardian Media Grou» است. اکنون هر روز در سایت « OffGuardian» یک یا دو مقاله که به کووید 19 اختصاص یافته اند منتشر می شود. بویژه میخواهم به مقاله «رزمری فری» از 23 ماه آوریل اشاره کنم. این مقاله با عنوان «هفت گام از پاندمی به توتالیتاریسم» منتشر شده است. نویسنده این مقاله، پزشک متخصص و کارشناس بیولوژی مولکولی است و بیش از بیست سال است که مقالات علمی در موضوعات پزشکی منتشر می کند. بطور خلاصه توضیحات نویسنده را به تناوب در مورد «هفت گام» بازگو می کنم.

گام نخست- ویروس جدید در سراسر جهان شروع به گسترش می کند، سازمان جهانی بهداشت از آغاز پاندمی خبر می دهد.

گام دوم- رهبران سطوح ملی، منطقه ای و شهرداری ها همچنین نمایندگان رسمی تامین بهداشت عمومی، شروع به برگزاری نشستهای روزانه مطبوعاتی می کنند؛ آمارهای ترسناک گسترش می یابند و تکرار می شوند که ویروس می تواند میلیونها انسان را از بین ببرد.

 گام سوم- تلاشهای هماهنگ شده در تمامی سطوح دولتی و بهداشت عمومی بعمل می آیند تا فوراً آزمایشاتی را برای شناسایی و تشخیص ویروسهای RNA (اسید ریبوکلئیک. مترجم) و تولید تجهیزات حفاظت شخصی سازماندهی کنند.

گام چهارم- زمانیکه شمار موارد ابتلاء و مرگ و میر شروع به پیشرفت، رشد و تثبیت می کند (یعنی رشد موارد مبتلایان متوقف و شاخص ها تثبیت می شوند)، اظهاراتی به اینکه هنوز زود است گفته شود که ویروس انرژی خود را از دست داده واقدامات محدود کننده باید حفظ بشوند، تکرار می شوند. گام پنجم- پس از دو تا سه هفته در نتیجه افزایش فاجعه آمیز شمار تست های تشخیص RAN(اسید ریبوکلئیک) حاوی ویروس ها، تاثیرافزایش قابل توجهی در شمار افراد با نتایج مثبت آزمایش، یعنی افراد مبتلا شده بوجود می آید.

گام ششم- آزمایشات گسترده‌ای روی مردم در مورد انواع مختلف داروها و واکسن‌های ضد ویروس در اثر اقدامات هماهنگ سازمان جهانی بهداشت، بنیاد گیتس، آلیانس جهانی واکسیناسیون و ایمونیزاسیون و شرکای آنها- شرکتهای دارویی و بیوتکنولوژی و برخی دولتها و دانشگاه ها آغاز می شوند.

گام هفتم- بزودی ویروس جدید دور جدیدی از حرکت را در سراسر جهان آغاز می کند، همانگونه که آنفولانزا و دیگر ویروس ها مجددا هر سال بمدت هزار سال از سر گرفته می شوند. حکومتها از فضای ترس، ضمن اعلام میلیونها مرگهای آینده در بین آن کسانی که هنوز اقداماتی برای محافظت از ویروس اتخاذ نکرده اند، حمایت می کنند.

برای هریک از این گامها در وب سایت « OffGuardia» در بخش «حکایت کووید 19» مقالات، گزارشات و اطلاعات زیادی وجود دارند. آنطور که «رزمری فری» خاطر نشان می کند، پژوهش مسائل کووید 19 در یک دوره تاریخی بما امکان دیدن اینکه انسانها به یک سیستم توتالیتر رانده می شوند را می‌دهد . « OffGuardian» او می‌نویسد: گذشته از هفت گام ذکر شده، که شمارش آنها باید از ژانویه 2020 آغاز شود، پیشتر «گامهای صفر» مقدماتی آنها اعلان نشده بودند. چند میلیارد انسان امروز مجبورند بسرعت وارد یک نظم زندگی متفاوت از گذشته شوند، که مستلزم کاهش آزادی‌های شخصی- جسمی و مالی است. اکثر کشورهای جهان سه گام نخست را برداشته اند. بسیاری کشورها در گام چهارم قرار دارند. گام پنجم را میتوان در ماه مه امسال انتظار داشت. و کمی بیشتر درباره سه گام آخری که در پیش است. در گام پنجم، نویسنده معتقد است جعل آمار پزشکی، بویژه در مورد جانباختگان کرونا خواهد بود. مطالعات جدی در مورد دلایل مرگ ها انجام نخواهند گرفت؛ همه چیز بنام ویروس کرونا نوشته خواهد شد. در این گام مقررات سخت قرنطینه حفظ خواهد شد، باز گشت مردم به محل کار خود روی نخواهد داد. آماده سازی برای استقرار سیستم دفترچه های مصونیت عمومی مردم (immunity-passport systems) آغاز می شود. فعالیتهای رسمی پزشکی برای ترویج واکسیناسیون عمومی بعنوان ابزاری اساسی برای مبارزه با پاندمی تشدید خواهند شد. در گام ششم شرکتهای دارویی واکسنها و داروهای ضد ویروس را،  بدون اینکه مراحل لازم گذشته را طی کرده باشند به بازار خواهند ریخت. مردم هراس زده در هرج و مرج موجود (در ازای پول خود) به این داروها پناه خواهند برد؛ به راحتی می توان تصور کرد که مرگ و میر در این مرحله کاهش نخواهد یافت. در گام هفتم فعالیت و تبلیغاتی بزرگتر برای آزمایش مردم جهت شناسایی ویروسها و آنتی بادی‌ها(پاد‌تن ها.مترجم) شروع خواهد شد. گذار به واکسیناسیون عمومی مبتلایان به داروهای مشکوک صورت خواهند گرفت. «رزمری فری» توجه را به این جلب می کند که یک وقفه طولانی اقتصادی، که از ژانویه آغاز شده بود، در این مرحله شروع به بارآوری اولین میوه های خود خواهند کرد: عدم پرداخت بدهی دولتهای مستقل (به دلیل کاهش منابع مالیاتی و همچنین هزینه های عظیم برای مبارزه با ویروس کرونا و جبران خسارتهای جمعیتی در ارتباط با وقفه اقتصادی) و ورشکستگی شرکتهای ملی آغاز خواهند شد. بدست گرفتن دارایی این شرکتها توسط آن کسانی که عملیات هفت مرحله ای را سازمان داده بودند آغاز خواهد شد. چنانچه سازماندهندگان عملیات کووید 19، صد درصد به انجام وظایف تعیین شده موفق نشوند عملیات هفت مرحله ای را می توان تکرار کرد: «بازیگران کلیدی این عملیات چرخه هیستری و مداخله گسترده اداری و قانونی را...هرچند ماه تکرار خواهند کرد...آنها به استفاده از ترکیب و آمیختن گام ها از مرحله یک تا هفت، همینکه روی زمین پاتوژن (عامل بیماری زا یا بیمارگر.مترجم) جدید ظاهر شود» روی خواهند آورد .مقالهOffGuardian» با این سخنان بپایان می رسد:« آیا این موارد خیلی دور از ذهن و موهوم بنظر می رسند؟- متاسفانه نه.»

https://www.fondsk.ru/news/2020/04/29/sem-shagov-ot-pandemii-k-totalitarizmu-50756.html

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 



 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 738 -  25 اردیبهشت 1399

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت