راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

اهداف آشکار

اسرائیل در ترور

محسن فخری زاده

اومانیته- ترجمه آذرنگ

 

 

ترور محسن فخری زاده، دانشمند هسته ای ایرانی با هدف جلوگیری از سیاست آینده رئیس جمهور جدید منتخب ایالات متحده، "جو بایدن" بویژه برنامه هسته ای ایران صورت گرفت.

تاکنون مسئولان این حمله تروریستی اعلام نشده، اماهمه نگاه ها به سوی اسرائیل است، که هرگز خواست خود را برای حذف همه دانشمندان ایرانی شرکت کننده در برنامه هسته ای جمهوری اسلامی پنهان نکرده است.

 رئیس جمهور حسن روحانی سریع گفت: "ملت ایران خیلی هوشمند است که در دام توطئه صهیونیست ها بیفتد. آنها می خواهند هرج و مرج ایجاد کنند، اما باید بدانند که چهره پنهان ماسک زده انها را ما افشاء میکنیم و موفق نخواهند شد .

 رهبر جمهوری اسلامی نیز به نوبه خود تقاضای پیگیری برای این جنایت، مجازات عاملان و مسئولین وغیره ... را برای ادامه تلاش های علمی و تکنیک های این شهید در همه زمینه هایی که وی کار می کرد خواستار شد.عاملان این ترور هر کسی که باشد به وضوح روشن است که انها بدنبال توقف برنامه هسته ای ایران، ایجاد جو تنش و در نتیجه تلاش برای آن که تهران را مجبور به اقدامات  تلافی جویانه  کند بوده است.

"جان برنان"، رئیس مرکز اطلاعاتی آمریکا، سیا، از سال 2013 تا 2017 ، تحت ریاست جمهوری باراک اوباما، معتقد است که این ترور دولتی نقض آشکار قوانین بین المللی است و به "دولتها" توصیه میکند خویشتن دار باشند. وی افزود: "این حملات می تواند به حملات تلافی جویانه کشانده شده و مرحله جدیدی از درگیری های منطقه ای را بدنبال آورد ".

چنین تروری کمتر از دو ماه پیش از ورود "جو بایدن" دموکرات به کاخ سفید، بدون شک اتفاقی نیست.

رئیس جمهور جدید قصد دارد پس از چهار سال ریاست جمهوری ترامپ، که در سال 2018 از توافقنامه برنامه هسته ای ایران خارج شد، موضع جدیدی در قبال برنامه هسته ای ایران اتخاذ کند .

چند هفته پیش مطبوعات آمریکا فاش کردند که دونالد ترامپ مشاوران اصلی امنیتی خود را برای بررسی حمله به تأسیسات هسته ای ایران فرا خواند. ترامپ  در ابتدا از این حمله  منصرف شده بود، اما تا ماه ژانویه پایان ریاست او همه چیز هنوز امکان پذیر است .به خصوص اینکه اسرائیلی ها اخیراً تصاویر ویدیویی فعالیت های هسته ای ایران راکه توسط عوامل آنها در تهران گرفته شده  در مطبوعات منتشر کرده است. "مایک پمپئو"، وزیر خارجه ایالات متحده اخیراً به اسرائیل سفر کرده است. پیامی واضح تر از این برای "حمله به ایران" وجود ندارد .

در خود اسرائیل بنیامین نتانیاهو زیر فشار مردم اسرائیل است. هزاران تظاهرکننده اسرائیلی هر هفته در مقابل منزل وی با خواست استعفای او جمع می شوند. این درحالی است که او طی چند ماه آینده طبق توافقی که وجود دارد باید پست نخست وزیری را تحویل "بنی گانتز" از حزب متحد خود بدهد. در این جابجائی طی توافقنامه انتخابات ریاست جمهوری اسرائیل بین حزب "لیکود" نتانیاهو و تشکیلات آبی ـ سفید "بنی پانتز" پیش بینی شده است ." بنی گانتز"، اکنون وزیر دفاع  اسرائیل است و نتانیاهو را متهم به اختلاس در معاملات تسلیحاتی کرده است.

برای نخست وزیر فعلی نتانیاهو، تنها راه نجات از این اتهامات دعوت ازمردم به یک انتخابات جدید  و برجسته کردن ایران بعنوان "تهدیدی جدی" در منطقه خاور میانه و برای اسرائیل است. ترور دانشمند هسته ای ایران کاملاً در این طرح جای می گیرد.

علاوه بر این، نتانیاهو می داند که با عزیمت "ترامپ"، عرصه برای مانورهای او محدود خواهد شد.

سیاست انعطاف پذیر"جوبایدن" قطعاً مورد پسند مقامات اسرائیلی نیست!

https://www.humanite.fr/moyen-orient-les-vraies-raisons-de-lattentat-contre-un-scientifique-iranien-696873

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 



 



 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 765 - 12 آذر ماه  1399

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت