راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

مناطق ممنوعه

در کشورهای اروپائی

ولادیمیر مالیشف

بنیاد فرهنگ استراتژیک

ترجمه- کیوان خسروی

 

  

روزنامه ایتالیایی «ایل جورناله» می نویسد، که در بسیاری از شهرهای اروپا مناطقی بیشتر بسته بوجود می آیند که دولت به آنجا راه ندارد و پلیس هم  وارد نمی شود. ساکنان آنجا تحت حکومت گروه های مافیایی زندگی می کنند. «این محله ها ... به فضایی بسته و محصور، به کانون جنایت و افراط گرایی تبدیل شده اند».

انستیتوی پژوهش در مورد مهاجرت در بوداپست در سال 2018 بطور مفصل و با جزییات این پدیده را بررسی کرده است. دراین پژوهش معلوم شد در شهرهای اروپا بیش از 900 منطقه وجود دارند که دولت ها عملا به آنها دسترسی ندارند. اداره کل امنیت داخلی فرانسه (یکی از سازمانهای اطلاعاتی فرانسه که زیر نظر کشور فرانسه قرار دارد.مترجم) در گزارشی در ژانویه سال 2002 به وجود حداقل 150 منطقه در این کشور که بطور قانونی (دوژور) «فرانسوی» بحساب می آیند، اشاره کرده است، اما در واقع (دفاکتو) توسط شبکه‌های اسلام گرایان تندرو یا فروشندگان مواد مخدر کنترل و اداره می شوند. براساس داده های سازمانهای« European Eye on Radicalization»( چشم اروپا بر افراط گرایی)امروز«یافتن شهری در فرانسه که در آن حداقل یک منطقه آسیب پذیر شهری نداشته باشد دشوار است». در آلمان نیز این مسئله دیده می شود. آنطور که «دویچه وله» رادیو آلمان گزارش می دهد، «آنگلا مرکل» در سال 2018 ضمن اعلام اینکه «باید در این مورد کاری انجام شود» به وجود چنین مناطق بسته ای اقرار کرد. پیش از این «برنهارد واتهاوت» کمیسر ارشد پلیس جمهوری فدرال آلمان خاطر نشان کرده بود که مهاجران مسلمان مناطق ممنوع و بسته در شهرهای آلمان را بسیار نگران کننده اعلام می کنند:« البته، ما می دانیم که در کجا می توانیم از ماشین پلیس و در کجا فقط از یک نفربر زرهی استفاده کنیم. دلیل آن این است که همکاران ما دیگر نمی توانند دو نفره هم احساس امنیت کنند و ما باید از اینکه خود قربانی یک جرم بشویم بترسیم...در این مناطق اثبات جرم و تعقیب کیفری دیگر امکان پذیر نیست. فقط در بدترین موارد ما در  ادره پلیس از آنچه روی داده اطلاع پیدا می کنیم. قدرت دولتی در این مناطق کاملا غیر ممکن و منتفی است». در هلند حداقل 40 «منطقه ممنوع» ثبت شده است که مشهورترین آنها« شیلدرزویک» واقع در «لاهه» است و می توان آنرا یک برون بوم کامل اتنیکی به حساب آورد: طبق سرشماری سالهای 2008 و 2012 هلندی ها کمتر از 10 درصد جمعیت آنجا را تشکیل می دهند. بیشتر ترکها و مراکشی ها در آنجا زندگی می کنند.

در سوئد که دارای لیبرال ترین قوانین مهاجرت در اروپاست، بخش بزرگ شهر «مالمو»، که بیش از 25 درصد جمعیت آنرا مسلمانان تشکیل می دهند، منطقه ممنوع برای غیر مسلمانان است. بیکاری مردان در آنجا بیش از 80 درصد است. در بروکسل در سایه آسمان خراشهای شیشه ای اتحادیه اروپا، باندهای مواد مخدر و گروه های جنایتکار آلبانی و کشورهای مغرب فعالیت می کنند.«ایل جورناله» بروکسل را « ملک و قلمرو جدید مافیا» می نامد. اعضای این مافیا منطقه و فحشا را کنترل و به قاچاق مواد مخدر، سرقت و پولشویی می پردازند و در سازماندهی مهاجرت غیر قانونی نقش دارند. بزرگترین بندر اروپا«آنتورپ» (واقع در بلژیک.مترجم) نیز تحت کنترل این مافیا قرار دارد. تنها در سه ماهه نخست سال 2021 در این بندر 6/27 تن کوکایین کشف و ضبط شد که سه برابر بیش از کل سال 2014 است. این تقریبا یک سوم کل کوکایین توقیف شده در اروپا است. مناطق ممنوع محصول دهه‌ها سیاست«چند فرهنگی گرایی»(مولتیکولتریسم- چندگانگی فرهنگ. مترجم) است که منجر به ایجاد جوامع موازی در اروپا شد. طبق نظرسنجی انجام شده در سال 2019 سازمان بریتانیایی «Hope not Hate » (گروهی است که علیه نژادپرستی و فاشیسم مبارزه می کند.مترجم) یک سوم بریتانیایی ها(32 درصد) معتقدند که آنها به محله های خارج از شهر دسترسی ندارند. «بیرمنگام» که 8/21 درصد جمعیت آن مسلمان است، دارای چندین منطقه چند اتنیکی است که برخی از آنها در عمل 100 درصد مسلمان هستند.

موسسه «گیتستون» لندن.( موسسه ای یا اندیشکده راست تندروی است و به خاطر انتشار مقالات ضد

اسلامی شناخته شده است. مترجم) گزارش می دهد که از نظر جمعیت شناسی(دموگرافی) بریتانیا در جاهائی مانند «بیرمنگام»،«بردفورد»،«دربی»،«دوزبری»،«لیدز»،«لستر»،«لیورپول»،«لوتون»،«منچستر»،«شفیلد»،« منطقه والتام فورست لندن» و«تاور هملتس» چهره اسلامی بیشتری را پیدا می کند. در سال 2015 پردازش رایج ترین نام در انگلیس نشان داد که  این نام ... "محمد" است. و چهار سال پیش یک گروه رادیکال  از مسلمانان خواستند در مورد تبدیل دوازده شهر انگلیس، از جمله «لندنستان»، به دولتهای اسلامی مستقل، که بر اساس قوانین شریعت و خارج از قانون حقوقی انگلیس زندگی می کنند، کارزاری را آغاز کنند.

https://www.fondsk.ru/news/2021/06/30/zapretnye-zony-evropy-53899.html

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 799  - 3 شهریور 1400

                                اشتراک گذاری:

بازگشت