راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

برپائی اجلاس

همه خلقی

در بلاروس

سایت حزب کمونیست روسیه

"آزاده اسفندیاری"

 

طی روزهای یازده و دوازدهم فوریه، ششمین اجلاس عموم خلقی مردم بلاروس، به ریاست الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور این کشور در مینسک پایتخت بلاروس برگزار شد. عده ای از مقامات دولتی، کارمندان شرکتهای مختلف، شخصیتهای فرهنگی و پزشکان و متخصصین عرصه های مختلف در این اجلاس حضور داشتند. در این مجمع، مفاد اصلی پیش نویس برنامه‌ های اقتصادی جمهوری بلاروس، برای سال های 2025-2021، اصلاح قانون اساسی و جنبه های مختلف توسعه سیاسی و اجتماعی کشور مورد بحث قرار گرفت. حدود سه هزار نفر در این مجمع بزرگ شرکت کردند.

 از طرف حزب کمونیست روسیه هیاتی در این اجلاسیه شرکت داشت. طی دیداری جلسه گرم و صمیمانه ای بین الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور و هیات روس، به رهبری لئونید کلاشنیکوف، دبیر کمیته مرکزی حزب کمونیست فدراسیون روسیه و رئیس کمیته دومای دولتی در امور کشورهای مستقل مشترک المنافع برگزار شد.

لئونید کلاشنیکوف، طی سخنان خود، در اجلاسیه مردمی بلاروس، پیام کمیته مرکزی حزب کمونیست فدراسیون روسیه را قرائت کرد. در عین حال پیام ویدیویی گنادی زوگانف، رهبر حزب کمونیست روسیه را نیز به مجمع ارائه داد که متعاقباً از طریق کانال‌های تلویزیونی جمهوری بلاروس پخش شد.

در پیام رهبر حزب کمونیست روسیه، به اجلاس همه خلقی بلاروس آمده است:

رفقای عزیز! دوستان! خواهران و برادران گرامی! الکساندر گری گوریویچ عزیز! مجمع عمومی مردمی بلاروس  دست آوردی است عظیم و متعلق به جوامع روس. سهم مهمی که در رشد صنعت، دستیابی به بالا ترین رشته‌های علم، اعتلای روستاها و اقتصاد روستایی، پایه‌های تحصیلات قوی و پرورش جوانانی با هوش... و دیگر کارهای خلاقانه شما شایان بالاترین ستایش ها است. برای همه جمعیت هایی که از مرزهای میهن مشترک ما- اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی جدا شدند، شما یک نمونه وفادار و برازنده نسبت به سرزمین مادری مشترک، نسبت به تاریخ و سرنوشت همه آن‌ها قرار دارید. شما کشور را به دست الیگارش ها نسپردید، مجال برای شورش های جنایتکارانه و تحریکات ملی گرایانه را ندادید. سال گذشته بلاروس آزمون سختی را پشت سر گذاشت که مایه افتخار ما و مردم خود شد. شما نه تنها هنگام انتخابات ریاست جمهوری یک انتخاب بجا و هوشمندانه انجام دادید، بلکه از تصمیم و رأی خود نیز دفاع کردید. شما این انتخاب را با وقار بسیار، با آگاهی واقعی از ارزشهای آزادی و عدالت به سرانجام رساندید.

طی سال‌های گذشته بلاروس تبدیل به کشوری زیبا و بی‌نظیر شده است. ویژگی زندگی مردم به انحاء مختلف و به طرز ظریف و دقیق در شعور عموم شهروندان انعکاس دارد. خرد و سخت کوشی، جمع گرایی و تدبیر، میهن دوستی واقعی و نه ظاهری، عمیقا عمومیت پیدا کرده است. به همین مناسبت سیاستمداران غربی هرگز این عوامل را تحمل نخواهند کرد و شما را آرام نمی‌گذارند و نخواهند بخشید. ثبات بلاروس خاری است در چشم آنها.

طرفداران «نظم جدید جهانی» همه اقدامات خود را برای جدایی و پراکندگی مردم ما انجام می دهند. در مقابل وظیفه و تلاش ما یعنی: انتخاب مسیر متحد شدن روسیه و بلاروس که صحیح ترین، قابل اعتمادترین و امیدوار کننده ترین مسیر است. مخالفان ما هرگز درک نخواهند کرد که این اتحاد برادرانه، اجتماع مکانیکی سرزمین های ما نیست. حتی نمیتوان گفت یک وحدت در روابط اقتصادی است. چرا که اتحاد و یگانگی جهان روس ادامه یک سنت تاریخی هزار ساله است. بزرگترین و عمیق ترین نشانه پیوند ما پیروزی مشترک عظیم و مقتدرانه بر شر جهانی نازیسم جهانی است.

با سپاس فراوان از شما که همچنان پس از 30 سال مقتدرانه توانسته اید از زیر بار خیانت آمیز تخریب اتحاد شوروی با توانایی بی نظیر کمر خم نکرده و بسلامت عبور کنید.

در روسیه طی چند ماهه اخیر به منظور حمایت از مردم بلاروس، کنفرانس های جالب و ارزشمندی در سالن های سخنرانی از طرف جوانان ما برگزار شد: «روسیه - بلاروس». از طرف برخی از سخنرانان اسامی قهرمانان مشترک ما بر زبان آورده شد. چقدر خوشحال کننده و افتخار آمیز است که از زبان نسل جوان نام قهرمانان مشترک شنیده می شود: مینای شمیروف، خلبان نیکولای گاستلو، سوارکار لو دوواتور، پیشگام مارات کازی، تانکیست گابریل پولوفچنیا، افسر اطلاعاتی نادیژدا ترویان، پارتیزان شجاع و دولت مرد برجسته پیوتر ماشروف. شما باید بدانید و درک کنید، احساس کنید: در حالی که ما قهرمان مشترک داریم، ما همچون تن واحد هستیم و شکست ناپذیر! شرکت کنندگان در عملیات باگراسیون که روسیه سفید را به فرماندهی روکوسوسفسکی و باگرامیان، چرنیاخوفسکی و زاخاروف از قید فاشیسم هیتلری آزاد کردند، شکست ناپذیری و دلیری آنان بر سپهر تاریخ مردم ما نقش بسته است.

 دوستان عزیز! امروز بسیاری از نگاه ها به سمت شما، به انتخاب شجاعانه و آگاهانه شما معطوف است. ما صمیمانه آرزو داریم که خواهران و برادران بلاروسی همیشه و در همه سطوح خرد و آینده نگری را همچنان حفظ کرده و در دستور کار خود داشته باشند. برای شما عزیزان موفقیت و خوشبختی آرزو دارم!

https://kprf.ru/party-live/cknews/200415.html

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 




 



 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 776  -  29 بهمن ماه  1399

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت