راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

سخنرانی گورباچف در

دانشگاه "کلمبیا"

ج. اسلامی به امریکا

و اسرائیل ضربه زد؟

 


این بخش هائی از سخنرانی گورباچف رئیس جمهور اسبق روسیه و آخرین رهبر حزب کمونیست اتحاد شوروی است پیرامون "جنگ سرد در  قرن 21 " که در دانشگاه "کلمبیا " ایراد شده است. شاید بخش هائی از این سخنرانی اغراق آمیز باشد و پیش بینی های مطرح شده در آن نیز عمل نشود اما در مجموع و با توجه به برقراری رابطه رسمی  میان اسرائیل و برخی کشورهای حوزه خلیج فارس و نزدیکتر شدن اسرائیل به مرزهای آبی ایران نکاتی دراین سخنرانی مطرح می شود که آگاهی از آن مفید است.

«ایران، کشوری است که تنور جنگ سرد را گرم نگه داشته است. هر گاه سیاست های امریکا اقتضا می کند که فروش اسلحه گسترش یابد، ایران اقدامات ایذایی را شروع می کند. هر گاه جهان علیه اسرائیل موضع می گیرد، ایران اقدامی ضد صهیونیست انجام می دهد و کشورهای جهان در دفاع از اسرائیل متحد می شوند. بزرگترین حمایت ایران از دولت اسرائیل در زمان پرزیدنت احمدی نژاد صورت گرفت. احمدی نژاد با رد «هلوکاست» و توهین به شکل گیری اسراییل، باعث شد دو ابر قدرت اروپا که خود باعث مهاجرت اسراییلی ها به فلسطین شده بودند، در اقدامی مشترک از اسراییل حمایت کنند. به گونه ای که طی 3 سال دولت وقت اسراییل علاوه بر دریافت کمک های مالی میلیاردی، بتواند به راحتی شرکت های خود را توسعه دهد و با حربه مظلوم نمایی توانست کمک های نظامی گسترده ای از انگلیس، فرانسه و آمریکا دریافت کند و حتی از کشور عربی اردن یک کمک 2 میلیارد دلاری بلاعوض دریافت کند. به گونه ای که نتانیاهو در مجلس اسراییل گفت: هیچ کس به اندازه احمدی نژاد به تثبیت اسراییل در منطقه کمک نکرد. از طرفی ایران با تجهیز حزب الله و انجام جنگ 13 روزه با اسراییل خود را به عنوان تهدیدی جدی برای خاورمیانه معرفی کرد و باعث شد کشورهای عربی که دنبال آرامش و امنیت در منطقه می گشتند، ایران را طرد کنند و جبهه مشترک علیه ایران تشکیل دهند. در واقع ایده ناتوی عربی، صرفا در جهت مقابله کشورهای عربی علیه ایران تشکیل شد. تجهیزات این ناتوی عربی را چه کسی باید تامین می کرد؟ پاسخ روشن است: آمریکا

تمام اقدامات 30 سال اخیر ایران در راستای منافع نظامی آمریکا است. حتی در جایی که به ظاهر ایران منفعتی به دست آورده، آن منفعت در راستای اهداف جمهوری خواهان آمریکا بوده است. در واقع با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، ایران به دشمن زرگری آمریکا تبدیل شد. ایران از زمان گروگان گیری سفارت آمریکا در جهت تامین منافع جمهوری خواهان آمریکا قدم برداشت. هر چند به ظاهر دنبال شعارهای انقلابی خود بود اما در عمل دقیقا همان کاری را انجام می داد که جمهوری خواهان دیکته می کردند.

ایران با طولانی کردن گروگان گیری راه را برای تخریب دموکرات های امریکا برداشت و ریگان با شعار آزادی گروگان ها و تنبیه ایران بر سر کار آمد. بلافاصله با روی کار آمدن ریگان گروگان ها آزاد شدند و طی 8 سال ریاست جمهوری ریگان، ایران 8 سال جنگ با عراق را تجربه کرد. هر گاه دموکرات ها اقداماتی برای پایان جنگ انجام می دادند، ایران یک حمله نظامی جدید تدارک می دید و تلاش های صلح را به تعویق می انداخت.

ایران طی 8 سال جنگ از طریق ایرلند تجهیزات نظامی خود را می خرید و پول آن را به دولت آمریکا می داد. عراق نیز تجهیزات خود را از شوروی و یوگسلاوی می خرید. بعد از جنگ نیز ایران با ایجاد تنش در منطقه بازار تسلیحات آمریکا را داغ نگه داشت.

الان هم معتقدم جهان آماده جنگ می شود و یقینا این جنگ با ایران  شروع خواهد شد. 7 تریلیون دلار اسلحه در انبارهای خاورمیانه است که در جنگ با جنگ ایران و عربستان می تواند آغاز شود و دراینصورت آن 7 تریلیون دلار اسلحه مصرف می شود. 7 تریلیون دلار اسلحه برای تخریب ایران کافیست. بازسازی ایران 15 تریلیون دلار هزینه دارد. دوباره باید این زرادخانه 7 تریلیون دلاری تجهیز شود. بازسازی عربستان هم 20 تریلیون دلار هزینه خواهد داشت.

این ها تنها بخشی از سیاست های امریکا و کارتل های بزرگ اسلحه برای منطقه خاورمیانه و فروش اسلحه است. کارتل های بزرگ اسلحه، 4 منطقه مشابه خاورمیانه را طراحی کرده اند و تا سال 2150 بازار فروش تسلیحات نظامی خود را تضمین کرده اند. البته پیش بینی من این است که ظرفیت ایران برای بحران سازی رو به پایان است و جمهوری خواهان بزودی فیتیله انقلاب ایران را خاموش می کنند.»

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 



 



 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 770  - 17 دیماه  1399

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت