راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

ارتباط مستقیم

و 4 ساعته

پوتین و مردم روسیه

"تدوین ایرج گلفام"

 

  

روز 30 م ژوئن 2021 دیدار نوبتی ولادیمیر پوتین با مردم برگزار شد و ولادیمیر پوتین در این دیدار به سئوالات گوناگون مردم در زمینه های اقتصادی، حقوقی ، اجتماعی، سیاسی و سیاست خارجی و... پاسخ گفت.

مردم روسیه با ارسال سئوالهای گوناگونِ خود از طریق وسایل ارتباطات عمومی، خواهان رسیدگی به مشکلات و معضلاتشان هستند. تعداد سوالات بعضا سر به میلیونها زده و ولادیمیر پوتین و دفتر وی که حدودا یکماه قبل از زمان برگزاری برنامۀ "ارتباط مستقیم" با اعلان عمومی به جمع آوری سئوالات پرداخته بودند، بلاواسطه با مشکلات، معضلات و ناهنجاریهای ها  و...در سطح جامعه آشنا می شوند.

عمده ترین، حساس ترین و عمومی ترین چالشهای درون جامعه با مجموعه سئوالاتی بصورت مستقیم، ارائه شد و ولادیمیر پوتین خود را به پاسخگویی ملزم دانست. همانطور که در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه "رئیس پوتین کیست و شخص ولادیمیر پوتین به چه کسی پاسخگوست"؟ گفت:

" من پاسخگو در مقابل مردم و رای دهندگان روسیه هستم".

گذشته از سطحِ احاطه، شوخ طبعی  تمرکز و تیز هوشی و حاضرجوابی پوتین در چنین جلساتی از آنجا که تمام مقامات و مسئولان اعم از استانداران، شهرداران، فرمانداران و تمام اعضای دولت و...نیز مستقیما این جلسه را دنبال میکنند، در پی بروز شکایات و نارسایی هایی که از سوی مردم عنوان میشود در اسرع وقت و بعضا در همان برنامه مسئولین ذیربط عکس العمل نشان داده و درپی رفع و حل و فصل مشکلات و نارسایی بر آمده و اقدامات لازم را انجام میدهند.

ناظران یکی از دلایل مقوبلیت بالای ولادیمیر پوتین در بین مردم روسیه را همین "ارتباط مستقیم" وی با مردم که در میان سران کشورهای دنیا بی نظیر است میدانند.

آنچه در "ارتباط های مستقیم" ولادیمیر پوتین حائز اهمیت جهانی و بین المللی است همانا تبیین مواضع و دیدگاههای روسیه بعنوان یک بازیگر بزرگ و تعیین کننده در عرصۀ سیاست و توازن جهانی است که ولادیمیر پوتین با توجه به اینکه مخاطبانش مردم روسیه میباشند، به سهولت و آشکار و مهارت مختص خود به ارائه آن می پردازد.

در همین زمینه اشاره به پاسخ های ولادیمیر پوتین به برخی از سئوالات بیشتر از پیش موجب جلب توجه ناظران و آگاهان بین المللی و خارجی شده است.

از جمله وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه:

" بنظر شما ( پوتین) بیرون راندنِ ناوچۀ جنگی انگلیسی از آبهای روسیه در دریای سیاه که چند روز پیش اتفاق افتاد، میتوانست به آغاز جنگ جهانی سوم منجر شود"؟

گفت:

"این یک اقدام تحریک آمیز بود! عملیات ورود به مرزهای آبی روسیه یک عمل از قبل تدارک دیده شده برای این بود که آنها نشان دهند رفراندوم مردم کریمه در الحاق به روسیه را برسمیت نمی شناسند. البته این اقدام یک مجموعه برنامۀ ایالات متحده و انگلستان بود. ساعت 7 و نیم صبح همانروز قبل از ورودِ ناوچۀ جنگی انگلیس به آبهای ما (روسیه) یک هواپیمای تجسسی-جاسوسی آمریکایی از پایگاه ناتو در یونان بلند شده به آبهای منطقۀ ما در دریای سیاه جهت دریافت اطلاعاتِ فعالیتهای الکترونیکی ما نزدیک شد که اگر حافظه ام یاری کند شمارۀ هواپیما 32-96 بود.

ما میدانستیم قصد ایشان چیست و علائم گمراه کننده و نادرست ارسال میکردیم و منتظر اقدام بعدی بودیم .  ما مطابق قوانین بین المللی عمل کردیم. من به شما اطمینان میدهم که حتی اگر ما این ناوچه را غرق هم میکردیم جنگ جهانی سوم آغاز نمی شد. چرا که آنها (ایالات متحده) خیلی خوب میدانند که پیروز این جنگ آنها نخواهند بود! ما در خانه خودمان هستیم و از خاک خودمان دفاع میکنیم ولی آنها چی؟"

ولادیمیر پوتین در پاسخ به سئوال دیگری در ارتباط با "عدم ضرورت و بی فایده بودن دیدارهای پوتین با بایدن با توجه به اقداماتِ تحریک آمیز ایالات متحده" گفت:

" ما جهان یک قطبی بعد جنگ سرد را پشت سر گذاشته ایم" (آن جنگ به تاریخ پیوسته است). این واقعیت را دانشمندانِ و آگاهانِ آمریکایی به کاخ سفید گفته و میگویند. جهان در حال تغییراتِ بنیادی است.

در سال 1991 میلادی تولید نا خالص ملی چین 20% تولید نا خالص ملی ایالات متحدۀ آمریکا بود . ولی امروز مطابق اسنادی که در ایالات متحده ارائه شده است ، تولید نا خالص ملی چین 120% تولید ناخالص ملی ایالات متحده میباشد و این روند رشد اقتصادی چین با سرعت ادامه دارد و تأثیرات مهم جهانی خواهد داشت!

از یکسو کاخ سفید به این واقعیت آگاه است و اصرار بر دیدار نشست برای رسیدن به یک تعادل جدید  دارد و از سوی دیگر هنوز از اقدامات تعدی گرانه و تحریک امیز دست برنمیدارد و در هوای جهانِ یک قطبی است.

ولادیمیر پوتین در پاسخ به سئوالی در مورد در خواست زیلینسکی رئیس جمهور اوکرائین برای دیدار با وی گفت:

"من مخالف دیدار و گفتگو نیستم ولی دیدار باید در مورد مسائل مشخصی صورت گیرد و این در شرایطی است که اکنون اوکرائین را کاملا آمریکا اداره میکند"

این دیدار نزدیک به 4 ساعت بطول انجامید و ولادیمیر پوتین در این مدت به 68 سئوال پاسخ گفت.

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

 

 

 

 




 



 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 794  - 16 تیر 1400

                                اشتراک گذاری:

بازگشت