راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

هشدار پوتین

به تحریکات نظامی

در مرزهای روسیه!

اومانیته- جعفر پویا

 

 

پوتین رئیس جمهور روسیه در سخنرانی سالانه خود در شورای فدراسیون روسیه به اروپا و ایالات متحده هشدار داد.

آخرین رویداد ها در پیش زمینه دیپلماتیک: روز 22 فوریه پس از یک مانور نظامی گسترده از سوی ارتش روسیه، دولت این کشور از خروج نیروهای خود از حوالی مرزهای اوکراین در کریمه خبر داد. "سرگئی شویگو"، وزیر دفاع روسیه در بیانیه ای گفت «ما تصمیم گرفتیم فعالیت های بازرسی مرزی در اوکرائین و در مناطق نظامی جنوب و غرب را به  پایان برسانیم. نیروهای ما "توانایی خود را برای دفاع قابل اطمینان از کشور نشان دادند سربازان مستقر در کریمه نیز تا اول ماه مه آنجا را ترک خواهند کرد.»

مانور نیروهای روسیه گسترده بود و حدود 10 هزار پرسنل ارتش، نیروی هوایی، حدود 40 ناو جنگی، پدافند هوایی و نیروهای هوابرد در آن شرکت داشتند.

اعزام نیروهای روسیه به حوالی مرزهای اوکرائین بدنبال تنش آفرینی های "غرب" انجام شد و مسکو "تحریکات" اوکرائین و فعالیت هایی را که ناتو در مرزهای روسیه و اوکرائین تشدید کرده بود با این مانور پاسخ داد.

پوتین در سخنرانی خود در شورای فدراسیون روسیه با صدای بلند گفت:

"هر کسی که علیه منافع روسیه دست به تحریکاتی بزند، پشیمان خواهد شد. امیدوارم کسی تصور نکند که میتواند در روابط خود با روسیه از خط قرمزها عبور کند. پاسخ ما نامتقارن، سریع و سخت خواهد بود و این خط قرمزها را ما تعیین می کنیم.

متعاقب آن وزارت امور خارجه روسیه نیز اعلام کرد که 10 دیپلمات آمریکا را در پاسخ به اخراج دیپلمات های روسیه از امریکا اخراج می کند. تهدیدی که خیلی زود عملی شد و این دیپلمات ها از روسیه اخراج شدند.

خبرگزاری فرانسه از قول وزیر امور خارجه فرانسه اعلام کرد: "در صورت فوت الکسی ناوالنی در زندان، فرانسه روسیه را  تحریم خواهد کرد!" (معلوم نیست چرا فرانسه و امریکا و دیگر کشورهای متحد و اقماری نگران جان "آسانژ" سردبیر سایت افشاگر "ویکی لیکس" نیست که در انگلستان زندانی است؟- م)

الکسی ناوالنی از زندان به یک بیمارستان در 100 کیلومتری مسکو منتقل شده است و مقامات فرانسه آن را یک فاجعه اعلام کرده و پوتین را مسئول آن میداند. در همین رابطه "تاتیانا مسکالکووا"، مسئول حقوق بشر کرملین اطمینان داد: "شرایط بازداشت و کمک پزشکی ناوالنی که به جرم اختلاس زندانی است مطابق با قوانین روسیه و استانداردهای بین المللی است."

https://www.humanite.fr/russie-poutine-hausse-le-ton-face-aux-pays-occidentaux-704638

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

 




 



 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 784  -  8 اردیبهشت 1400

                                اشتراک گذاری:

بازگشت