راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

تور یکطرفه

مزدوران اعزامی

به اوکراین!

موسسه راهبردی روسترات

ترجمه- الناز گرجی

  

شبکه تلویزیونی آمریکایی «فاکس نیوز» در «گزارش ویژه» تصویری از نحوه ورود داوطلبین خارجی به اوکراین و قرار گرفتن آنها در کنار نیروهای فاشیست اوکراینی و جنگ با نیروهای نظامی روسیه منتشر کرد. این گزارش بر شهر «لویو» نزدیک مرز لهستان تمرکز داشت. شهری که یک ساعت و نیم با مرز لهستان فاصله دارد. در کامیون های حامل کمک های بشردوستانه، سلاح و مهمات، از مرز لهستان به اوکراین منتقل شده و دراختیار مزدورانی که از مرز لهستان وارد اوکراین می شوند قرار میگیرد!

 « زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین در مصاحبه ای که توسط شبکه تلویزیونی TRT ترکیه منتشر شد، گفت که شمار شبه نظامیانی که قصد دارند در کنار نیروهای مسلح اوکراین بجنگند، شانزده هزار نفر است. داده های رئیس جمهور با اطلاعات «دیمیتری کولبا»، وزیر امور خارجه اوکراین بسیار متفاوت بود. وزیر اوکراینی در جریان این نشست گفت که شمار"لژیون بین المللی" هزار نفر از شانزده کشور خواهد بود. ظاهرا زلنسکی 16 کشور را 16 هزار نیروی خارجی فهمیده بود.

زلنسکی یک"لژیون بین المللی" در پایان فوریه 2022 اعلام کرد و در وب سایت رسمی رئیس جمهور اوکراین نیز آن را اعلام کرد: "یک واحد جداگانه از خارجی ها در حال تشکیل است - لژیون دفاع سرزمینی اوکراین".

ایجاد یک واحد رزمی پیشتر با فرمان رئیس جمهور قبلی اوکراین، یعنی "پروشنکو" در دهم ماه  ژوئن 2016 به شماره 248 با این فرمان تشکیل شده بود که خارجی ها می توانند بر اساس قراردادی به صورت داوطلبانه وارد خدمت نظامی در نیروهای مسلح اوکراین شوند.

 وزارت دفاع روسیه گزارش داده که افرادی از کشورهای لتونی، بریتانیا، دانمارک، کرواسی و  لهستان  اجازه دارند در کنار ارتش اوکراین بجنگند.

نخستین نیروی نظامی که وارد اوکراین شد، نیروی نظامی از ذخیره بریتانیا بود. روزنامه انگلیسی «دیلی میل» به تاریخ اول مارس گزارشی منتشر کرد مبنی بر اینکه "بیش از 150 کهنه سرباز افغانستان" برای شرکت در عملیات جنگی در کنار نیروهای مسلح اوکراین اعزام شدند. خبرگزاری های اوکراینی با عجله از ورود کماندوهای بریتانیایی خبر دادند. کانال اوکراینی  « Segodnya » نوشت: تفنگداران دریایی سلطنتی بریتانیا برای کمک در مبارزه با روس ها وارد اوکراین شدند. به گفته نماینده رسمی وزارت دفاع روسیه، سرتیپ «ایگور کوناشنکوف»، مسکو اطلاعاتی در مورد 200 سرباز قراردادی از کرواسی در دست دارد که آنها در اوکراین هستند و به گردان نازی‌های اوکراینی در جنوب شرق این کشور ملحق شده‌اند. ویدئویی که در کانال تلگرام « Orda» منتشر شد، احساسات ناخوشایندی را در بین کاربران  « Runet» ایجاد کرد. این ویدئو گروهی از ستیزه جویان بلاروس را به تصویر کشیده که کاربران اینترنتی از آنها به نام "زمگار" با بیزاری یاد می کنند. رهبر این گروه ادعا می کند که تعداد نازی های بلاروس که به « Nezalezhnaya » رسیده اند تا  "روس ها، چچن ها و بلاروس هایی که اسلحه به دست گرفته اند را بکشند" حدود 60  نفر هستند. هنگامی که از او می پرسند چگونه پس از آن به وطن خود باز خواهند گشت، پاسخ می دهد که تنها زمانی باز خواهند گشت که "بلاروس آزاد شده باشد". روزنامه نگار «یولیا ویتازوا» ویدئویی را منتشر کرد که مشارکت شرکت های نظامی خصوصی لهستانی در عملیات نظامی علیه روسیه را تایید می کند. کانال تلگرام  « Rasstrelny»  عکسی از مزدوران برزیلی و پرتغالی را با  تفسیر زیر منتشر کرد:

«خودی ها در رسانه ها ادعا می کنند که در میان آنها نظامیان  شرکت های نظامی خصوصی ایالات متحده آمریکا، کرواسی و سایر کشورها هستند. در این شرایط، هنجارهای حقوقی بین‌المللی از بین برده می شوند. بسیاری از کشورها آماده اند تا قوانین خود را دور بزنند، تا فردا هر اراذل و اوباشی با سلاح در دست در کنار فاشیست های اوکراینی قرار بگیرد. تا این زمان، مزدوران زیادی در اوکراین وجود داشتند. اکنون دولت جمهوری چک می‌خواهد به قانونی را به اجرا بگذارد که بموجب آن مزدوران بتوانند به طور قانونی با روسیه بجنگند. همه اینها می‌تواند ابعاد بی‌سابقه‌ای با همه پیامدهای بعدی داشته باشد. گردان بد نام «آزوف» از اولین گردانی خبر داد که کاملاً از خارجی ها تشکیل شده است. بسیاری از مزدوران برای پول از ده کشور خارجی به کیف رفته اند، حتی آفریقایی‌ها هم جذب شده اند.

«گاردین» گزارش داد که 115 نفر  برای پیوستن به "لژیون بین المللی" وارد سفارت اوکراین شدند. «آیا از نیجریه‌ ایها در نبرد با روس‌ها استفاده خواهد شد یا خیر؟ هنوز تصمیمی اتخاذ نشده است». بر اساس وضعیت بوجود آمده، وزارت دفاع روسیه به شهروندان خارجی که در کنار نیروهای مسلح اوکراین می جنگند هشدار داد که با آنها طبق ماده 47 پروتکل الحاقی کنوانسیون ژنو، برخوردار نخواهند شد. در بهترین حالت، آنها با مجازات های کیفری روبرو هستند. بدین ترتیب، برای بسیاری از این "سربازان مزدور"، تور اوکراین ممکن است بلیط یک طرفه باشد.

https://russtrat.ru/comments/10-marta-2022-0030-9267

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 828  - 17 فروردین 1401

                                اشتراک گذاری:

بازگشت