راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

 

روسیه باید

خود را برای

مقابله طولانی

با غرب آماده کند!

تلویزیون حزب کمونیست روسیه

ترجمه- آزاده اسفندیاری

 

سرباز، معلم، دانشمند، مهندس، کارگر و دهقان روس، بار دیگر در پیروزی روسیه و حرکت رو به جلو و اعتلای کشورنقش آفرینی خواهند کرد.

روز 15 آوریل یوری آفونین، یکی از معاونان رهبر حزب کمونیست روسیه، با شرکت در برنامه تلویزیونی کانال 1 روسیه، در ارتباط با حوادث اوکراین گفت: غرب روی طولانی شدن و تشدید حداکثری درگیری مسلحانه در این کشور برنامه‌ ریزی و سرمایه‌ گذاری کرده است. آفونین، در ارتباط با سخنان جوزف بورل، رئیس بخش سیاست خارجی اتحادیه اروپا، مبنی بر اینکه درگیری‌های اوکراین تنها با تشدید عملیات نظامی قابل حل می باشد و در این رابطه وظیفه اروپا است که سلاح و مهمات رژیم کیف را هر چه بیشتر تأمین کند. چنین صحبت‌هایی حتی بر زبان عده‌ ای از سیاستمداران تند رو غربی هم جاری نمی شود، در حالی که وی دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا است و حالا خود را نه بعنوان یک دیپلمات بلکه در هیبت یک میلیتاریست معرفی می کند. اصولاً دیپلمات ها وظیفه و فعالیت‌های خود را بر مبنای جستجوی راه حل‌های مسالمت آمیز جهت برون رفت از درگیری‌ها قرار می‌دهند اما اظهارات آقای بورل، با سخنان الکسی آرستویچ، رئیس دفتر رئیس جمهور اوکراین که گفت، کیف تا سال 2035 جنگ را با روسیه ادامه خواهد داد مطابقت دارد.

آفونین، بر این اعتقاد می‌باشد که رژیم کیف، تحت اختیار و مدیریت خارجی است و فقط برای ظاهر سازی پای میز مذاکره می نشیند و نه با هدف دستیابی به توافقی که به درگیری‌های نظامی پایان داده شود. غرب، قصد راسخ دارد تا ارسال تسلیحات سنگین به اوکراین را افزایش دهد. سلاح هایی که شامل تانک، سیستم‌های موشکی ضد هوایی و موشک های ضد کشتی بریتانیایی است که تهدیدی برای ناوهای جنگی روسیه در دریای سیاه می باشد.

نماینده حزب کمونیست روسیه، بر این نظر است که غرب، با طولانی کردن جنگ به دنبال تحت فشار گذاشتن حداکثری اقتصادی روسیه است. برای اینکه این سناریوی غرب، متحقق نشود لازم است تا عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین هرچه زودتر به تمام اهداف تعیین شده خود دست یابد. ضمن اینکه روسیه دو وظیفه اصلی را باید در نظر داشته باشد: وظیفه اول پیروزی عملیات موفقیت آمیز نظامی و دوم، بسیج همه امکانات کشور جهت توسعه اقتصادی. هر چند با پایان یافتن عملیات نظامی در اوکراین هم، روسیه همچنان با تهدیدات نظامی جدی روبرو خواهد بود. سازمان نظامی ناتو در حال حاضر به تقویت نیروهای نظامی لهستان بر سر مرزهای روسیه و مرز مشترک روسیه با جمهوری بلاروس مشغول است. لهستان در حال نظامی شدن تا دو برابر سطح فعلی است. بنا بر این، مجتمع های نظامی- صنعتی روسیه هر چه بیشتر باید مدرنیزه و آماده برای تأمین نیازمندی های ارتش روسیه باشند. در عین حال، روسیه باید از استاندارد های غربی در زمینه اندیشه، آموزش و پرورش برای نسل جوان فاصله  بگیرد (و به گذشته تاریخی خود رجوع کند). شهروندان ما نمی‌توانند با توهماتی که لیبرال ها به مدت 30 سال به ما تحمیل کرده‌ اند ادامه زندگی دهند. خصوصا که دیگر زمان آن فرا رسیده است تا تمام افسانه‌های مربوط به «دنیای عادلانه غربی» را که ظاهراً آزادی و دموکراسی را برای بشریت به ارمغان می‌آورد کنار بگذاریم. کشور ما به کادرهای جوان و پویا نیازمند است و در این رابطه باید همه افرادی که سرشان پر از دگم های کتاب‌های درسی لیبرال های پول گرای غربی است از مدیریت اقتصاد کشور کنار گذاشته  شوند.

عضو رهبری حزب کمونیست، در ادامه تأکید کرد: نیروهای آینده ساز کشور متشکل از سربازان، معلمان، دانشمندان، کارگران و دهقانان روس هستند که می‌توانند بار دیگر پیروزی روسیه و حرکت رو به جلو و رشد و ترقی جامعه را تأمین کنند. همه شهروندان کشور کثیر المله روسیه بودند که هر کدام در حرفه ها و مدیریت کلیدی خود به کشور کمک کردند تا از جنگ بزرگ میهنی جان سالم به در برده و در دهه های بعد از جنگ، شکوفایی کشور بزرگ اتحاد شوروی را تضمین کردند. چنانچه اعتبار این حرفه ها و تخصص ها در روسیه ضمانت اجرایی پیدا کند به دستآورد های بزرگی نائل خواهیم شد!

 

https://www.rline.tv/news/2022-04-15-yuriy-afonin-russkiy-soldat-uchitel-

uchenyy-inzhener-rabochiy-i-krestyanin-snova-pomogut-rossii-pobe

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 830  - 31 فروردین 1401

                                اشتراک گذاری:

بازگشت