راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

ناتو جنگ ترکیبی را

علیه روسیه پیش می برد

تلویزیون حزب کمونیست روسیه

ترجمه- آزاده اسفندیاری

 

 روز 22 دسامبر، گنادی زوگانف، دبیر کل کمیته مرکزی حزب کمونیست فدراسیون روسیه و رئیس فراکسیون این حزب در دومای دولتی، در آخرین جلسه عمومی این مجلس در سال جاری سخنرانی کرد.

رهبر حزب کمونیست روسیه طی سخنان خود گفت:

سال بسیار دشوار و پر مسئولیتی رو به پایان است! نشانه های این سال بواسطه دو رویداد برجسته شد - صدمین سالگرد تشکیل اتحاد جماهیر شوروی و دیگری عملیات ویژه نظامی - سیاسی که توسط رئیس جمهور کشور اعلام شد. عده‌ ای بر این تصورند که این رویدادها با یک دیگر ارتباطی ندارند، اما در واقع در یک وجه اساسی مشترک می باشند! برپایی اتحاد شوروی، دولت هزار ساله روسیه را احیا کرد، اما این نه بر اساس جاه طلبی های امپریالیستی و یا ناسیونالیسم، بلکه بر اساس کار، عدالت اجتماعی، دوستی خلق ها و انسانگرایی بود. دیگری، عملیات نظامی ویژه برای محافظت از روسیه طراحی و اجرا شد که بوسیله یک جنگ بی رحمانه برای نابودی کامل کشور ما برنامه ریزی شده است. در این جنگ جدید، آنها همه گذشته ها از جمله خاطره پوشکین، چایکوفسکی، داستایوفسکی، سووروف و گیورگی ژوکوف را نابود می‌ کنند . ناگفته نماند که نازی های کنونی از مدت‌ها پیش به دوران با عظمت اتحاد شوروی خیانت کردند و با وحشی گری تمام شروع به پاک سازی آن دوران نمودند. امروز صبح زمانی که تلویزیون را روشن کردم، دیدم که یک اسیر جنگی، به نام زلنسکی «رئیس جمهور اوکراین»، نشسته است که او را با یک ماشین آمریکایی با نگهبانان آمریکایی و یک هواپیمای آمریکایی به واشنگتن آورده اند و او گوش می دهد که بایدن، روی یک تکه کاغذ اعلام می کند که به او سلاح می دهیم.

باید توجه کرد که تحویل سامانه های پدافند هوایی پاتریوت به اوکراین چه عواقبی را به همراه دارد. چنین سامانه ای یکی از گران ترین سیستم های تسلیحاتی جهان است. هر بخش از آن حدود یک میلیارد دلار قیمت دارد که برای نصب هر بار آن نیاز به 90 خدمه دارد. متخصصان و خدمه ای که در اوکراین بتوانند این سیستم‌ها را راه اندازی کنند، وجود ندارد. در نتیجه آمریکایی ها، خودشان باید اقدام به بر پایی و راه اندازی این سیستم‌ها بکنند و این به معنی درگیری مستقیم نظامی امریکا با روسیه خواهد بود. بنابراین، من رویدادهای مربوط به عملیات ویژه نظامی که رئیس جمهور اخیرا فرمان اجرای آن را داده است بسیار با اهمیت می دانم. روز گذشته، دیمیتری مدودف و واسیلیف، ملاقات بسیار با اهمیتی با شی جین پینگ، رهبر جمهوری خلق چین داشتند. من اعتقاد دارم که در این دیدار، مذاکرات همه جانبه ای در ارتباط با مسائل مختلف به طور همه جانبه، انجام شده است. قبل از هر چیز، در باره ضرورت اتخاذ تصمیمات جامعی که به ما امکان می دهد در نبرد نظامی پیروزی را به دست آوریم، زیرا بدون پیروزی هرگز صلحی وجود نخواهد داشت. به یاد داشته باشید، هیچ توافقی به صلح منجر نمی شود، مگر با پیروزی!  پیروزی است که صلح را تضمین می کند، در غیر این صورت، توافق نامه ها بعد از چندی اعتبار خود را از دست خواهند داد. بر همین اساس من فکر می کنم یکی از تصمیمات با اهمیتی که مجلس دوما، به تصویب رسانده، قوانین و پیشنهاداتی است که برای موفقیت و پیروزی در جریان عملیات نظامی در اوکراین ارائه شده است.  

اخیراً ما نتایج کار خود را در سال گذشته بررسی وخلاصه کردیم. 12 نتیجه گیری اصلی در این رابطه در وب سایت ما در شماره ویژه روزنامه پراودا - «همراه با مردم دونباس» منعکس شده است. من و ولادیمیر ایوانوویچ کاشین(عضو کمیته مرکزی حزب کمونیست روسیه و نماینده  دوما)، به تازگی 104مین کاروان کمک‌های بشردوستانه را به آن مناطق فرستادیم که شامل 250 هزار هدیه سال نو برای کودکان است. به ویژه من از نیکولای واسیلیویچ کولومیتسف(عضو کمیته  مرکزی حزب کمونیست روسیه و نماینده دوما)، تشکر می کنم که 70 هزار هدیه به دونباس فرستاد. ضمن اینکه با کمک شما (مجلس)، 12هزار نفر کودک دونباس را به استراحتگاه فرستادیم و برنامه ای را برای تعداد 2 هزار و 300 نفر نیز برای سال آینده تصویب کردیم. از این جهت سپاسگزارم!

ما بر این باوریم که یکی از موضوعات اصلی سال آینده، روشنگری و شفاف گویی است. برای اولین بار، حتی کسانی که با توسل با کورس کمپرادور ثروتمند شدند، متوجه گردیدند که اگر وضعیت بر این روال ادامه یابد، هرگز از این بحران سیستمی خارج نخواهیم شد. چرا که با قوانین نوع آمریکایی هرگز نمی توان پیروز شد! کشور اتحاد جماهیر شوروی ما، در سال 1945 تنها به این دلیل پیروز میدان نبرد شد که قوانین اسارتبار گذشته را رها کرد و به روند صنعتی شدن به کمک علوم پیشرفته، ساخت کارخانه های بی نظیر، تسلط بر ابزار تولید و ساخت بهترین ماشین های جهان روی آورد. امروز ما تنها پنج درصد از ماشین‌ ابزارهایی را که در شرکت‌های کشور کار می‌کنند تولید می‌کنیم. بنابراین باید اقدامات عاجلی را برای توسعه صنعت داخلی انجام دهیم. ما چنین برنامه ای را به شما پیشنهاد کرده ایم بدون تردید این برنامه ها پیروزی را در همه سطوح تضمین می کنند. بودجه ای با 45 تریلیون روبل، 12 قانون، 21 برنامه و سه برنامه که امنیت غذایی ما را تضمین می کند. در این زمینه ولادیمیر ایوانوویچ کاشین، با صحبت‌های تحلیلی و درخشان خود در دومای دولتی برنامه‌ها را ارائه کرد. من انتظار داشتم که شما نمایندگان از این پیشنهادات ما حمایت خواهید کرد، ولی شما حتی از صنعت ماشین آلات کشاورزی که سال گذشته 28 درصد افزایش داشت نیز خود داری کردید. رئیس جمهور این موضوع را در شورای دولتی بررسی کرد و گفت: لازم است حداقل 8 تا 10 میلیارد روبل برای توسعه صنعت کشاورزی اختصاص یابد. ما برای 15 میلیارد برنامه ریزی کردیم اما در واقع فقط 2 میلیارد اختصاص یافت. چرا این اتفاق می افتد؟

من به تازگی با مدیران شرکت های مهندسی کشاورزی ملاقات کردم. 160 نفر از مدیران در این جلسه حضور داشتند. جشن (سال نو) گرفته شد و همگی هدیه هایی گرفتتد. همه آمدند، سپاسگزاری کردند، اما گفتند: چگونه (با بودجه ناچیز) می‌توانیم به کار ادامه دهیم؟

امسال در روسیه تقریبا 160 میلیون تن غله برداشت شد که حقیقتا شگفت‌ آور است! به هر حال، 250 نوع غذا از غلات تولید می شود، اما در هیچ فروشگاهی حتی یک کوپک، از قیمت محصولات غذایی کاهش نیافته است (هر 100 کوپک 1 روبل است). خوب ، چنانچه ما 15 میلیون تن غله می خریدیم و در انبار می گذاشتیم، می توانستیم قیمت را تعیین کنیم و با زنجیره های خرده فروشی رقابت داشته باشیم و بدین طریق قیمت ها را تنظیم کنیم. اما شما (اعضای دوما) از این محاسبه ساده و قابل درک خودداری کردید.

من یک بار دیگر در اینجا تاکید می کنم که ما باید ماهیت جنگ هیبریدی (ترکیبی) را درک کنیم. چنین جنگی در ذات خود پلید ترین و شرور ترین شکل جنگ را نمایش می‌دهد. اگر هیتلر نقشه داشت تا با گسترش خاک آلمان، گرسنه نگهداشتن و کشتن ما- که آن را نیز پنهان نکرد- اما جنگ ترکیبی برای از بین بردن کامل جهان روسیه طراحی شده است. بنابراین، کسانی که این جنگ را طراحی و پیاده می کنند، مرتکب جنایات بی سابقه ای می شوند. آنها از گلوله باران یک نیروگاه هسته ای پروایی ندارند، آنها از قبل هواپیماهای بدون سرنشین را برای استفاده از سلاح های بیولوژیکی آماده کرده اند. هیتلر حتی در پایان جنگ هم از سلاح های شیمیایی استفاده نکرد، زیرا به خوبی می دانست که چه عواقبی خواهد داشت. در صورتی که نازی های امروزی آماده اند تا به هر شیوه زشت و هراسناکی دست بزنند، زیرا آنها دستجاتی از خائنان تمام عیار هستند. به همین دلیل، باید با خائنان ضد بشر، همانگونه که در جنگ برخورد می‌شود به مقابله بر خواست که البته ما هنوز با این موضع فاصله داریم...

امسال سالی بود که سرانجام نشان داده شد که چه کسی دوست و چه کسی دشمن است چه کسی با عزت رفتار می کند و چه کسی ترسو و خائن است. باید توجه کنید که دوستان ما چه کسانی هستند: 132 هیئت از نیروهای میهن پرست چپ جهانی که به کشور ما آمدند از عملکرد ما در دونباس و سواستوپل و کریمه و در عملیات نظامی- سیاسی حمایت کردند. البته نه تنها ما را مورد حمایت قرار دادند، بلکه کمک نیز می کنند، از جمله در تشکیل کاروان های بشردوستانه مشارکت داشته اند. ما توسط کشورهای سوسیالیسی - چین، ویتنام، کوبا، ونزوئلا، نیکاراگوئه - حمایت شدیم. کشورهایی به حمایت از ما برخاستند که رهبران آنها  در کشور ما تحصیل کردند. ما 600 هزار متخصص تربیت کرده ایم و در هر کشور عربی یا آفریقایی افرادی هستند که از دانشگاه های ما فارغ التحصیل شده اند.

با تمام این احوال، چرا سیطره تبلیغات ضد شوروی و روسیه هراسی همچنان در کشور ما ادامه دارد؟ چرا مقبره لنین، هنوز در روزهای تعطیل تخته کوبی می شود؟ چرا «مرکز یلتسین» این سمبل افعی جان مردم همچنان پا بر جاست؟ چرا استالینگراد به نام اصلی خود بازگردانده نشده است، با وجودی که مردم کشور خواهان بازگشت نام اصلی به آن می باشند؟ چرا سربازان ما با پرچم سرخ پیروزی در دونباس می جنگند، اما وقتی ما به تظاهرات یا راهپیمایی به میدان سرخ می رویم، از حمل همان علامت ها منع می شویم؟

منطق ستون پنجم هرازگاهی بر عقل سلیم حاکم می شود و ما باید با آن مدارا کنیم. آنچه برای ما اساساً اهمیت دارد، این است که دولت و حزب «روسیه واحد» از عملیاتی که اکنون رئیس دولت در حال هدایت آن است حمایت می کنند. هر چند در کلمات آنها «موافق» هستند، ولی در واقعیت، از جمله در فضای اطلاعاتی، ما اغلب این حمایت را شاهد نیستیم.

در ارتباط با وضعیت جنگی، قبل از هر چیز باید نسل های جدید و جوان بسیج شده و پا به میدان بگذارند. رئیس جمهور، امروز نشستی را با موضوع «جوانان و آینده» برگزار می کند. در این راستا، می‌خواهم یاد  آوری کنم که در گذشته نسل های جوان نقش عظیمی در پیروزی‌های ما داشتند... پتر کبیر حتی به 40 سالگی نرسیده بود که به مقام امپراتور رسید و همه سرزمین های پراکنده کشور را متحد کرد و نقشه جنگی  چارلز دوازدهم را که می‌خواست کشور ما را تصرف کند ناکام گذاشت و اجازه نداد که او  به مسکو برسد. ایوان مخوف، 25 سال بیشتر نداشت که راه را در امتداد ولگا هموار کرد و جای پای حاکمیت خود را در سیبری و سواحل دریای بالتیک محکم کرد. تمام فرماندهان گروهان ها و گردان های ارتش سرخ در طول جنگ بزرگ میهنی 20-22 ساله بودند. من  اطلاعات و بیوگرافی آن فرماندهانی را که در حمله به برلین شرکت داشتند، مطالعه کردم، دو سوم آنها از اعضای کومسومول و اعضای حزب کمونیست بودند و از هر ده فرمانده، هفت نفر معلمان اتحاد شوروی بودند. ما باید از این تجربیات بهره بگیریم، در آن صورت است که بسیاری از مشکلات را حل و راه توسعه را هموار خواهیم کرد.

 بار دیگر می‌خواهم تأکید کنم که تهدیدهایی که چندی پیش با شما در میان گذاشتم- پنج تهدید استراتژیک کلیدی - تضعیف نشده، بلکه توسعه نیز یافته اند. تنش در جامعه همچنان در حال افزایش است. کمک به افرادی که به سختی در گیر گذران زندگی  هستند، ضروری است. برای این کار باید قیمت کالاهای اساسی را تنظیم کنید. ما پنج بار قانون مربوطه را به شما ارائه کرده ایم و باید بدون نقص آن‌ها را تصویب کرد.

ما باید به این درک رسیده باشیم که ادامه مسیر مالی و اقتصادی زمان یلتسین، در شرایط کنونی نه تنها غیرقابل قبول، بلکه غیرقابل تصور است! امروز زلنسکی، در کنگره آمریکا سخنرانی خواهد کرد. دقیقاً 30 سال پیش، یلتسین نیز در همین مکان یک سخنرانی خیانت آمیز و منزجر کننده ای را انجام داد.

ما می دانیم که آن دوران پرستش «عمو سام» به چه سرانجامی رسید. بدون تردید، سرنوشت برای زلنسکی نیز به جز این نخواهد بود. در کشور ما خائنین هرگز تحمل نشده اند. آنها به اوکراین خیانت کردند، به تاریخ ما خیانت کردند، به (مذهب) ارتدکس خیانت کردند، به فرزندان خود، به پدران و مادران خود خیانت کردند. آنها به همه کسانی که در آنجا زندگی می کردند خیانت کردند و تسلیم نازی ها، باندرا ها شدند. ما باید با تمام توان این شر خانمان سوز را ریشه کن کنیم. در غیر این صورت فرزندان و نوه های ما و نسل های آینده با نثار ناسزا ما را نخواهند بخشید.

ما در روزهای آینده یک سال تاریخی جدید را آغاز می کنیم و من صمیمانه سال پیش روی 2023 را به شما تبریک می‌گویم که از بسیاری جهات برای ما سال تعیین کننده و سال مرگ و زندگی خواهد بود. باید تا 9  ماه می سال آینده، تعطیلات اصلی ما، پیروز میدان باشیم!

 

https://www.rline.tv/news/2022-12-23-gennadiy-zyuganov-tolko-pobeda

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 863  - 7 دیماه 1401

                                اشتراک گذاری:

بازگشت