راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

"پریمایکوف"

طراح اصلی

روسیه امروز!

تلویزیون حزب کمونیست روسیه

ترجمه- آزاده اسفندیاری

  

یوری آفونین معاون اول رهبر حزب کمونیست فدراسیون روسیه روز 2 فوریه، در برنامه 60 دقیقه مناظره کانال اول تلویزیونی روسیه، شرکت کرد. وی در ابتدای برنامه اشاره کرد که در غرب حزب کمونیست را اهریمن و شیطانی جلوه می دهند.

بحث اصلی در استودیو، در باره مستند بی‌بی‌سی «پوتین علیه غرب» بود که در آن فیلم، جانسون، نخست‌ وزیر اسبق بریتانیا می‌گوید، رئیس‌جمهور روسیه، شخصاً او را به حمله هسته‌ ای تهدید کرده است.

او توجه داد که نادرستی و سخیفی این فیلم از همان عنوان آن شروع می شود. باید بخاطر بیاوریم که آغازگر رویارویی کنونی روسیه و غرب به هیچ وجه ولادیمیر پوتین نبود. اگر درست بگوییم، عنوان این فیلم ا باید  «غرب علیه روسیه» باشد. این غرب بود که تلاش همه جانبه ای کرد تا نابودی اتحاد جماهیر شوروی عملی گردد. این غرب بود که عهد خود مبنی بر عدم گسترش سازمان نظامی ناتو به شرق اروپا را زیر پا گذاشت و پایگاه های نظامی خود را تا مرزهای روسیه گسترش  داد. غرب، سرمایه ها و نیرنگ های بسیاری را در انقلاب های «رنگی» در قلمرو اتحاد جماهیر شوروی سابق به کار گرفت تا نظم فرمانرایی خود را حاکم کند. میلیاردها دلار برای سازماندهی نازیها، در اوکراین  سرمایه گذاری کرد. در سال 2014 کودتای نظامی در اوکراین سازمان داد و آشکارا این کشور را برای جنگ علیه روسیه آماده کرد.

در این فیلم اهریمن سازی از رئیس جمهور روسیه، به روشنی عیان است. زیرا غرب، از رهبر روسیه که از منافع ملی کشورخود دفاع می کند نفرت دارد. آنها فقط به یک دولت دست نشانده و نابودی فدراسیون روسیه راضی خواهند شد. بنابراین، برای رسیدن به این هدف امروز به پوتین می توان هر اتهامی را زد، از جمله، تهدید جانسون و آن هم با موشک هسته ای. شاید کسی در غرب هنوز هم بتواند چنین مزخرفاتی را باور کند، اما خوشبختانه در جهان کنونی، دیده می‌شود که از تعداد افراد ساده لوح روز به روز کاسته می شود. اگر چه در اظهار نظرهای تحت اختیار آژانس های خبری برجسته جهان هنوز هم منفی بافی نسبت به روسیه وجود دارد، در صورتی که ارزیابی های منفی مردم از زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، بیشتر و بیشتر شده است. مردم عادی در غرب، به ویژه در اروپا، از این دروغ پردازی ها در باره درگیری‌های اوکراین خسته شده اند و می خواهند هر چه زودتر به ماجرای دشمن پنداری مصنوعی روسیه خاتمه داده شود. ازهمین روی هم رهبران و تبلیغاتچی های غربی ناچار شده اند که دائماً درجه فریب‌ها و دروغ‌ های خود را افزایش دهند.

در ادامه یوری آفونین گفت، کشور ما در غرب، برای مدت زمان طولانی اهریمن پنداری شده است، به همین صورت، اتحاد جماهیر شوروی نیز بویژه در معرض تصویر سازی های خشونت آمیز بی حد و حصری قرار داشت. آغاز دهه 1990، فعالیت حزب کمونیست روسیه، ممنوع اعلام شد، لذا حزب ما، پس از احیای خود در سال 1993 و بیرون آمدن از ممنوعیت بلا فاصله، توسط رژیم یلتسین طرفدار غرب ، به عنوان یک حزب شیطانی معرفی شد. گنادی زیوگانف، و حزب کمونیست فدراسیون روسیه تنها به این دلیل که برای حفظ ارتش و صنایع دفاعی، علیه تخریب حوزه های اجتماعی، برای توسعه آموزش و اعتلای علم مبارزه کردند، «قرمز- قهوه ای» نامیده شدند (1). از همین روی امروز، طبق الگوهای مشابه، غرب همچنان کشور و حزب ما را با چهره ای تخریبگر و ناسازگار نشان می دهند، ولی باید توجه داشت که آنان خود راه دشمنی و آشتی ناپذیری را بر گزیدند و ما برای حفظ کشور خود می جنگیم.

بدون تردید، شیطان و اهریمن سازی روسیه، عواقب جدی برای اروپا در پی دارد. به صدراعظم شولتز، نگاه  کنید، اکنون تقریباً یک سال است که تلاش می کند با مانور دادن، مصالحه ای بین منافع ملی آلمان و خواسته های هژمونی جهانی پیدا کند. از یک طرف، برای سرمایه ملی آلمان در افتادن با روسیه بسیار زیان آور و طولانی شدن درگیری در اوکراین، آسیب های زیادی به اقتصاد آلمان وارد می کند. از سوی دیگر، فشار سرمایه های فراملی و ایالات متحده، آلمان را وادار می کنند تا هر چه بیشتر درگیر چنین مناقشه ای بشود و انواع جدیدی از تسلیحات را در اختیار اوکراین قرار دهد.

آمریکایی ها نه تنها احساسات ضد روسی و ضد چینی را در جهان دامن می زنند، بلکه خود نیز قربانی تبلیغات خود می شوند. اخیراً ژنرال «مینیهان» فرمانده نیروی هوایی ایالات متحده در یادداشتی به زیردستان خود ابراز نگرانی کرده است که ایالات متحده تا دو سال دیگر با چین وارد جنگ می شود، زیرا چین به تایوان حمله خواهد کرد. هر چند بلوف هایی از این دست موضوع جدیدی نیست ولی بیان یک «تهدید» ساختگی، وقتی که  آنقدر خود آنها از آن می ترسند، به یک باور تبدیل می شود. در سال 1949، «فارستال» وزیر دفاع وقت ایالات متحده، با جنجال «روس ها می آیند!» هیاهویی بر پا کرد. اگرچه نزدیکترین تانک اتحاد شوروی در آن زمان با فاصله 6 هزار کیلومتر، دورتر بود. در مورد چین هم مسئله به همین شکل است. آنها نیات خود را بیان می‌کنند و خود هم ترسیده و ترس ایجاد می کنند.
در این دنیای پهناور روسیه و چین نیستند که مردم غرب باید از آن‌ها در هراس باشند. بلکه دشمن اصلی خود آنها هستند. امپریالیسم غرب نیز دشمن ماست و برای عقب راندن و شکست آن نیازمند تلاش همه نیروها هستیم. بالاتر از همه برای ما، پایان دادن به بقایای دوران زوال و خیانت یلتسین در روسیه است.

-------------------------------------------------

(1) یاد آوری مترجم: در زمان یلتسین، آکادمیسین یوگنی پریماکوف، سیاستمدار و دیپلمات برجسته اتحاد شوروی و روسیه، چند دوره عهده دار مقام های مختلف، از جمله رئیس مجلس (اواخر دوران اتحاد شوروی)، نخست وزیر، رئیس سرویس اطلاعات، وزیر امور خارجه روسیه بود. در این دوره ها، وی توانست با کمک کمونیست‌ها بخش‌های اساسی صنایع نظامی و ارتش روسیه را سازماندهی کند. علاوه بر این، کلیه اسناد و آرشیو یافته های علمی و نظامی اتحاد شوروی را از دستبرد انگلوساکسون ها و عوامل داخلی آن‌ها جمع آوری و حفاظت کند. آنچه امروز به عنوان قدرت نظامی روسیه به عیان مشاهده می‌شود و عامل اساسی دفاع توانمند از این کشور است، نتیجه تدبیر کمونیست‌ها و شخص پریماکوف است.

 

https://www.rline.tv/news/2023-02-02-yuriy-afonin-rossiyu-na-zapade-demoniziruyut-tak-zhe-kak-eltsinisty-demonizirovali-kprf/

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 869  - 19 بهمن 1401

                                اشتراک گذاری:

بازگشت