راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 


بمناسبت سالگرد انقلاب کوبا
 64 سال توطئه
امریکا علیه
انقلاب کوبا!

عصرما- ترجمه عسگر داوودی


هفته نامه «عصرما»ارگان حزب کمونیست آلمان پیام زیر را بمناسبت سالگرد انقلاب کوبا منتشر کرد:
اول ژانویه 2023 را به عنوان 64 مین سالگرد انقلاب کوبا برگزار می کنیم. در 64 سال گذشته کوبا در دفاع از دستاوردهای انقلابی خود درگیر مبارزه ای دائمی با امپریالیسم آمریکا بوده است. تهاجمات گستاخانه امپریالیسم به ویژه در سال های اخیر به طور گسترده ای افزایش یافته است. امپریالیسم آمریکا می کوشد با سوء استفاده از شیوع کرونا و جنگ اوکراین، توطئه تغییر رژیم در کوبا را که دهه هاست برنامه ریزی کرده، به انجام برساند. «میگل دیاز- کانل برمودز»، رئیس جمهور کوبا بدرستی خاطر نشان کرده است که:«این توطئه در اصل ادامه سناریویی است که از سوی دولت های امپریالیستی برای تقسیم جهان اعمال می شود.»
ما به عنوان یک جنبش همبستگی همچنان سرسختانه علیه توطئه های امپریالیستی در سال 2023 نیز به مبارزه خود علیه دخالت امپریالیستها در امور داخلی کشورهای استقلال طلب و غیروابسته ادامه داده و همبستگی خود را با کوبای سوسیالیستی اعلام می داریم. همکاری و همبستگی اکنون بیش از هر زمان دیگری برای کوبا لازم است. کوبا تنها نیست. در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، تقریباً نمایندگان اغلب دولت ها بارها علیه محاصره کوبا توسط آمریکا سخن گفته اند. رئیس جمهور کوبا در این رابطه همواره تاکید کرده است: «ما به خوبی آگاه هستیم که ماهیت و اهداف سیاست تحمیلی «تک قطبی سازی» آمریکا می تواند به گسترش محاصره اقتصادی برای سال های باز هم طولانی علیه ما منجر شود. بنابراین در شرایط فعلی اصلی ترین اولویت این است که تلاش ها و خلاقیت های مردم را برای حل حادترین مشکلات در مسیر توسعه هدایت و متحد کنیم.»

انجمن دوستی آلمان و کوبا از این طریق به مناسبت 64 مین سالگرد انقلاب کوبا در اول ژانویه 1959 تبریکات صمیمانه خود را به مردم کوبا و دولت کوبا ابراز می دارد.
با اتحاد عمل کوشش کنیم تا سال 2023 آخرین سال محاصره آمریکا علیه کوبا باشد. بیایید با هم از انقلاب کوبا حمایت کنیم!
زنده باد همبستگی بین المللی!
انجمن دوستی آلمان و کوبا 22 دسامبر 2022 کلن آلمان
https://www.unsere-zeit.de/64-jahrestag-der-kubanischen-revolution-4775616/

تلگرام راه توده:
https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 864  - 14 دیماه 1401

                                اشتراک گذاری:

بازگشت