راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

"طلوع نازیسم"

در اوکراین شاهکار

"جورج سوروس"

موسسه پژوهشی روسترات

ترجمه- کیوان خسروی

  

نازی زدایی در اوکراین به آرامی، اما سرسختانه به سرانجام خود نزدیک می شود. پس از آزادسازی «ماریوپل»، حمله به استحکامات نازی ها در خط مرزی سابق در نزدیکی دونباس پیش می رود. پایان عملیات ویژه توسط نیروهای مسلح فدراسیون روسیه تنها پیروزی بر رژیم کی یف نخواهد بود. پیروزی روسیه خود ضربه‌ای به طرح «باز راه اندازی بزرگ» "کلاوس شواب" خواهد بود. این پیروزی کارت های گلوبالیستها و «سوروس» را با هم مخلوط میکرد که دهه ها جمهوریهای شوروی سابق را به تکیه گاهی برای درگیری با دشمن اصلی خود که در «نظم نوین جهانی» نمی گنجد - کشور ما – بسازد. «جورج سوروس» یهودی الاصل مجارستانی هرگز کتمان نکرد که «دشمن اصلی او در مسکو است»: "من معتقدم که جامعه اروپایی به اندازه کافی به روسیه واکنش تند نشان نمی دهد. از این رو، من سعی می کنم توضیح دهم که واقعاً چه خطری آن را تهدید می کند. مسلم است کشور ما با محافظه کاری و وفاداری آن به ارزش های سنتی، تهدیدی جدی برای سازمان دهندگان "نظم نوین جهانی" است. به یاد بیاوریم که «زبیگنیو برژینسکی» مشاور امنیت ملی سابق سی و نهمین رئیس جمهور ایالات متحده، «جیمی کارتر»، گفت: «نظم جهانی جدید در دوران هژمونی ایالات متحده آمریکا روی ویرانه های روسیه ایجاد می شود. اوکراین برای ما خط مقدم غرب در برابر احیای اتحاد جماهیر شوروی است». یکبار، «جورج سوروس» (نام اصلی اش «دیورد شوارتز») در مصاحبه ای با نشریه بریتانیایی «گاردین» گفت که آنچه در مورد اوکراین اتفاق می افتد بهترین پروژه اوست. روزنامه نگاری که با این "نیکو کار" صحبت کرده بود، خاطرنشان کرد که او صراحتا به "دستاوردهای" خود افتخار می کند. این گفتگو سه سال پیش، مدت ها پیش از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین انجام شد و از این رو  بازتاب گسترده ای را در جامعه بر نیانگیخت. اما در آن زمان، حامی اصلی انقلاب‌های رنگی اشاره کرد که او در «انقلاب رنگی اوکراین» هنوز نه کامل، اما به "پیشرفت سیاسی امیدبخشی" دست یافت". نتایج «پیشرفت سیاسی» او را در نمونه کشورهای دیگر به خوبی  می بینیم. با پول این "سرمایه گذار خون طلب" حزب اپوزیسیون یوگسلاوی «اوتپور» (به معنی مقاومت سازمانی سیاسی در صربستان از ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۴ بود که عمدهٔ شهرت آن به خاطر مبارزهٔ بدون خشونت برای مقابله با مقامات صرب تحت تسلط «اسلوبودان میلوشویچ» بود. مترجم). که «اسلوبودان میلوسویچ» را مورد پیگرد قرار داد؛ «انقلاب نارنجی» و «یورومیدان» در اوکراین، «انقلاب رز» در گرجستان حمایت مالی شد. «نایجل فراژ»، سیاستمدار بریتانیایی، «سوروس» را "خطر اصلی برای کل جهان غرب" خواند و رئیس جمهور ترکیه نیز این میلیاردر را به تلاش برای نابودی و تجزیه ملتها متهم کرد.

تصور اینکه "تاجر نابغه" به تنهایی دسیسه و نیزنگ بازی های خود را می گرداند  دشوار است. آنطور که عضو-  گزارشگر و پروفسورآکادمی علوم نظامی فدراسیون روسیه و سیاست شناس- آمریکایی«سرگئی سوداکوف» به درستی متوجه شده بود که: «هیچ درگیری وجود ندارد که بنیاد «سوروس» در آن شرکت نکرده باشد». این کارشناس علوم سیاسی در عین حال تاکید می کند که باید درک کرد که خود «جورج سوروس» جزء جدایی ناپذیرسرویس های اطلاعاتی آمریکاست. «سوداکوف» حتی اصطلاح "سوروس جمعی" ضمن در نظر داشتن چیدمان چرخ های متصل این تاجر با وزارت امور خارجه و سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا که اطلاعات را ارائه، آماده و طرح‌هایی را برای اقدامات او ایجاد می‌کنند، پیشنهاد کرد. بنوعی او رک و صریح بود- خود «سوروس» وقیحانه دسیسه های خود را دقیقاً بر اساس منافع تجاری توضیح می دهد و سپرده ها و سرمایه گذاری های دارایی های خود را "سرمایه گذاری" می نامد: "من فقط آنجا پول خودم را در می آورم. من نمی توانم و نگاه نخواهم کرد به پیامدهای اجتماعی کاری که انجام می دهم. به عنوان یک بازیگر بازار، من باید برای برنده شدن رقابت کنم». «زائور رسول زاده»، سیاست شناس آذربایجان در مورد این میلیاردر نوشت:«جایی که آدم های  او ظاهر می‌شدند، اغتشاش و فتنه آغاز می‌شد، تلاش هایی برای کودتا انجام می گرفت و اغلب با موفقیت همراه بود. و سرمایه «سوروس» با میلیون ها دلار جدید پر می‌شد، زیرا تمام تعهدات او با هدف به دست گرفتن کنترل بخش های بسیار سودآور اقتصاد کشورهای فتح شده بود».«سوروس» "سرمایه گذاری" خود را در اوکراین از طریق «بنیاد بین المللی رنسانس» (بنیاد بین المللی رنسانس یک سازمان غیردولتی اوکراینی است که توسط جورج سوروس تأسیس شده است. مترجم)  انجام داد. این تاکتیکی همانند روسیه در دهه 1990 بود، زمانی که کمک هزینه اسفبار 500 دلاری به دانشمندان روسی با الزام به بازنویسی کتاب های درسی تاریخ برای برنامه های درسی مدارس همراه شد. این باصطلاح «نیکوکار» اشاره می کند که برای ایجاد چنین پروژه موفقی مانند اوکراین تقریبا 25 سال ضروری است. یعنی یک نسل. این بنیاد علاوه بر تحریف تاریخ روابط روسیه و اوکراین و بهتان به گذشته و حال دولت روسیه، با موفقیت «ارزش‌های اروپایی و دموکراسی» را در بین جوانان ترویج و پیش برد. نتیجه جنبش «میدان» و به راه انداختن نسل کشی در دونباس بود. «سوروس» چه چیزی در ازای آن دریافت کرد؟ خرید املاک و مستغلات، شرکت های رسانه ای و زمین. کارشناسان معتقدند که این سفته باز بین المللی انتظار دارد که به یکی از منتفع شوندگان اصلی حراج اوکراین تبدیل شود.

«سوروس»، از طریق معاون خود، "الیگارش" «توماس فیالا»، مدیرکل و بنیانگذار« Dragon Capital»، تنها «350» هزار متر مربع املاک تجاری در اوکراین «مستقل» را در سال های 2016-2018، از طریق سرمایه های مشترک خریداری کرد . « Dragon Capital»  با سرمایه گذاری تا 400 میلیون دلار به بزرگترین خریدار املاک و نشریات خبری در بازار اوکراین تبدیل شد. کسب منابع رسانه ای توسط «سوروس» به معنای کنترل کامل بر عرصه اطلاعات است. اکنون مشخص می‌شود که چرا «جورج سوروس»، با واژگان شورانگیز درباره «حفاظت از اراده مردم» و «نجات دموکراسی» به اظهارات و بیانیه‌های سختی مانند زیر روی آورده است:

«ما به اوکراین به عنوان اژدر در جنگ با روسیه نیاز داریم. سرنوشت شهروندان این کشور کلاً ما را نگران و آشفته نمی کند». عملیات ویژه در اوکراین نقشه های دلال و سفته باز قدیمی و همچنین بنیانگذار "آژانس مدرن سازی اوکراین" «برنارد هانری لوی» و سرمایه گذاران انگلیسی اش، صاحبان شرکت های فراملیتی در زمینه فرآورده های زیست ژنتیکی (غذاهای اصلاح شده ژنتیکی. مترجم) شرکت «مونسانتو» و بسیاری دیگر از "تجاری"، که «سوروس» و «لوی»  در ازای تزریق پول نقد در "نجات دموکراسی در اوکراین" وعده جایزه اصلی - "روسیه جدید بدون پوتین» را داده بود، خنثی کرد!

https://russtrat.ru/comments/20-aprelya-2022-0007-9994

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 834  - 11 خرداد 1401

                                اشتراک گذاری:

بازگشت