راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

نخست وزیرمجارستان

منافع مردم

مهم تر از

تحریم روسیه است
مترجم- الناز گرجی

  

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان:

ما زیر آتش متقابل بازیگران اصلی ژئوپلیتیک هستیم. ناتو به طور پیوسته در حال گسترش به سمت شرق است و روسیه این شرایط را نمی پذیرد. روس ها دو خواسته داشتند: اوکراین باید بی طرفی خود را اعلام کند و ناتو نباید اوکراین را قبول کند. روس ها این ضمانت های امنیتی را دریافت نکردند و حالا می خواهند آن را در جنگ بدست آورند. اهمیت ژئوپلیتیکی این جنگ در همین موضوع است.

روس ها در حال ترسیم مجدد نقشه امنیتی این قاره هستند. ایده آنها از سیاست امنیتی این است که روسیه باید احساس امنیت کند. اوکراین که قبلا به عنوان یک منطقه میانی در نظر گرفته می شد، سمت و سوی دیگری گرفته بود و دیگر ابزارهای دیپلماتیک برای باز گرداندن آن به منطقه میانی بی فایده شده بود..

روس ها اکنون نیز همان مطالبه قبلی را دارند. با توجه به اینکه برتری نظامی با روس هاست اکنون تمام اروپا باید در راه بر قراری صلح تلاش کند.

در مورد پوتین، آنچه تاکنون با او توافق کرده‌ایم و او همیشه از آن پیروی کرده تفاهم دو‌جانبه بوده است. تا همین اواخر، روابط مجارستان و روسیه از یک سیستم متعادل پیروی کرده است.

در مورد روابط دوجانبه پس از جنگ اوکراین، یک چیز مسلم است: روسیه پس از جنگ به حیات خود ادامه خواهد داد. مجارستان و اتحادیه اروپا حتی پس از جنگ نیز منافع خود را خواهند داشت. دلیلی برای قطع همکاری انرژی ما با روس ها وجود ندارد. رهبران اتحادیه اروپا همچنین گفتند که تحریم ها بر عرضه انرژی از روسیه تأثیری نخواهد گذاشت، زیرا چنین تاثیری میتواند اقتصاد اروپا را نابود کند.

همین امر در مورد سرمایه گذاری روسیه در ساخت نیروگاه هسته ای مجارستان "پاکس" نیز صدق می کند. اگر پاکس را نداشته باشیم باید گاز روسیه را بیشتر و حتی گرانتر بخریم. اگر همکاری انرژی با روس ها را لغو کنیم، هزینه های همه خانواده های مجارستانی در یک ماه سه برابر می شود. بنابراین، من از در گیری با روسیه حمایت نمی کنم زیرا خانواده های مجارستانی نباید هزینه جنگ را بپردازند.

در سراسر جهان تغییر و تحولات جدیدی دارد اتفاق می افتد. همانطور که اوضاع پیش می رود، چین به زودی به قدرتمندترین قدرت اقتصادی و نظامی در جهان تبدیل خواهد شد. آمریکا در حال عقب رفتن است در حالی که چین قوی تر می شود. مجارستان ده میلیونی باید در چنین زمانی ماهرانه مانور بدهد. ما با غرب متحد هستیم، اما همچنین می خواهیم روابط سودمندی با قدرت بزرگ جدید در حال ظهور داشته باشیم. برای سیاستمداران این کار دشواری است؛ چنان دشوار که به هنر نزدیک است و البته هر رهبری دارای چنین هنری نیست.

 

https://t.me/dimsmirnov175/30611

 

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

 

 

 

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 827  - 25 اسفند 1400

                                اشتراک گذاری:

بازگشت