راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

ج. اسلامی نیازمند
پوست اندازی است!

 
جمهوری اسلامی نیازمند یک پوست اندازی 30 ساله است. این پوست اندازی از صدا و سیما و تریبون های نماز جمعه و امام جمعه ها شروع می شود و شامل دهها نهادی نیز می شود که با بودجه محرمانه و علنی برای ترویج و اجرای اسلام حکومتی تشکیل شده است.
پیش از گرفتن گریبان آتش به اختیارها، باید گریبان امام جمعه هائی را گرفت که هنوز از تریبون نماز جمعه بر حجاب اجباری پافشاری می کنند و قطعا در خفا توصیه های دیگری به برخی گروه های فشار و جنایت می کنند، که شاید مسمومیت مدارس دخترانه حاصل آن باشد.
هر هفته که امام جمعه هائی نظیر علم الهدا و یا امام جمعه های اصفهان و تبریز و دیگر شهرها سخنرانی می کنند یک معضل تازه برای مردم و جامعه بوجود می آورند و مردم را نیز در تنگنا قرار میدهند. بحث فراتر از حجاب است. بحث بر سر خاتمه بخشیدن به تقسیم جامعه به خودی و غیر خودی و مکتبی و غیر مکتبی کردن جامعه از بدو تشکیل جمهوری اسلامی است که همه رانت خواری، فساد و غارت حکومتی، تبعیض و خشونت از آن برخاسته و بر می خیزد. ساختار اقتصادی و اجتماعی حکومت باید چنان تغییر کند که حداقل با سیاست خارجی دوران اخیر که آن را استراتژی نگاه به شرق معرفی کرده اند همخوانی داشته باشد، در غیر اینصورت مردم ناراضی و گرسنه و تحت فشار مقررات اجتماعی نه تنها سیاست خارجی نوین را درک نمی کنند بلکه علیه آن نیز موضع گیری می کنند. این موضع گیری ها در حد چین و روسیه ستیزی باقی نمی ماند و فردا شانگهای ستیزی و بریکس گریزی نیز همراه با دلار ستائی به آن اضافه خواهد شد. مافیای پرقدرت اقتصادی در جمهوری اسلامی خواهان همه نوع سازش با امریکا و غرب، درحد تسلیم کامل و احیای روابط دوران شاه با غرب است. نگاه کنید به مطالب هر روزه، روزنامه دنیای اقتصاد که کوچکترین اخبار امریکا، حتی سفر فلان معاون وزارت خارجه آن کشور به فلان کشور را پوشش میدهد، اما از کنار بسیاری از خبرهای مهم مربوط به تحولات جهانی عبور می کند. نگاه کنید به مناظره تلویزیونی صادق زیبا کلام استاد سابق دانشگاه امام حسین سپاه و یا مناظره مهدی نصیری سردبیر و مدیر روزنامه کیهان در کنار دست حسین شریعتمداری که با موج سواری روی نارضائی های مردم و تبلیغات شبانه روزی تلویزیون های سه قلوی لندن در ستایش زمان شاه، آشکارا زمان شاه را می ستایند و همزمان، از دیکتاتوری در جمهوری اسلامی می نالند!
همین است که ما می نویسیم، ایران و جمهوری اسلامی نیازمند یک خانه تکانی اساسی در همه زمینه های اقتصادی و اجتماعی و سیاسی است و تا این خانه تکانی سازمان داده نشود و گام به گام به اجرا گذاشته نشود، آش همان خواهد بود و کاسه همان کاسه.

تلگرام راه توده:
https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 876  - 30 فروردین 1402                                اشتراک گذاری:

بازگشت