راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

آموزش مارکسیستی

نسل جوان روسیه

تلویزیون حزب کمونیست روسیه

 ترجمه- نعمت بوستانی

  

 روز بیستم ماه آوریل، دیمیتری نویکوف، دبیردوم حزب کمونیست روسیه، چهل و هشتمین دوره آموزشی دانشجویان مرکز مطالعات سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست فدراسیون روسیه را افتتاح کرد.

 در مسکو  و در مرکز مطالعات سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست فدراسیون روسیه، آموزش دوره جدید دانشجویان آغاز شد. برنامه‌های آموزشی، شامل کار سازمانی، حزبی و پرسنلی حزب است.

نمایندگان 28 شاخه حزبی از مناطق مختلف روسیه، از یاکوتیا، تا جمهوری خلق لوگانسک، برای تحصیل و آموزش حزبی حضور خواهند داشت. در طول دو هفته، دانش جویان در یک دوره به آموزش در باره اصول مارکسیسم- لنینیسم، مبانی اقتصاد سیاسی سرمایه داری، انتقاد و بررسی جعلیات تاریخ اتحاد جماهیر شوروی و سایر رشته های ایدئولوژیک و نظری خواهند پرداخت.

علاوه بر سخنرانی ها، سمینارهایی نیز در ارتباط با انجام کارهای اداری حزب و مدیریت اسناد، مهارت و آموزش در سخنرانی ...برگزار می شود. در این دوره افزون برفرا گیری اشکال سنتی، آموزش با بازی ها و آموزش های جدید تجاری نیز در بر گرفته می شود. یک باشگاه سینمایی وجود دارد که در آن فیلم های مستند و داستانی به نمایش در می اید و مورد بحث قرار می گیرد. قرار است نو آموزهای کمونیست، با ساوخوز ( مجموعه صنعتی- کشاورزی)، لنین، در نزدیکی مسکو آشنا شوند. دانش آموزان مدرسه حزب، از مقبره ولادیمیر لنین و موزه رزرو "گورکی- لنینسکی" بازدید خواهند کرد.

دیمیتری نویکوف، معاون رهبری حزب کمونیست فدراسیون روسیه، شروع فرا گیری برنامه‌های درسی را به کمونیست های جوان شاد باش گفت. وی در سخنان خود برای حضار خاطرنشان کرد که تحصیل در آموزشگاه حزب کمونیست، فرصت بی نظیری برای تبادل تجربیات بین نمایندگان مناطق مختلف کشور، کسب دانش و مهارت های جدید و همچنین ارتباط با رهبران احزاب است.

 نوویکوف، در باره برنامه آموزشی مرکز حزب، صحبت کرد و ابراز امیدواری کرد تا دانش به دست آمده در آموزشگاههای حزب، مورد تقاضای کمونیست های جوان، در کارهای روزمره عینیت پیدا کند. نایب رئیس کمیته مرکزی حزب، تأکید کرد که اجرای اهداف برنامه حزب، بدون افزایش مداوم توان فکری کمونیست ها، امکان‌ پذیر نخواهد بود. به همین مناسبت است که توسعه و بهبود بیشتر اشکال و روش های آموزش سیاسی برای آینده حزب کمونیست اهمیت اساسی دارد.

+++
یاد آوری می شود که در مراسم افتتاحیه این دوره آموزشی، استانیسلاو آنیخوفسکی، دبیر کمیته مرکزی حزب کمونیست فدراسیون روسیه، مارات موزاف، رئیس مرکز مطالعات سیاسی، الکساندر سوروکین، معاون مرکز مطالعات سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست فدراسیون روسیه و ایگور تسومنکو، سازمان دهنده مرکز، دبیر اول کمیته منطقه ای سامارا، از کومسومول فدراسیون روسیه، همچنین رئیس بخش کار سازمانی و حزبی و پرسنلی کمیته مرکزی حزب کمونیست حضور داشتند.

مراسم اختتامیه این دوره آموزشی، با گرفتن عکس جمعی کمونیست های جوان و دیمیتری نوویکوف، به پایان رسید.

 

یاد داشت مترجم: سالانه هزاران نفر از اعضای کومسومل (سازمان جوانان کمونیست) و اعضای جدید حزب کمونیست روسیه، در مدارس و آموزشگاه‌های حزبی، تحت تعلیم و آموزش قرار می گیرند. با پیوستن کریمه، دنباس و خرسون واقع در شرق اوکراین به روسیه فدراتیو، کار و تلاش حزب کمونیست، بمراتب گسترش یافته است و این حزب کادر های زیادی را به این مناطق جهت سازماندهی و همکاری با مسئولین محلی ارسال کرده است.

ضمناً بر اساس قرارداد بین حزب کمونیست روسیه و حزب کمونیست جمهوری خلق چین، بسیاری از کادرهای جوان حزبی روسیه در آموزشگاه‌های حزب کمونیست چین، ضمن فراگیری تئوری، با تجارب این حزب در زمینه‌های عملی و سازماندهی آموزش می بینند.

 

 

https://www.rline.tv/news/2023-04-20-dmitriy-novikov-otkryl-obuchenie-48-go-potoka-slushateley-tsentra-politicheskoy-ucheby-tsk-kprf/

 

تلگرام راه توده:

 

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 877  -  6 اردیبهشت 1402                                اشتراک گذاری:

بازگشت